Αδειάζει η κλεψύδρα των αιτήσεων για το market pass, καθώς απομένουν μόλις δυο 24ωρα για όσους δικαιούχους θέλουν να είναι μέσα στην πρώτη πληρωμή την ερχόμενη Παρασκευή 3 Μαρτίου για το «κουπόνι» του σούπερ - μάρκετ. Σύμφωνα με την σχετική Υπουργική Απόφαση, όσοι δικαιούχοι υποβάλλουν αίτηση έως την ερχόμενη Τρίτη 28 Φεβρουαρίου θα είναι οι πρώτοι που θα πληρωθούν στις 3 Μαρτίου. Όσοι κάνουν αίτηση το πρώτο 15ήμερο του Μαρτίου θα πληρωθούν αργότερα, προς τις 20 Μαρτίου.
Οι αιτήσεις πάντως για την 6μηνη ενίσχυση, που στόχο έχει να αμβλύνει το πρόβλημα της ακρίβειας για τα ευάλωτα νοικοκυριά έχουν ήδη ξεπεράσει τα 2 εκατομμύρια.
►Διαβάστε επίσης: Market Pass: Βήμα - βήμα η αίτηση - Αναλυτικός οδηγός (pics) - Πάνω από 300 αιτήσεις το λεπτό
Οι πληρωμές
Οι πληρωμές θα είναι δύο ταχυτήτων, ανάλογα με το αν ο δικαιούχος επιλέξει να πιστωθεί το ποσό σε τραπεζικό λογαριασμό ή σε ψηφιακή χρεωστική κάρτα. Oσοι επιλέξουν πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό και όχι την ψηφιακή κάρτα θα λάβουν μεν 20% μειωμένη επιδότηση, ωστόσο θα πάρουν 3 μηνιάτικα στην πρώτη καταβολή την ερχόμενη Παρασκευή 3 Μαρτίου. Αντίθετα, όσοι επιλέξουν ψηφιακή κάρτα θα πάρουν μεν το 100% του ποσού, ωστόσο θα λάβουν 2 μηνιάτικα στις αρχές Μαρτίου.
►Διαβάστε επίσης: Market pass δυο ταχυτήτων: Ποιοι θα λάβουν τριπλό επίδομα στην πρώτη πληρωμή - Όλα τα ποσά
Πληρωμή στην ψηφιακή κάρτα
Οσοι υποβάλουν αίτηση για ψηφιακή χρεωστική κάρτα εντός Φεβρουαρίου (έως την 28η Φεβρουαρίου 2023) θα πληρωθούν στις 3 Μαρτίου 2πλή ενίσχυση, για Φεβρουάριο και Μάρτιο 2023.
Αντίστοιχα, όσοι καθυστερήσουν και υποβάλουν αίτηση για ψηφιακή χρεωστική κάρτα εντός Μαρτίου (1-15/3) θα πληρωθούν την διπλή ενίσχυση για Φεβρουάριο και Μάρτιο έως τις 20 Μαρτίου.
Από κει και πέρα, οι πληρωμές θα συνεχίσουν να γίνονται μήνα - μήνα, μέχρι και τον Ιούλιο, εντός των πρώτων τριών εργάσιμων ημερών κάθε μηνός.
