Νέα
  • ΓΔ: 1448.86 -0.25%
  • Τζίρος: 81,73 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Black Friday: Ποιες προσφορές αναζητούν οι καταναλωτές - Πόσα αναμένεται να ξοδέψουν

Πηγή: Eurokinissi

Η Black Friday πλησιάζει (σε μια εβδομάδα από σήμερα) και οι έμποροι λιανικής ετοιμάζονται να κάνουν «χρυσές δουλειές». Ωστόσο δεν είναι έτσι ακριβώς τα πράγματα. Ερευνες δείχνουν ότι πολύ λιγότεροι καταναλωτές, σχεδιάζουν να κάνουν τα ψώνια τους φέτος την Black Friday κι επίσης σκοπεύουν να ξοδέψουν μικρότερα ποσά, σε σχέση με άλλες χρονιές. 

Μόνο στις ΗΠΑ, υπολογίζεται ότι 8 εκατ. πολίτες λιγότεροι θα αγοράσουν κάτι αυτή την ημέρα. Οι λόγοι είναι πολλοί, αλλά στους σημαντικότερους, η ακρίβεια και η μείωση του οικογενειακού προϋπολογισμού.

Όσον αφορά ποια προϊόντα αναζητούν οι καταναλωτές σε προσφορά; Τον πρώτο λόγο έχουν τα κινητά τηλέφωνα όπως iPhone, και γενικά τα προϊόντα τεχνολογίας, κι ακολουθούν τα καλλυντικά. 

Πως βγήκε η ονομασία Black Friday

Η Black Friday είναι πάντα την τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου, που φέτος είναι η 24η Νοεμβρίου. Γνωστή ημέρα, για τα πλήθη που σχηματίζουν ουρές στα μεγάλα καταστήματα (συνήθως στις ΗΠΑ) για να επωφεληθούν από τις εκπτώσεις, η Black Friday σηματοδοτεί συνήθως την ανεπίσημη έναρξη της χριστουγεννιάτικης αγοραστικής περιόδου. Οι επιχειρηματίες από την ένδυση έως την τεχνολογία ελπίζουν ότι θα κάνουν σε σύνολο ένα ακόμη ρεκόρ παγκόσμιων αγορών.

Ξεκινώντας γύρω στη δεκαετία του 1960 και στις αρχές της δεκαετίας του 1970, η αστυνομία και οι οδηγοί λεωφορείων στη Φιλαδέλφεια χρησιμοποιούσαν τον όρο "Μαύρη Παρασκευή" για να αναφερθούν στο χάος που δημιουργούσε η συγκέντρωση πλήθους ανθρώπων, στην πόλη πριν από το Σαββατοκύριακο των Ευχαριστιών. Οι επισκέπτες έψαχναν στα καταστήματα της Φιλαδέλφειας την Παρασκευή με τις χριστουγεννιάτικες λίστες τους αναζητώντας δώρα. Ακολουθούσαν κλοπές καταστημάτων και παραβάσεις στάθμευσης.

Τα πολυκαταστήματα μετέτρεψαν τον όρο σε "Black Friday" για να δώσουν μια πιο θετική χροιά. Όμως το όνομα δεν έμεινε, ωστόσο από τη δεκαετία του 1980, οι λιανοπωλητές άρχισαν να περιγράφουν τη Black Friday ως την ημέρα κατά την οποία τα λογιστικά βιβλία λιανικής τους φέρονται να είναι "μαύρα" ή να λειτουργούν με κέρδος, καθώς οι πελάτες ξεκινούν τις αγορές των διακοπών, σύμφωνα με τον Marcus Collins, καθηγητή μάρκετινγκ στη Σχολή Επιχειρήσεων Ross του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν.

Ποια είναι τα σχέδια των εμπόρων λιανικής φέτος;

Οι λιανοπωλητές, συμπεριλαμβανομένων των Best Buy, Macy's, H&M και αμιγώς ηλεκτρονικών καταστημάτων λιανικής πώλησης, όπως η Shein και η Temu, διαφημίζουν ήδη τις πρώτες "προσφορές" της Black Friday με έκπτωση έως και 30% σε περιορισμένα εμπορεύματα στο διαδίκτυο και στα καταστήματα.

Τέτοιες πρώιμες προσφορές θα μπορούσαν να τους βοηθήσουν να μετρήσουν τη ζήτηση των αγοραστών και να αποφύγουν τις ελλείψεις προϊόντων, οι οποίες θα μπορούσαν να αποτελέσουν μεγάλο πρόβλημα φέτος.

Πολλοί λιανοπωλητές στις ΗΠΑ συγκράτησαν σκόπιμα τα σχέδια προσλήψεων για τις γιορτές. Η έλλειψη εργατικού δυναμικού αποτελεί επίσης πρόκληση για τους λιανοπωλητές στην Ευρώπη, πράγμα που σημαίνει ότι οι αγοραστές θα μπορούσαν να βρουν λιγότερο προσωπικό για να τους βοηθήσει.

