Επτά στους δέκα Έλληνες συμβουλεύονται κριτικές και αξιολογήσεις προτού επιλέξουν ένα προϊόν ή υπηρεσία, σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari για την ποιότητα εξυπηρέτησης των πελατών.
Η πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών συμβουλεύεται κριτικές πριν αγοράσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, και όπως αναδεικνύει η έρευνα τα μεγαλύτερα ποσοστά που αναζητεί αξιολογήσεις είναι σε μικρότερες ηλικίες.
Τόσο οι θετικές, όσο και οι αρνητικές εμπειρίες βιώνονται σε αρκετά μεγάλη ποικιλία κλάδων (ποσοστά επί συνολικού πληθυσμού).
Τα TOP 5 κυρίαρχα συναισθήματα ανά εμπειρία
Παράλληλα, αρκετοί καταναλωτές μοιράζονται τόσο τις θετικές αλλά και τις αρνητικές εμπειρίες που βιώνουν ειδικά με τον περίγυρό τους
Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη μπαίνει όλο ακινήτων περισσότερο στην καθημερινότητά μας, μεγάλη αναλογία θεωρεί ότι θα επηρεάσει την ποιότητα εξυπηρέτησης πελατών. Η έρευνα της Focus Bari έγινε σε 604 άτομα, ηλικίας 18 έως 64 ετών, το διάστημα 9-13 Οκτωβρίου 2023
Οι θετικές εμπειρίες
Να σημειωθεί ότι η έρευνα περιλαμβάνει κάποιες θετικές εμπειρίες, όπως η εξής: «Σε τοπικό εστιατόριο μετά από την ανακαίνιση του πήγαμε οικογενειακώς για φαγητό. Δεν γνωρίζαμε βέβαια τις αλλαγές που αφορούσαν πλέον. Ένα γκουρμέ γεύμα με πολύ καλό κρασί πήγαμε με τα παιδιά τα οποία όμως ήθελαν να φάνε κοτόπουλο φιλέτο η κοτοσουβλάκι κάτι βέβαια που δεν υπήρχε στο μενού. Τότε προσπαθήσαμε να τα καθησυχάσουμε και να τα εξηγήσουμε ότι θα φάνε μόνο πατάτες και σαλάτα, η ιδιοκτήτρια του εστιατορίου μας είπε αν της επιτρέπουμε να πάρει από κάποιον άλλον συνάδελφο το φαγητό για να εξυπηρετήσει τα παιδιά χωρίς βέβαια αυτό να χρεωθεί κάτι που μας εντυπωσίασε και φυσικά πήγαμε και ξανά πήγαμε χωρίς βέβαια τα παιδιά».
Ενας άλλος καταναλωτής περιγράφει: «Παρήγγειλα ένα μπουφάν σε κάποιο online κατάστημα και επειδή από τα μεγέθη που έδινε ο κατασκευαστής του μπουφάν…το νούμερο μου ήταν ανάμεσα στο medium και στο large μέγεθος… επικοινώνησα μαζί τους με email πριν να αγοράσω το μπουφάν και τελικά το αγόρασα. Το απίστευτο της κατάστασης είναι ότι στο κουτί που μου έστειλαν στο σπίτι μου έβαλαν και τα δύο μεγέθη και το medium και το large ενώ εγώ είχα πληρώσει μόνο το ένα! Μόλις ήρθαν στο σπίτι μου τα μπουφάν δοκίμασα και τα δύο και τελικά κράτησα το medium και τους επέστρεψα το large! Με εξέπληξε το γεγονός ότι κάποιος μπορεί να κάνει μια τέτοια διευκόλυνση στον πελάτη τους και μάλιστα η επιστροφή του μπουφάν που τους γύρισα πίσω έγινε με δικό τους κόστος. Στο έτος 2023 μου φάνηκε απίστευτη ιστορία!!!»
