Νέα
  • ΓΔ: 1401.58 +0.28%
  • Τζίρος: 93,54 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρωτιά στις διαδικτυακές αγορές οι γυναίκες - Τι αγοράζουν - Πόσα χρήματα ξοδεύουν

Online shopping / Πηγή: Pixabay
Online shopping / Πηγή: Pixabay

Η ενοποίηση του ηλεκτρονικού εμπορίου με τα κοινωνικά δίκτυα αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά το λιανεμπόριο τα επόμενα χρόνια. 

Το μέγεθος της Παγκόσμιας Αγοράς του λεγόμενου «κοινωνικού εμπορίου» αναμένεται να φτάσει σχεδόν τα 2 τρισ. δολάρια μέχρι το 2026, σύμφωνα με το Globe Newswire, καθώς η ευκολία στον τρόπο αγορών, η χρήση έξυπνων συσκευών και οι δισεκατομμύρια λογαριασμοί στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, αποτελούν πρόσφορο έδαφος, ανάπτυξης του πλαισίου όπου μεγάλες εταιρείες και μικρομεσαίοι καταστηματάρχες προσεγγίζουν συνεχώς νέους πελάτες, μέσω των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων, ειδικά την περίοδο της πανδημίας, όπου οι περισσότεροι καταναλωτές αφιερώνουν πολλές ώρες στο κινητό τους, εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας.

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), ο οποίος επικαλείται στοιχεία έρευνας που πραγματοποίησε η Focus Bari, από τον Δεκέμβριο του 2020, η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα ανερχόταν στο 68%, με το ποσοστό να είναι 69% για τις γυναίκες και 67% για τους άνδρες καταναλωτές.

Την περίοδο Μάρτιος-Δεκέμβριος 2020 στην Ελλάδα, συνολικά 4,6 εκατ. καταναλωτές χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο για να πραγματοποιήσουν μία αγορά, εκ των οποίων περισσότερα από 2,3 εκατ. ήταν γυναίκες.

Τι δείχνουν τα δεδομένα

Οι περισσότερες online αγορές πραγματοποιούνται από τη Θεσσαλονίκη, καθώς το ποσοστό διείσδυσης στην αγορά είναι μεγαλύτερο του πανελλαδικού μέσου όρου του 68% και ανέρχεται στο 74%, με το αντίστοιχο στην Αθήνα 67%.

Κατά μέσο όρο οι Ελληνίδες δαπάνησαν το τελευταίο εξάμηνο 736,8 ευρώ σε online αγορές, ενώ η μέγιστη αγοραστική δύναμη εντοπίζεται στην ηλικιακή κατηγορία 35 έως 44 ετών, όπου η διείσδυση των online αγορών φτάνει το εντυπωσιακό 94%.

Στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες παρατηρούνται εξίσου υψηλά ποσοστά, ήτοι 65% γυναίκες ηλικίας 45-64 ετών, ενώ ακόμη και στις ηλικίες 55 και άνω το ποσοστό ανέρχεται στο 53%.

Οι δημοφιλέστερες κατηγορίες αγορών είναι πάντως τα ρούχα, τα καλλυντικά και τα παπούτσια με ποσοστά 42%, 36% και 34%, ενώ στην τέταρτη θέση βρίσκονται τα ηλεκτρονικά με 24%.

Εξίσου ενδιαφέρον εύρημα είναι ότι χρησιμοποιούν διαφορετικούς τρόπους πληρωμής

Ψηφιακά πορτοφόλια

Σε ποσοστό 40% οι γυναίκες e-shoppers απαντούν πως πληρώνουν τα προϊόντα που αγοράζουν κάνοντας χρήση χρεωστικής κάρτας, ενώ το 39% δηλώνει ότι προτιμά την αντικαταβολή.

Οι ηλεκτρονικές πληρωμές (paypal) συγκεντρώνουν το 23%, ενώ η πιστωτική κάρτα το 20% και τα ψηφιακά πορτοφόλια το 3%.

Κοινωνικό Εμπόριο

Τα κοινωνικά δίκτυα αλλάζουν τη μορφή του εμπορίου. Λόγω της παρατεταμένης καραντίνας πολλοί επιχειρηματίες πωλούν πλέον τα προϊόντα τους κυρίως μέσω Facebook και Instagram, γεγονός το οποίο παρατηρείται και στη συμπεριφορά των Ελληνίδων, οι οποίες δεν είναι δραστήριες μόνο στο e-shopping, αλλά και στα social media. Τέσσερις στις πέντε γυναίκες στην Ελλάδα έχουν τουλάχιστον ένα προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το 76% χρησιμοποιεί το Facebook, το 60% κάνει χρήση του Instagram, ενώ το 52% χρησιμοποιεί Youtube.

Τέλος αξίζει να σημειωθεί η σημαντική αύξηση στο ποσοστό των γυναικών, που χρησιμοποιούν το Twitter: Κατά 61% αυξήθηκε η χρήση του Twitter από γυναίκες μεταξύ 2019 και 2020, με το ποσοστό χρήσης του να φτάνει πλέον το 26%.

Η ενοποίηση του ηλεκτρονικού εμπορίου με τα κοινωνικά δίκτυα αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τη βιομηχανία τα επόμενα χρόνια. «Πολυεθνικές ξεκινάνε και πουλάνε οι ίδιες τα προϊόντα τους. Για παράδειγμα μεγάλη εταιρεία κοσμημάτων έχει σταματήσει όλο το δίκτυο στην Ελλάδα και πουλάει είτε με τις boutique, είτε με συγκεκριμένους πελάτες. Δεύτερο παράδειγμα, εταιρεία αθλητικών ειδών έχει κόψει γύρω στους 80 μεσαίους συνεργάτες που είχε και πουλάει μόνο μέσω των μεγάλων συνεργατών. Είτε, μέσω της επίσημης ιστοσελίδας. Έτσι, οι μεγάλες εταιρείες πάνε να κεφαλαιοποιήσουν τη διαφήμιση και όλη την προώθηση που έχουν κάνει τα προηγούμενα χρόνια για τις μάρκες τους», εξηγεί ο Μάκης Σαββίδης που είναι ο πρώτος εκπρόσωπος της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση Ηλεκτρονικού Εμπορίου.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