Συνεπώς, για όσους υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση έως 28/2:
- Μονομελές νοικοκυριό: 44 ευρώ 1 - 3 Μαρτίου και 22 ευρώ κάθε μήνα από Απρίλιο έως Ιούλιο
ΣΥΝΟΛΟ: 132€
- Ζευγάρι χωρίς τέκνα: 64 ευρώ 1 - 3 Μαρτίου και 32 ευρώ κάθε μήνα από Απρίλιο έως Ιούλιο
ΣΥΝΟΛΟ: 192€
- Μονογονεϊκή οικογένεια με ένα εξαρτώμενο τέκνο: 64 ευρώ 1 - 3 Μαρτίου και 32 ευρώ κάθε μήνα από Απρίλιο έως Ιούλιο
ΣΥΝΟΛΟ: 192€
- Μονογονεϊκή οικογένεια με δύο εξαρτώμενα τέκνα: 84 ευρώ 1 - 3 Μαρτίου και 42 ευρώ κάθε μήνα από Απρίλιο έως Ιούλιο
ΣΥΝΟΛΟ: 252€
- Ζευγάρι με ένα εξαρτώμενο τέκνο: 84 ευρώ 1 - 3 Μαρτίου και 42 ευρώ κάθε μήνα από Απρίλιο έως Ιούλιο
ΣΥΝΟΛΟ: 252€
- Ζευγάρι με δύο εξαρτώμενα τέκνα: 104 ευρώ 1 - 3 Μαρτίου και 52 ευρώ κάθε μήνα από Απρίλιο έως Ιούλιο
ΣΥΝΟΛΟ: 312€
- Ζευγάρι με τρία εξαρτώμενα τέκνα: 124 ευρώ 1 - 3 Μαρτίου και 62 ευρώ κάθε μήνα από Απρίλιο έως Ιούλιο
ΣΥΝΟΛΟ: 372€
- Ζευγάρι με τέσσερα εξαρτώμενα τέκνα: 144 ευρώ 1 - 3 Μαρτίου και 72 ευρώ κάθε μήνα από Απρίλιο έως Ιούλιο
ΣΥΝΟΛΟ: 432€
Για όσους υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση εντός Μαρτίου η πρώτη πληρωμή θα γίνει όχι 1 έως 3 Μαρτίου αλλά από 15 έως 20/3 με τα ίδια ποσά και οι υπόλοιπες πληρωμές ως έχουν ίδιες για όλους.
►Διαβάστε επίσης: Αλ. Χαρίτσης για market pass: Το επιτελικό κράτος Μητσοτάκη εξαπατά τους πολίτες
Πληρωμή σε τραπεζικό λογαριασμό
Οσοι υποβάλουν αίτηση για πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό (θέλουν να λάβουν τα χρήματα στην τράπεζα και όχι σε ψηφιακή κάρτα στο κινητό τους) εντός Φεβρουαρίου (έως την 28η Φεβρουαρίου 2023) θα λάβουν στην πρώτη πληρωμή στις 3 Μαρτίου 3πλή ενίσχυση, για Φεβρουάριο, Μάρτιο και Απρίλιο 2023.
Έτσι μπορεί τα ποσά που θα δικαιούνται να είναι ψαλιδισμένα κατά 20% (δικαιούνται το 80% των ποσών που θα λάβουν όλοι οι υπόλοιποι) ωστόσο στην πρώτη πληρωμή, που πέφτει και σε προεκλογική περίοδο, αυτό δεν θα φανεί, αφού θα λάβουν 3 μηνιάτικα, αντί για 2 που θα λάβουν όσοι επιλέξουν την ψηφιακή κάρτα.
Όσοι καθυστερήσουν και υποβάλλουν την αίτηση για πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό εντός Μαρτίου (1 - 15 Μαρτίου) θα λάβουν στην τράπεζα την 3πλη ενίσχυση 15 - 20 Μαρτίου.
