Ψηφιακό «μάτι» στο πελατολόγιο συνεργείων αυτοκινήτων,εταιρειών πάρκινγκ ,ενοικιασης οχήματων ,επιχειρήσεων διοργανωσης εκδηλώσεων και εκδρομών αποκτά η ΑΑΔΕ με την καθιέρωση του ψηφιακού βιβλίου πελατών που θα τηρούν υποχρεωτικά οι συγκεκριμένοι επαγγελματικοί κλάδοι. Με το ψηφιακό πελατολόγιο οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις θα πρέπει να το τηρούν ώστε να είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και να συγκρίνεται με τα δηλωθέντα εισοδήματα.
Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή συγκροτείται ειδική ομάδα εργασίας για “Την ανάπτυξη και τον καθορισμό των επιχειρησιακών απαιτήσεων για την υλοποίηση του έργου «Ψηφιακό Πελατολόγιο»”.
Σύμφωνα με την απόφαση έργο της ομάδας εργασίας είναι
- Η αποτύπωση των επιχειρησιακών απαιτήσεων που αφορούν επιτηδευματίες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών σε οχήματα.
- Η αποτύπωση των επιχειρησιακών απαιτήσεων που αφορούν χώρους εκδηλώσεων.
- Η επιλογή και ο καθορισμός των υπόλοιπων κλάδων δραστηριότητας, καθώς και η σύνταξη επιχειρησιακών απαιτήσεων.
Τα ανωτέρω θα υποβληθούν προς έγκριση στην αρμόδια Συντονιστική Επιτροπή, ώστε να παραδοθούν στις αρμόδιες υπηρεσίες, με σκοπό την υλοποίηση της νέας ψηφιακής εφαρμογής με τον τίτλο «Ψηφιακό Πελατολόγιο».
Στη σχετική λίστα περιλαμβάνονται:
- Επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην παροχή υπηρεσιών σε οχήματα όπως συνεργεία οχημάτων, ηλεκτρολογεία αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, βουλκανιζατέρ, φανοποιεία, επιχειρήσεις πώλησης ανταλλακτικά και αξεσουάρ οχημάτων, χώροι στάθμευσης οχημάτων, πλυντήρια αυτοκινήτων, επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων, επιχειρήσεις πώλησης καινούργιων και μεταχειρισμένων οχημάτων.
- Επιχειρήσεις στον κλάδο των εκδηλώσεων από χώρους (κτήματα και αίθουσες), εταιρείες catering, εταιρείες διοργάνωσης εκδηλώσεων (γάμοι, βαφτίσια κλπ) μέχρι ταξίδια, ψυχαγωγία και διακοσμήσεις.
Τα ψηφιακά πελατολόγια θα μπορούν πανεύκολα να διασταυρώνονται με τις αποδείξεις που εκδίδονται ενώ, από την άλλη πλευρά, και η δήλωση μειωμένης πελατείας θα χτυπά καμπανάκια ελέγχου, δεδομένου ότι μια επιχείρηση χωρίς πελάτες δεν έχει έσοδα και δεν μπορεί κατά συνέπεια να είναι βιώσιμη.
Ουσιαστικά πρόκειται για ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα.
Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδεται και θα περνάει στο MyData.
Εφόσον διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.
Η διασύνδεση
Το ψηφιακό πελατολόγιο σε δεύτερη φάση θα διασυνδεθεί με το MyDATA, με τον έλεγχο να μπορεί να γίνεται και από το γραφείο του ελεγκτή, για να διασταυρώνει εάν και πότε, για παράδειγμα, κάποιος επισκέφθηκε τον γιατρό του. Θα καταχωρίζεται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδονται.
Το μέτρο κρίνεται ιδαίτερης σημασίας για την πάταξη της φοροδιαφυγής,αφού η κατάργηση το 2013 των βιβλίων που υποχρεούνταν να διατηρούν επαγγελματίες σε οίκους ευγηρίας, χώρους στάθμευσης, συνεργεία, ενοικίαση οχημάτων, φροντιστήρια,αποδεικνύεται ότι εξέδρεψε φαινόμενα φοροαποφυγής και παραβατικότητας.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!