Με ανάπτυξη 9,5% έκλεισε το 10μηνο του 2023 για τα super markets (στα €7,467 δισ.), χαμηλότερα σε σχέση με τα επίπεδα 9μηνου (9,9%), σύμφωνα με τα market view της Circana, αύξηση η οποία αποδίδεται σχεδόν αποκλειστικά στις ανατιμήσεις. Σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, στα ταμεία των retailers μπήκαν €646 εκατ. περισσότερα.
Η τιμή ανά μονάδα προϊόντος ενισχύθηκε κατά μέσο όρο 7,7%, χαμηλότερα από τους προηγούμενους μήνες, αλλά υψηλότερα από τις ανατιμήσεις το 2022 (+6,9%) και ενώ είχαν προηγηθεί μέσες αυξήσεις 2,2% το 2021.
Από τον περασμένο Μάρτιο ο ρυθμός των αυξήσεων στις τιμές υποχωρεί διαρκώς, φθάνοντας τον Οκτώβριο στο 3,1%, από 4,3% τον Σεπτέμβριο, 5,5% τον Αύγουστο, 6,4% τον Ιούλιο και 7,8% τον Ιούνιο και ενώ οι πρώτοι μήνες του έτους είχαν ξεκινήσει με μέσες ανατιμήσεις άνω του 11%, σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2022.
Ανά giga κατηγορία οι αυξήσεις σε επίπεδο 9μήνου ήταν:
- 7,6% στα τρόφιμα
- 7,7% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής
- 9,6% στα προϊόντα για το σπίτι
Διψήφιες ανατιμήσεις καταγράφηκαν μόνο σε καθαριστικά και υλικά μαγειρικής.
Οι προσφορές (promo) ενισχύθηκαν στους ταχυκίνητους κωδικούς (FMCG) κατά 3,2 pp, αν και στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής υποχώρησαν.
►Διαβάστε επίσης: Potpan: Deal με Synergia Hellenic Fund IV για επιστροφή στα κέρδη – Τι περιλαμβάνει η συμφωνία
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ολοκλήρωσαν το 10μηνο του 2023 με ανάπτυξη 11,9% (έναντι 8,7% των branded τα οποία πάντως τους τελευταίους μήνες “τρέχουν” με υψηλότερες ταχύτητες), διατηρώντας το μερίδιό τους στο 26,2%.
►Διαβάστε επίσης: Ξινό Νερό: Στο πλάνο νέα μονάδα – Η συμφωνία με την Prodrinks και η αγωγή του Ιωσηφίδη
Τα υψηλότερα μερίδια pl συναντάμε στα τρόφιμα και τα είδη σπιτιού.
Σε επίπεδο σταθερού barcode, οι giga κατηγορίες εμφάνισαν σημαντική ανάπτυξη σε αξία που άγγιξε το 10%, ωστόσο σε όρους όγκου μόνο τα προϊόντα για το σπίτι υποχώρησαν κατά 0,3%.
Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία εμφανίζουν τα snacks, τα γαλακτοκομικά, τα καθαριστικά και τα μη αλκοολούχα ποτά.
Σε επίπεδο όγκου, τη μεγαλύτερη βελτίωση από πέρυσι εμφάνισαν τα snacks και τα ποτά με και χωρίς αλκοόλ.
Τέλος, αναλύοντας την εικόνα ανά μέγεθος καταστήματος, τα πολύ μικρά καταστήματα εμφάνισαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, ακολουθούμενα από τα hyper markets.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!