Με ανάπτυξη 9,5% έκλεισε το 10μηνο του 2023 για τα super markets (στα €7,467 δισ.), χαμηλότερα σε σχέση με τα επίπεδα 9μηνου (9,9%), σύμφωνα με τα market view της Circana, αύξηση η οποία αποδίδεται σχεδόν αποκλειστικά στις ανατιμήσεις. Σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, στα ταμεία των retailers μπήκαν €646 εκατ. περισσότερα.
![](/sites/default/files/styles/default/public/2023-12/1.png?itok=-_eYXu84)
Η τιμή ανά μονάδα προϊόντος ενισχύθηκε κατά μέσο όρο 7,7%, χαμηλότερα από τους προηγούμενους μήνες, αλλά υψηλότερα από τις ανατιμήσεις το 2022 (+6,9%) και ενώ είχαν προηγηθεί μέσες αυξήσεις 2,2% το 2021.
![](/sites/default/files/styles/default/public/2023-12/2.png?itok=R9TiUkQz)
Από τον περασμένο Μάρτιο ο ρυθμός των αυξήσεων στις τιμές υποχωρεί διαρκώς, φθάνοντας τον Οκτώβριο στο 3,1%, από 4,3% τον Σεπτέμβριο, 5,5% τον Αύγουστο, 6,4% τον Ιούλιο και 7,8% τον Ιούνιο και ενώ οι πρώτοι μήνες του έτους είχαν ξεκινήσει με μέσες ανατιμήσεις άνω του 11%, σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2022.
![](/sites/default/files/styles/default/public/2023-12/3.png?itok=K6xVltZO)
Ανά giga κατηγορία οι αυξήσεις σε επίπεδο 9μήνου ήταν:
- 7,6% στα τρόφιμα
- 7,7% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής
- 9,6% στα προϊόντα για το σπίτι
![](/sites/default/files/styles/default/public/2023-12/4.png?itok=J23aF4JC)
Διψήφιες ανατιμήσεις καταγράφηκαν μόνο σε καθαριστικά και υλικά μαγειρικής.
![](/sites/default/files/styles/default/public/2023-12/5.png?itok=g9kophso)
Οι προσφορές (promo) ενισχύθηκαν στους ταχυκίνητους κωδικούς (FMCG) κατά 3,2 pp, αν και στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής υποχώρησαν.
►Διαβάστε επίσης: Potpan: Deal με Synergia Hellenic Fund IV για επιστροφή στα κέρδη – Τι περιλαμβάνει η συμφωνία
![](/sites/default/files/styles/default/public/2023-12/6.png?itok=P2LEf7ON)
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ολοκλήρωσαν το 10μηνο του 2023 με ανάπτυξη 11,9% (έναντι 8,7% των branded τα οποία πάντως τους τελευταίους μήνες “τρέχουν” με υψηλότερες ταχύτητες), διατηρώντας το μερίδιό τους στο 26,2%.
►Διαβάστε επίσης: Ξινό Νερό: Στο πλάνο νέα μονάδα – Η συμφωνία με την Prodrinks και η αγωγή του Ιωσηφίδη
![](/sites/default/files/styles/default/public/2023-12/7.png?itok=moxyfx1l)
Τα υψηλότερα μερίδια pl συναντάμε στα τρόφιμα και τα είδη σπιτιού.
![](/sites/default/files/styles/default/public/2023-12/8.png?itok=WM-QL9sZ)
Σε επίπεδο σταθερού barcode, οι giga κατηγορίες εμφάνισαν σημαντική ανάπτυξη σε αξία που άγγιξε το 10%, ωστόσο σε όρους όγκου μόνο τα προϊόντα για το σπίτι υποχώρησαν κατά 0,3%.
![](/sites/default/files/styles/default/public/2023-12/9.png?itok=ZNyWgHht)
Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία εμφανίζουν τα snacks, τα γαλακτοκομικά, τα καθαριστικά και τα μη αλκοολούχα ποτά.
![](/sites/default/files/styles/default/public/2023-12/10.png?itok=XAXAdb7s)
Σε επίπεδο όγκου, τη μεγαλύτερη βελτίωση από πέρυσι εμφάνισαν τα snacks και τα ποτά με και χωρίς αλκοόλ.
![](/sites/default/files/styles/default/public/2023-12/11.png?itok=ygDfRpOI)
Τέλος, αναλύοντας την εικόνα ανά μέγεθος καταστήματος, τα πολύ μικρά καταστήματα εμφάνισαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, ακολουθούμενα από τα hyper markets.
![](/sites/default/files/styles/default/public/2023-12/12.png?itok=6bA_KR_B)