Νέα

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Servicers: Χαμηλό ενδιαφέρον «κόκκινων» δανειοληπτών για ενημέρωση από τις πλατφόρμες

Σταθερή επιδίωξη είναι η ρύθμιση των οφειλών με βιώσιμο τρόπο και να θεραπευτούν όσο το δυνατόν περισσότερα «κόκκινα» δάνειαώστε να επιστρέψουν στις τράπεζες (βάσει σειράς κριτηρίων που δεν είναι οριζόντια για όλα τα δάνεια και των εποπτικών επιταγών) και οι δανειολήπτες στην τραπεζική και οικονομική κανονικότητα.

Όπως τονίζουν συνεχώς στελέχη της εταιρειών διαχείρισης οι πλειστηριασμοί είναι έσχατη λύση και δεν συμφέρουν κανέναν, ούτε τις ίδιες τις εταιρείες και ούτε φυσικά τους οφειλέτες.

«Προφανώς δεν είναι όλα τα ‘’κόκκινα’’ δάνεια αποτέλεσμα των στρατηγικών κακοπληρωτών και υπάρχουν πολλοί δανειολήπτες που είχαν ατυχίες, δέχθηκαν πολύ μεγάλο πλήγμα την περίοδο της κρίσης, ρύθμισαν τα δάνεια τους και σήμερα τα εξυπηρετούν κανονικά» αναφέρουν πηγές της Intrum, του ομίλου που σε πανευρωπαϊκό επίπεδο κατέγραψε έσοδα περί τα 1,5 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα περίπου 210 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα.

Διαβάστε επίσης: Servicers: Πώς θα επιστρέψουν στις τράπεζες πρώην κόκκινα δάνεια - Η «θεραπεία»

Δεν μπορούν να εντοπίσουν οφειλέτες

Δεν είναι ωστόσο λίγες οι περιπτώσεις που οι εταιρείες διαχείρισης δεν μπορούν να εντοπίσουν και να επικοινωνήσουν με τον οφειλέτη και για τον λόγο θα ήθελαν να έχουν πρόσβαση σε πολύ βασικά στοιχεία επικοινωνίας, δηλαδή τηλέφωνο ή email , που διαθέτουν οι φορολογικές αρχές.

Και ενώ όλα αυτά τα χρόνια που λειτουργούν οι servicers υπήρξε σωρεία καταγγελιών  - βάσιμες  και μη - από δανειολήπτες για αδυναμία  ή έστω δυσκολία επικοινωνίας με τις εταιρίες που διαχειρίζονται τα «κόκκινα» δάνεια τους, ο αριθμός εκείνων που έχουν εγγραφεί στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες προσωποποιημένης αναλυτικής ενημέρωσης, κατά τα πρότυπα του web banking, είναι μικρότερος των προσδοκιών και ενώ οι εταιρείες έχουν προχωρήσει σε μεγάλες επενδύσεις ώστε να ανταποκριθούν τόσο στις απαιτήσεις του νόμου, παρά το πολύ σφιχτό χρονοδιάγραμμα, αλλά και στις ανάγκες των πελατών τους.  Και στο πλαίσιο αυτό, αυτά τα συστήματα θα αξιοποιηθούν περαιτέρω (π.χ. αυτοματοποιημένες ρυθμίσεις μικρών οφειλών)

Πηγές της Ιntrum ανέφεραν στη πλατφόρμα της που λειτουργούσε σχεδόν ένα χρόνο πριν καταστεί υποχρεωτική από το νέο θεσμικό πλαίσιο, έχουν εγγραφεί περίπου 13.000 σε σύνολο 700.000 πελατών της, ενώ στις πλατφόρμες άλλων servicers οι εγγραφές είναι πολύ λιγότερες. Η πρόσβαση του δανειολήπτη στο ηλεκτρονικό σύστημα προσωποποιημένης πληροφόρησης πραγματοποιείται online μέσω προσωπικών κωδικών πρόσβασης που χορηγεί ο διαχειριστής πιστώσεων μετά από τη διαδικασία ταυτοποίησης του δανειολήπτη (πχ μέσω eGov – KYC)

Υπενθυμίζεται ότι οι εταιρείες διαχείρισης ήταν υποχρεωμένες από την 1 Απριλίου 2024 να έχουν αναπτύξει πλήρως και να λειτουργούν τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες μέσω των οποίων η προσωποιημένη ενημέρωση που επικαιροποιείται κάθε μήνα (αναλυτική καταγραφή των ποσών που οφείλονται ως κεφάλαιο, τόκοι, προμήθειες, τυχόν άλλες χρεώσεις, ισχύον επιτόκιο, ύψος δόσης και ημερομηνία πληρωμής κλπ.).

Διαβάστε επίσης: Κόκκινα δάνεια: Αναζητείται λύση για να ξεμπλοκάρουν χιλιάδες ακίνητα των servicers

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