Η επόμενη πληρωμή θα είναι και πάλι 3πλή και προκαταβολική και θα πραγματοποιηθεί έως 3 Μαΐου, ενώ θα αφορά τους μήνες Μαΐο, Ιούνιο και Ιούλιο 2023
Συνεπώς, για όσους υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση έως 28/2:
- Μονομελές νοικοκυριό: 53 ευρώ 1-3 Μαρτίου και 53 ευρώ έως 1-3 Μαΐου
ΣΥΝΟΛΟ: 106€
- Ζευγάρι χωρίς τέκνα: 77 ευρώ 1-3 Μαρτίου και και 77 ευρώ έως 1-3 Μαΐου
ΣΥΝΟΛΟ: 154€
- Μονογονεϊκή οικογένεια με ένα εξαρτώμενο τέκνο: 77 ευρώ 1-3 Μαρτίου και και 77 ευρώ έως 1-3 Μαΐου
ΣΥΝΟΛΟ: 154€
- Μονογονεϊκή οικογένεια με δύο εξαρτώμενα τέκνα: 101 ευρώ 1-3 Μαρτίου και 101 ευρώ 1-3 Μαΐου
ΣΥΝΟΛΟ: 202€
- Ζευγάρι με ένα εξαρτώμενο τέκνο: 101 ευρώ 1-3 Μαρτίου και 101 ευρώ 1-3 Μαΐου
ΣΥΝΟΛΟ: 202€
- Ζευγάρι με δύο εξαρτώμενα τέκνα: 125 ευρώ 1-3 Μαρτίου και 125 ευρώ 1-3 Μαΐου
ΣΥΝΟΛΟ: 250€
- Ζευγάρι με τρία εξαρτώμενα τέκνα: 150 ευρώ 1-3 Μαρτίου και 150 ευρώ 1-3 Μαΐου
ΣΥΝΟΛΟ: 300€
- Ζευγάρι με τέσσερα εξαρτώμενα τέκνα: 173 ευρώ 1-3 Μαρτίου και 173 ευρώ 1-3 Μαΐου
ΣΥΝΟΛΟ: 346€
Για όσους υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση για πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό εντός Μαρτίου η πρώτη πληρωμή θα γίνει όχι 1 έως 3 Μαρτίου αλλά από 15 έως 20/3 με τα ίδια ποσά.
►Διαβάστε επίσης: Market pass: Πότε θα «εξαφανίζονται» τα χρήματα από την άυλη κάρτα
H αίτηση βήμα-βήμα
⇒ΒΗΜΑ 1ο
Μπαίνετε στη διεύθυνση vouchers.gov.gr/marketpass και κάνετε Είσοδο στην εφαρμογή
⇒BHMA 2o
Πληκτρολογείτε του κωδικούς TaxisNet
⇒BHMA 3o
Πρέπει. να συναινέσετε στην διασταύρωση των στοιχείων πατώντας το κουμπί «Αποστολή»
⇒BHMA 4o
Εφόσον πληρούνται τα εισοδηματικά κριτήρια επιβεβαιώνετε τα προσωπικά σας στοιχεία
Αν δεν πληρούνται τα εισοδηματικά κριτήρια η διαδικασία σταματά
⇒BHMA 5o (α)
Στο επόμενο βήμα επιλέγουμε αν θέλουμε να λάβουμε το ποσό σε ψηφιακή χρεωστική κάρτα ή σε τραπεζικό λογαριασμό. Προσοχή, καθώς αν επιλέγει κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό χάνεται το 20% του δικαιούμενου ποσού.
Σύνθεση νοικοκυριού | Μηνιαίο επίδομα market pass μέσω ψηφιακής κάρτας | Eπιδότηση εξαμήνου μέσω ψηφιακής κάρτας | Μηνιαίο επίδομα market pass μέσω τραπεζικής κατάθεσης | Eπιδότηση εξαμήνου μέσω τραπεζικής κατάθεσης |
---|---|---|---|---|
Μονομελές | 22,00 € | 132,00 € | 17,60 € | 105,60 € |
Ζεύγος άνευ τέκνων | 32,00 € | 192,00 € | 25,60 € | 153,60 € |
Ζεύγος με ένα τέκνο | 42,00 € | 252,00 € | 33,60 € | 201,60 € |
Μονογονέας με ένα τέκνο | 32,00 € | 192,00 € | 25,60 € | 153,60 € |
Μονογονέας με δύο τέκνα | 42,00 € | 252,00 € | 33,60 € | 201,60 € |
⇒BHMA 5o (β)
Στο ίδιο βήμα συμπληρώνουμε αριθμό κινητού τηλεφώνου, διεύθυνση email,
επιλέγουμε «Σύνεργαζόμενο Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα» - ΠΡΟΣΟΧΗ δεν χρειάζεται να τηρούμε λογαριασμό στην τράπεζα την οποία επιλέγουμε. Εάν δεν βλέπουμε την τράπεζα στην οποία έχουμε το λογαριασμό μας, απλώς επιλέγουμε μια από τις αναφερόμενες στο μενού που εμφανίζεται.
