Τα ευρήματα της νέας έρευνας της EY, Future Consumer Index Ελλάδα 2023, παρουσίασε για πρώτη φορά, ο κ. Θάνος Μαύρος, Εταίρος, Συμβουλευτικές Υπηρεσίες EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων και Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, στο πλαίσιο του 8ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.
Ο κ. Μαύρος παρατήρησε ότι το περιβάλλον ασφυκτικών πιέσεων στο οποίο ζουν οι Έλληνες καταναλωτές τα τελευταία χρόνια, έχει ανατρέψει παραδοχές, προτεραιότητες και αξίες. Η έρευνα συμπεραίνει ότι, σήμερα, εν μέσω τόσων αλλαγών, δεν μπορεί να υπάρξει μία μόνο στρατηγική προσέγγισης του καταναλωτή, καθώς η καταναλωτική βάση είναι κατακερματισμένη ανάμεσα σε διαφορετικές προτεραιότητες και επιδιώξεις: το μεγαλύτερο μερίδιο των Ελλήνων καταναλωτών εστιάζουν στις τιμές και την προσιτότητα, άλλοι δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στον αντίκτυπο των επιλογών τους στο περιβάλλον και την κοινωνία, άλλοι στην ψυχική και σωματική τους υγεία, ενώ πολλοί πλέον αναζητούν νέες, ιδιαίτερες καταναλωτικές εμπειρίες.
Σε αυτό το ρευστό περιβάλλον αγοράς, σημείωσε ο Εταίρος της ΕΥ, οι επιχειρήσεις καλούνται να αναπτύξουν στρατηγικές προσαρμοσμένες στις επιμέρους ανάγκες και προσδοκίες των καταναλωτών, στηρίζοντας έτσι και τους πελάτες τους, αλλά και τα ίδια τα brands τους, σε μία εποχή όπου η συναισθηματική αποσύνδεση του καταναλωτή από τις μάρκες είναι όλο και πιο έντονη.
«Όλο και περισσότεροι καταναλωτές και ειδικά νέοι έχουν στη λογική τους τη βιώσιμη ανάπτυξη», επεσήμανε απ΄ την πλευρά του ο κ. Ιωάννης Βασιλάκος, Vice Chairman and CEO, Dixons South East Europe, Greece συμπληρώνοντας ότι αυτό σε πολλές περιπτώσεις είναι «ένα ακριβό σπορ». «Η δική μας δουλειά είναι να ενδυναμώσουμε τον καταναλωτή προκειμένου να γίνει ένα προϊόν περισσότερο προσβάσιμο», είπε. Όσον αφορά την επιλογή της αλυσίδας, εκεί πρέπει να δουλεύουμε σκληρά, καθώς εάν δε εργαστούμε προς την κατεύθυνση της βιωσιμότητας, τότε ο καταναλωτής και ειδικά ο νέος δεν πρόκειται να σε επιλέξει, τόνισε, ενώ έκανε γνωστό ότι στόχος είναι η περαιτέρω γεωγραφική ανάπτυξη φυσικών καταστημάτων της εταιρείας, προκειμένου να ξεκλειδώνονται σημαντικά πλεονεκτήματα.
«Στο δίλημμα βιωσιμότητα ή καλές τιμές, απαντάμε «και τα δύο», ανέφερε απ΄ την πλευρά του ο κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης, Managing Director, της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, ενώ έκανε γνωστό ότι λίγο πριν το 2030 η εταιρεία πρόκειται να έχει επιτύχει τους περιβαλλοντικούς της στόχους κάτι το οποίο προϋποθέτει σημαντικές επενδύσεις εκ μέρους της και αύξηση της παραγωγικότητάς της, όπως διευκρίνισε. Σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη, «το 95% των συσκευασιών γυαλιού της εταιρείας είναι επιστρεφόμενες, ενώ την τελευταία 10ετία έχουμε μειώσει κατά 20% την κατανάλωση νερού για την παραγωγή μπύρας». Επιπλέον, όπως ανέφερε, «σε συνεργασία με τους αγρότες, δοκιμάζουμε συνεχώς νέους σπόρους ανθεκτικούς στην κλιματική αλλαγή», ενώ σχολίασε ότι «οι Έλληνες καταναλωτές αγαπούν τα brands», κάτι το οποίο οδηγεί την εταιρεία να επενδύει σημαντικά σε αυτά. Όπως επεσήμανε κλείνοντας: «Ως εταιρεία είμαστε σε θέση να διαβάζουμε τις αλλαγές που πολλές φορές έρχονται τελείως απροειδοποίητα».
«Η πλατφόρμα μας είναι ένα μέσο για να συνδεθούν με τα καταστήματα και να ενημερωθούν για ιδιαίτερες και ουσιαστικές δράσεις», ανέφερε ο κ. Κωνσταντίνος Ακρίβος, Chief Financial Officer, Delivery Hero, και πρόσθεσε ότι στόχος είναι η συνεισφορά του ίδιου του καταναλωτή. Όπως σχολίασε: «Όλη η λογική γύρω από τη συσκευασία είναι μία τεράστια πρόκληση για εμάς και τους πελάτες μας». Επεσήμανε τέλος, ότι ως εταιρεία δίνουν έμφαση στην δυνατότητα επιλογής των προϊόντων, στην ταχύτητα τη γνώση του τί καταναλώνει, αλλά και την προσωποποίηση των προϊόντων.
Τη συζήτηση συντόνισε ο κ. Αντώνης Ποταμίτης, President, Sales Institute Greece
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!