Κάθε μήνα όλο και πιο βαθιά αναγκάζονται να βάλουν οι καταναλωτές το χέρι στην τσέπη για να καλύψουν τις βασικές τους ανάγκες.
Τα τελευταία χρόνια τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αύξησαν το μερίδιο τους στην αγορά, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν τη φθηνότερη επιλογή.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με νέα μελέτη, το 2023 αύξησαν το μερίδιο τους κατά 11,6% σε σχέση με το 2022, με τα 26 από τα 100 προϊόντα που αγοράζουν οι καταναλωτές να είναι ιδιωτικής ετικέτας.
Ωστόσο, το ράλι της ακρίβειας φαίνεται ότι δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστες τις τιμές τους, καθώς έχουν σημειωθεί σημαντικές αυξήσεις σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Ορισμένα, μάλιστα, έχουν φτάσει στο σημείο να πωλούνται πιο ακριβά από επώνυμα προϊοντα, που βρίσκονται σε προσφορά.
Για παράδειγμα, εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο ενός λίτρου επώνυμης εταιρείας πωλείται στα 10,75 ευρώ και την ίδια ώρα ανάλογης ποιότητας και ποσότητας λάδι ιδιωτικής ετικέτα κοστίζει 12,92 ευρώ. Το ξίδι βαλσάμικο επώνυμης ετικέτας πωλείται στα 1,86 ευρώ και ιδιωτικής στα 1,95. Συσκευασία τριών τεμαχίων γιαουρτιών επώνυμης ετικέτας στα 1,70 και ιδιωτικής ετικέτας στα 1,75 ευρώ.
Αγκάθι το βρεφικό γάλα - Δεν προσεγγίζει τις τιμές που υπάρχουν στην υπόλοιπη η Ευρώπη
Αγκάθι εξακολουθεί να αποτελεί η τιμή του βρεφικού γάλακτος, που πωλείται στη χώρα μας περίπου 200% ακριβότερα από άλλες χώρες της ΕΕ.
Η ελληνική κυβέρνηση προωθεί μέτρο για μείωση στην τιμή του βρεφικού γάλακτος έως και 20%. Ωστόσο ακόμη και με αυτές τις μειώσεις, δεν πλησιάζουμε τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Ενδεικτικά, βρεφικό γάλα 400 γραμμαρίων στην Ελλάδα κοστίζει 14,33 ευρώ με τη μείωση θα φτάσει θα 11,46 ευρώ τη στιγμή που στη Φινλανδία πωλείται στα 7,12 ευρώ και στη Σουηδία στα 5 ευρώ.
Αντίστοιχα, τα 800 γραμμάρια βρεφικού γάλακτος πωλείται στα 26,89 ευρώ, όταν στην Φινλανδία η τιμή του είναι στα 14,24 ευρώ και στην Σουηδία μόλις στα 10 ευρώ.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!