«τικάρουμε» το κουμπί της υπεύθυνης δήλωσης
και πατάμε «Αποθήκευση»
⇒BHMA 6o
Στην επόμενη οθόνη επιβεβαιώνουμε κινητό τηλέφωνο και email. Αρχικά πατάμε το κουμπί «Εισαγωγή κωδικού επιβεβαίωσης».
⇒BHMA 7o
και συμπληρώνουμε τον κωδικό που μας έχει σταλεί στο κινητό μας τηλέφωνο πατώντας «Επιβεβαίωση»
⇒BHMA 8o
επιστρέφοντας στην προηγούμενη οθόνη, επιβεβαιώνουμε την διεύθυνση email από τον σύνδεσμο που έχει έρθει στο email μας (σε κάθε στάδιο της διαδικασίας μπορείτε να επεξεργαστείτε ή να διαγράψετε την αίτηση) και ίσως χρειαστεί να επαναφορτώσουμε την οθόνη.
⇒BHMA 9o
Υποβολή της αίτηση. Στην τελική οθόνη (αφού έχουν επιβεβαιωθεί κινητό και email) εμφανίζεται το ποσό του δικαιούχου τα στοιχεία του και υποβάλλεται η αίτηση.
⇒BHMA 10o
Η αίτηση έχει υποβληθεί και πλέον είναι υπό έλεγχο.
Έγκριση αίτησης
Ακολούθως εγκρίνεται αυτόματα η αίτηση
και εμφανίζονται οι δόσεις της πληρωμής. Στην προκειμένη περίπτωση, μονομελές νοικοκυριό θα λάβει δυο δόσεις (44 ευρώ) στις 2 Μαρτίου και ακολούθως 22 ευρώ κάθε μήνα έως τον Ιούλιο.
Ποιες είναι οι πιθανές καταστάσεις της αίτησής μου και τι σημαίνουν;
- ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟ: Η αίτηση δεν έχει υποβληθεί οριστικά, καθώς ο αιτούμενος δεν έχει πιέσει το πλήκτρο ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ στο κάτω δεξιά μέρος της οθόνης.
- ΥΠΟ ΕΛΕΓΧΟ: Η αίτηση έχει υποβληθεί οριστικά και βρίσκεται στο στάδιο επαλήθευσης των στοιχείων που υποβλήθηκαν.
- ΕΓΚΡΙΘΕΙΣΑ (ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ): Η αίτηση είναι έγκυρη και αναμένεται η αποστολή της στο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα που επέλεξε ο δικαιούχος. Περισσότερες πληροφορίες κατά το στάδιο αυτό παρέχονται στον Πίνακα Πληρωμών.
- ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ: Η αίτηση έχει εγκριθεί και έχουν ολοκληρωθεί όλες οι προβλεπόμενες πληρωμές.
- ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙΣΑ: Η αίτηση έχει απορριφθεί μετά από τους προβλεπόμενους ελέγχους και μέχρι τις 15/3/2023 είναι δυνατόν να τροποποιηθεί και να υποβληθεί εκ νέου. Για την απόρριψη ο δικαιούχος λαμβάνει ενημέρωση μέσω e-mail.
- ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙΣΑ ΠΛΗΡΩΜΗ: Η αίτηση είναι έγκυρη και απεστάλη προς πληρωμή, αλλά δεν κατέστη δυνατή η πραγματοποίηση της πίστωσης από το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα που επέλεξε ο δικαιούχος. Για την απόρριψη ο δικαιούχος λαμβάνει ενημέρωση μέσω e-mail. Μετά τις 15/3/2023 μέχρι τις 2/5/2023 ο δικαιούχος μπορεί να τροποποιήσει στοιχεία που σχετίζονται με τον τρόπο πληρωμής που επέλεξε (ΙΒΑΝ ή/και χρηματοπιστωτικό ίδρυμα), δεν μπορεί όμως να αναιρέσει την αρχική του επιλογή μεταξύ άυλης ψηφιακής κάρτας και τραπεζικής κατάθεσης.
- ΜΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΗ: Απαιτείται επικοινωνία του δικαιούχου με το Τηλέφωνο Εξυπηρέτησης Κοινού 2102156327 (Δευτέρα έως Παρασκευή 09:00-17:00) ή αποστολή e-mail στο [email protected].
Τι σημαίνουν τα μηνύματα κατάστασης του Πίνακα Πληρωμών;
- ΠΡΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ: Η συγκεκριμένη πληρωμή θα αποσταλεί στο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα προς πραγματοποίηση κατά την εκτιμώμενη ημερομηνία εκτέλεσης.
- ΑΠΕΣΤΑΛΜΕΝΗ - ΣΕ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ: Η συγκεκριμένη πληρωμή έχει αποσταλεί στο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα και η επεξεργασία της μπορεί να διαρκέσει έως δέκα (10) εργάσιμες ημέρες.
- ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ: Η συγκεκριμένη πληρωμή έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς.
- ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙΣΑ: Δεν κατέστη δυνατή η πραγματοποίηση της συγκεκριμένης πληρωμής. Για την απόρριψη ο δικαιούχος λαμβάνει ενημέρωση μέσω e-mail. Μετά τις 15/3/2023 και μέχρι τις 2/5/2023 ο δικαιούχος μπορεί να τροποποιήσει στοιχεία που σχετίζονται με τον τρόπο πληρωμής που επέλεξε (ΙΒΑΝ ή/και χρηματοπιστωτικό ίδρυμα), δεν μπορεί όμως να αναιρέσει την αρχική του επιλογή μεταξύ άυλης ψηφιακής κάρτας και τραπεζικής κατάθεσης.
Τι είναι το Market Pass;
Το Market Pass αποτελεί μέτρο οικονομικής ενίσχυσης με σκοπό την κάλυψη μέρους του αυξημένου κόστους των νοικοκυριών λόγω της σημαντικής αύξησης του δείκτη τιμών καταναλωτή. Η ενίσχυση θα καταβληθεί για έξι μήνες, από τον Φεβρουάριο έως και τον Ιούλιο 2023.
Ποιοι είναι δικαιούχοι του μέτρου;
Δικαιούχοι της ενίσχυσης είναι φυσικά πρόσωπα που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, εφόσον πληρούν τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια του προγράμματος. Βάση υπολογισμού για το κατά πόσο ένα φυσικό πρόσωπο δικαιούται το Market Pass είναι η Φορολογική Δήλωση του 2021, σύμφωνα με τον ακόλουθο πίνακα:
Κατηγορία |
Κριτήρια |
Άγαμοι/ες, χήροι/ες, εν διαστάσει |
- Οικογενειακό Εισόδημα έως €16.000 - Αξία ακίνητης περιουσίας κάτω των €250.000 |
Έγγαμοι με ή χωρίς τέκνα / Με σύμφωνο συμβίωσης με ή χωρίς τέκνα |
- Οικογενειακό εισόδημα έως €24.000, προσαυξανόμενο κατά €5.000 για κάθε τέκνο/εξαρτώμενο μέλος/φιλοξενούμενο μέλος - Αξία ακίνητης περιουσίας κάτω των €400.000 |
Μονογονεϊκές οικογένειες με ένα ή περισσότερα τέκνα |
- Οικογενειακό εισόδημα έως €24.000, προσαυξανόμενο κατά €5.000 για κάθε τέκνο/εξαρτώμενο μέλος/φιλοξενούμενο μέλος - Αξία ακίνητης περιουσίας κάτω των €400.000 |
Υπάρχουν φυσικά πρόσωπα που αποκλείονται από τη χορήγηση του Market Pass;
Δεν είναι δικαιούχοι του μέτρου όσοι:
- είναι εξαρτώμενα μέλη ή φιλοξενούνται,
- εμπίπτουν στον φόρο πολυτελούς διαβίωσης (αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, σκάφη, πισίνες κ.λπ.),
- είναι φορολογικοί κάτοικοι εξωτερικού,
- δεν έχουν υποβάλει φορολογική δήλωση.
