Στις 56,9 μονάδες διαμορφώθηκε τον Μάρτιο ο εποχικά προσαρμοσμένος δείκτης υπευθύνων προμηθειών της S&P Global για τον τομέα μεταποίησης στην Ελλάδα (Purchasing Managers' Index - PMI), υψηλότερα από τις 55,7 μονάδες του Φεβρουαρίου, σημειώνοντας την ταχύτερη βελτίωση από τον Φεβρουάριο του 2022.
Ο ρυθμός ανάπτυξης επιταχύνθηκε για έκτο συνεχή μήνα και ήταν αισθητά υψηλότερος από την τάση που επικρατεί στην έρευνα που κάνει παγκοσμίως η S&P Global. Στην άνοδο της τιμής του κύριου δείκτη συνέβαλε η εντονότερη αύξηση των νέων παραγγελιών που έλαβαν οι Έλληνες κατασκευαστές.
Επιτάχυνση της ζήτησης από το εξωτερικό
Η αύξηση των πωλήσεων ήταν η εντονότερη που έχει καταγραφεί από τον Νοέμβριο του 2021, καθώς οι εταιρείες απέδωσαν την άνοδο στη μεγαλύτερη ζήτηση από πελάτες του εσωτερικού και του εξωτερικού.
Στην πραγματικότητα, η αύξηση των νέων παραγγελιών εξαγωγών επιταχύνθηκε με τον ταχύτερο ρυθμό που έχει καταγραφεί σε διάστημα μεγαλύτερο των δύο ετών και τα επίπεδα παραγωγής αυξήθηκαν με τον εντονότερο ρυθμό που έχει καταγραφεί από τον Αύγουστο του 2021.
Ενίσχυση επενδύσεων και απασχόλησης
Παράλληλα με τη συνεχιζόμενη και ισχυρή άνοδο των νέων εργασιών, οι εταιρείες συνέδεσαν την αύξηση της παραγωγής με επενδύσεις σε αποτελεσματικότερες παραγωγικές διαδικασίες.
Κατ' αναλογία με την εντονότερη αύξηση των νέων παραγγελιών, οι Έλληνες κατασκευαστές αύξησαν τον αριθμό προσωπικού με τον ταχύτερο ρυθμό που έχει καταγραφεί από τον Απρίλιο του 2022, καθώς οι εταιρείες ανέφεραν μεγαλύτερο αριθμό εργαζομένων πλήρους και μερικής απασχόλησης.
Η αυξημένη παραγωγική ικανότητα επέτρεψε στις εταιρείες να συνεχίσουν να διεκπεραιώνουν εγκαίρως τον όγκο ανεκτέλεστων παραγγελιών, καθώς οι αδιεκπεραίωτες εργασίες μειώθηκαν με σταθερό ρυθμό. Παρ' όλα αυτά, η απότομη αύξηση των νέων παραγγελιών επιβράδυνε τον ρυθμό μείωσης, καθώς οι εργασίες σε εκκρεμότητα μειώθηκαν με τον ασθενέστερο ρυθμό που έχει καταγραφεί από τον περασμένο Αύγουστο.
Αύξηση του κόστους εισροών και των τιμών πώλησης
Η διαταραχή στην αλυσίδα εφοδιασμού εξακολουθούσε να αποτελεί πρόβλημα για τους Έλληνες κατασκευαστές, καθώς οι χρόνοι παράδοσης των εισροών επιμηκύνθηκαν και πάλι σημαντικά τον Μάρτιο. Η απόδοση των προμηθευτών μειώθηκε σε ιστορικά απότομο βαθμό, λόγω της παράκαμψης των θαλάσσιων δρομολογίων για την αποφυγή της διώρυγας του Σουέζ.
Κατά συνέπεια, οι τιμές των εισαγόμενων υλικών αυξήθηκαν με ταχύτερο ρυθμό. Η συνολική επιβάρυνση κόστους αυξήθηκε με τον υψηλότερο ρυθμό που έχει καταγραφεί από τον Ιανουάριο του 2023, καθώς οι προμηθευτές αύξησαν το κόστος των πρώτων υλών και των μεταφορών.
Οι τιμές χρέωσης αυξήθηκαν για έβδομο συνεχή μήνα τον Μάρτιο, αλλά ο ρυθμός αύξησης εξασθένησε από τον Φεβρουάριο.
Κατ' αναλογία με τις αυξημένες απαιτήσεις παραγωγής και λαμβάνοντας υπ' όψη τις καθυστερήσεις στη ναυτιλία, οι Έλληνες κατασκευαστές αύξησαν τις αγορές εισροών με τον δριμύτερο ρυθμό που έχει καταγραφεί από τον Δεκέμβριο του 2021.
Οι εταιρείες επεδίωξαν επίσης να αναπληρώσουν τα αποθέματα λόγω των ελλείψεων των υλικών. Τα αποθέματα εισροών και ετοίμων προϊόντων υποχώρησαν περαιτέρω, με τον βραδύτερο ωστόσο ρυθμό που έχει καταγραφεί από τον Ιανουάριο του 2022 και τον Δεκέμβριο του 2023, αντίστοιχα.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!