325,44 δολάρια ξόδεψε κατά μέσο όρο κάθε Αμερικανός πέρυσι 

Το Σαββατοκύριακο μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών, το οποίο περιλαμβάνει τη Black Friday και την Cyber Monday, είναι συνήθως η πιο πολυσύχναστη περίοδος αγορών στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ένα ρεκόρ 196,7 εκατομμυρίων αγοραστών αναζήτησαν για προσφορές κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου πέρυσι, ξοδεύοντας κατά μέσο όρο 325,44 δολάρια σε είδη που σχετίζονται με τις γιορτές, σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικού Εμπορίου (NRF).

Ωστόσο, η Dana Telsey, διευθύνουσα σύμβουλος της Telsey Advisory Group, δήλωσε ότι η ίδια η Μαύρη Παρασκευή δεν θα είναι τόσο σημαντική φέτος. Καθ' όλη τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, η κίνηση στα καταστήματα αναμένεται να μειωθεί ελαφρώς φέτος, μειωμένη κατά 3,5% σε σύγκριση με πέρυσι, σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων λιανικής Sensormatic Solutions.

Κερδίζουν έδαφος οι online παραγγελίες

Οι προσφορές έχουν ξεκινήσει και κάπιες εταιρείες διαφημίζουν τα "Super Deal".  Οι έμποροι λιανικής πώλησης, μεγάλοι και μικροί, προβάλλουν φέτος την online παραγγελία και την παραλαβή από το δρόμο για την ευκολία των αγοραστών που θέλουν να αποφύγουν τα καταστήματα. Την τελευταία δεκαετία, οι αγορές των Αμερικανών την Black Friday μέσω διαδικτύου έχουν υπερτριπλασιαστεί, φθάνοντας τα 9,12 δισεκατομμύρια δολάρια την ημέρα αυτή πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της Adobe Analytics.

Η Adobe δήλωσε ότι οι διαδικτυακές εκπτώσεις αναμένεται να φτάσουν το 35% στα παιχνίδια, το 24% στα αθλητικά είδη και το 19% στα έπιπλα.

Πόσα αναμένεται να ξοδέψουν φέτος οι αγοραστές

Οι πωλήσεις των διακοπών στο διαδίκτυο και στα αμερικανικά καταστήματα αναμένεται να αυξηθούν μεταξύ 3% και 4% κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου και του Δεκεμβρίου, με τον πιο αργό ρυθμό των τελευταίων πέντε ετών, σύμφωνα με πρόβλεψη της NRF.

Οι online δαπάνες κατά τη διάρκεια της Black Friday αναμένεται να αυξηθούν κατά 5,7% σε περίπου 9,6 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την Adobe Analytics.

Εκτιμάται ότι 132 εκατομμύρια Αμερικανοί σχεδιάζουν να ψωνίσουν στις προ-εορταστικές εκπτώσεις όπως η Black Friday και η Cyber Monday το 2023, από 140 εκατομμύρια αγοραστές που εκτιμάται ότι ήταν πέρυσι, σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας fintech Finder.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι διαδικτυακές δαπάνες κατά τη διάρκεια της Black Friday αναμένεται να αυξηθούν κατά 4,5% σε 1,05 δισεκατομμύρια λίρες (1,30 δισεκατομμύρια δολάρια), με τις συνολικές πωλήσεις κατά τη διάρκεια του Cyber Weekend να φτάνουν τα 3,8 δισεκατομμύρια λίρες, σύμφωνα με πρόβλεψη της Adobe.

Τι κάνουν οι λιανοπωλητές για να προσελκύσουν τους αγοραστές;

Με το κόστος στέγασης και τα είδη πρώτης ανάγκης να πιέζουν τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών, οι αναλυτές πιστεύουν ότι οι λιανοπωλητές θα πρέπει να βασιστούν σε  σημαντικές προσφορές για να προσελκύσουν πελάτες. 

Οι καταναλωτές ήθελαν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις προωθητικές ενέργειες και να ολοκληρώσουν τις αγορές τους σε μόλις 5,8 εβδομάδες φέτος, σε σύγκριση με ένα παράθυρο 7,4 εβδομάδων πριν από την πανδημία, σύμφωνα με στοιχεία της Deloitte.

Ποια αντικείμενα αναζητούν οι καταναλωτές σε καλύτερη τιμή

Τα iPhone θα είναι και πάλι στην πρώτη θέση, με την πρόσφατη κυκλοφορία του iPhone 15. Πέρυσι, οι αγοραστές που έψαχναν για τα iPhone 14 Pro και iPhone 14 Pro Max της Apple (AAPL.O) επέστρεψαν με άδεια χέρια, καθώς η εταιρεία τεχνολογίας αντιμετώπιζε προβλήματα παραγωγής στην Κίνα.

Τα ηλεκτρονικά προϊόντα αναμένεται να είναι η κορυφαία επιλογή αυτή την περίοδο αγορών, με εκτιμήσεις για αύξηση 6%, σύμφωνα με έκθεση της Mastercard. Η Best Buy ξεκίνησε τις προσφορές της Black Friday στα τέλη Οκτωβρίου με προσφορές όπως το Play Station 5 για 499,99 δολάρια σε συνδυασμό είτε με το "Call of Duty: Modern Warfare III" είτε με το "Spider-Man 2" της Marvel.

Τα καλλυντικά προϊόντα περιποίησης δέρματος και μαλλιών παραμένουν δημοφιλή, με πολλές διάσημες εταιρείες να προσφέρουν έκπτωση έως και 40%.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