... και οι αρνητικές εμπειρίες
Από την άλλη μεριά, υπάρχουν αφηγήσεις αρνητικών εμπειριών των καταναλωτών. Το σέρβις σε κατάστημα περιγράφει ένας πελάτης. «Πρόσφατα επισκεφτήκαμε με τη σύντροφο μου ένα χώρο εστίασης για καφέ και φαγητό. Από την αρχή η συμπεριφορά του σέρβις ήταν αρκετά δυσάρεστη αλλά παρ όλα αυτά γρήγορη. Το πρόβλημα ξεκίνησε όταν μου φέρανε λάθος παραγγελία και όταν ζήτησα πολύ ευγενικά να μου την αλλάξουν με τη σωστή ο σερβιτόρος/α επέμενε ότι αυτή που μου έφερε είναι η σωστή, μετά από χίλια παρακάλια και φασαρίες δέχτηκε να μου αλλάξει την παραγγελία αλλά αυτό που μου έφερε ήταν ένα κομμάτι της παραγγελίας πεταμένο στο πιάτο με τα μισά υλικά να λείπουν. Εννοείται πως δεν το ακούμπησα φεύγοντας το πλήρωσα κανονικά και το επισήμανα στο σέρβις ότι δεν ήταν σωστό και φυσικά δεν θα ξανά πάω στο συγκεκριμένο μαγαζί»
Και μια δυσάρεστη εμπειρία σε αεροπορική εταιρεία. «Συνήθως περπατάω με μπαστούνι. Χρησιμοποίησα μία αεροπορική εταιρεία πρόσφατα και είχα μαζί μου και μετρημένη βαλίτσα που χωρούσε ακριβώς στο κουβούκλιο. Μου ζητήσανε να τους δώσω να δοκιμάσουν την βαλίτσα και με χαρά το έκανα. Δεν προσπάθησαν καν και μου είπαν δεν μπαίνει και ότι θα χρεωθώ έξτρα. Τους τόνισα ότι δεν προσπάθησαν καν να την βάλουν μέσα, ότι την μέτρησα και ότι έχω ξανά ταξιδέψει με αυτήν την εταιρεία με την ίδια βαλίτσα. Μου είπαν να προσπαθήσω να την βάλω εγώ μέσα. Οπότε έπεσα στα γόνατα για να αφήσω κάτω το μπαστούνι μου, για να μπορέσω να βάλω την βαλίτσα στο κουβούκλιο όπου και φυσικά έγινε. Μου ζήτησαν συγνώμη και με άφησαν να μπω μέσα. Φυσικά έβαλα τα κλάματα και δεν θέλω να ξανά ταξιδέψω με αυτήν την εταιρεία.»
«Σε γνωστό νησί. Έχω κανονίσει να πάμε μονοήμερη με καραβάκι τον γύρο του νησιού. Ξεκινήσαμε με καθυστέρηση 45’ και ο καπετάνιος με πρόφαση τον κακό καιρό ανακοίνωσε ότι δεν μπορούμε να ακολουθήσουμε την αρχική διαδρομή αλλά θα πρέπει να πάμε σε άλλα σημεία (λιγότερα) και να μείνουμε εκεί περισσότερη ώρα μέχρι τη λήξη της εκδρομής. Αφού μας άφησε στην πρώτη άθλια παραλία και τα παράπονα άρχισαν να γίνονται έντονα από όλους αναγκάστηκε και μας πήγε στα σημεία που έπρεπε (και που διαφήμιζαν) αλλά όχι σε όλα γιατί ακολουθώντας την διαφορετική διαδρομή είχε χαλάσει καύσιμα. Φάγαμε όλη τη μέρα εκεί και στο τέλος ζήτησε και έξτρα χρήματα τα οποία κανείς δεν ήταν πρόθυμος να δώσει.»
Αρνητικές εμπειρίες υπήρχαν όμως και από εργαζόμενους προς τους πελάτες...
«Ένα βράδυ στο εστιατόριο που δουλεύω ως μάγειρας. Η κουζίνα μας είναι ανοιχτή και ο κόσμος βρίσκεται σε πολύ κοντινή απόσταση από τον χώρο που παρασκευάζω τα πιάτα. Συνήθως τα βράδια της Παρασκευής και του Σάββατο το μαγαζί γεμίζει αργά (μετά τις 10:30). Εκείνο το βράδυ είχα μπροστά μου μια παρέα 5 ανδρών. Ενώ έχουν παραγγείλει ένα μπουκάλι αλκοόλ, θέλουν να καπνίσουν (μέσα στο μαγαζί απαγορεύεται το κάπνισμα). Κατά τις 11 λοιπόν εφόσον το μαγαζί είναι γεμάτο και η πρόσβαση προς τη έξοδο είναι δύσκολη, αποφάσισαν να ανάψουν τσιγάρο στα κρυφά μέσα στο μαγαζί.Εκείνη την στιγμή με πολύ ευγενικό τρόπο τους ενημερώνω πως αυτό δεν επιτρέπεται και εμφανώς παρεξηγημένοι μου λένε " και πως να πάμε έξω ρε φίλε, δεν βλέπεις τι γίνεται;". Εν τέλει σβήνουν τα τσιγάρα. Μετά από κανένα 10λεπτο περίπου, ένας έξυπνος από την παρέα επιχειρεί να ξανανάψει το τσιγάρο του προσπαθώντας να μην τον δω. Αφού το αντιλαμβάνομαι από την μυρωδιά ενημερώνω τον υπεύθυνο να επέμβει. Μετά από κουβέντα με τον υπεύθυνο, αποφάσισαν να φύγουν από το μαγαζί χωρίς να πληρώσουν το μπουκάλι που είχαν ήδη ανοίξει και φεύγοντας ο ένας από αυτούς έφτυσε στον πάγκο εργασίας μου επιδεικτικά βρίζοντας με.»
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!