Τι ποσό θα λάβω;
Το ποσό που θα δοθεί ως οικονομική ενίσχυση υπολογίζεται ως το 10% από το μηνιαίο ύψος αγορών, το οποίο ορίζεται στα 220 ευρώ για ένα μονομελές νοικοκυριό και προσαυξάνεται κατά 100 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού. Συνεπώς ένα μονομελές νοικοκυριό θα ενισχύεται το επόμενο εξάμηνο με 22 ευρώ ανά μήνα, ενώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού θα χορηγούνται επιπλέον 10 ευρώ μηνιαίως.
Παραδείγματα:
- Έγγαμο ζευγάρι χωρίς τέκνα δικαιούται το 10% από τα 220 + 100 ευρώ, δηλαδή 32 ευρώ ανά μήνα και συνολικά 192 ευρώ (€32 x 6 μήνες)
- Μονογονεϊκή οικογένεια με ένα τέκνο δικαιούται το 10% από τα 220 + 100 ευρώ, δηλαδή 32 ευρώ ανά μήνα και συνολικά 192 ευρώ (€32 x 6 μήνες)
- Διαζευγμένος γονέας με δύο τέκνα δικαιούται το 10% από τα 220 + (2 x 100) ευρώ, δηλαδή 42 ευρώ ανά μήνα και συνολικά 252 ευρώ (€42 x 6 μήνες)
- Έγγαμο ζευγάρι με δύο τέκνα και ένα φιλοξενούμενο μέλος δικαιούται το 10% από τα 220 + (4 x 100) ευρώ, δηλαδή 62 ευρώ ανά μήνα και συνολικά 372 ευρώ (€62 x 6 μήνες).
Πώς μπορώ να λάβω το Market Pass;
Οι δικαιούχοι του μέτρου υποβάλλουν την αίτησή τους ηλεκτρονικά στο vouchers.gov.gr, με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Taxisnet). Ο αιτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου. Εφόσον επιλεγεί ως μέθοδος χορήγησης η «Κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό», απαιτείται και η συμπλήρωση του IBAN του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού ή λογαριασμού στον οποίο ο δικαιούχος είναι συνδικαιούχος.
Επίσης, οι δικαιούχοι μπορούν να υποβάλουν την αίτησή τους από τα κατά τόπους Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ).
Πότε ανοίγει η πλατφόρμα για το Market Pass;
Οι αιτήσεις των φυσικών προσώπων στην ειδική εφαρμογή γίνονται τμηματικά ανάλογα με τον λήγοντα αριθμό του Α.Φ.Μ. τους:
- την Τρίτη 21 Φεβρουαρίου θα μπορούν να κάνουν αίτηση οι δικαιούχοι των οποίων οι Α.Φ.Μ. λήγουν σε 1, 2, 3 και 4 και
- από την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου η πλατφόρμα θα είναι ανοιχτή για όλους τους δικαιούχους, ανεξάρτητα από τον λήγοντα αριθμό του Α.Φ.Μ. τους.
Μέχρι πότε μπορώ να υποβάλω την αίτησή μου;
Η πλατφόρμα για το Market pass θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι και τη 15η Μαρτίου 2023.
Πώς γίνεται η καταβολή του ποσού;
H καταβολή του ποσού γίνεται με δύο τρόπους:
- Mέσω έκδοσης άυλης ψηφιακής κάρτας που χρησιμοποιείται με κατάλληλο smartphone.
- Μέσω κατάθεσης σε προσωπικό τραπεζικό λογαριασμό. Σε αυτή την περίπτωση, οι δικαιούχοι θα λάβουν το 80% του ποσού που τους αναλογεί.
Χρειάζεται να επαναλαμβάνω κάθε μήνα τη διαδικασία υποβολής της αίτησης;
Όχι. Η αίτηση υποβάλλεται μία φορά και κατόπιν η ενίσχυση πιστώνεται αυτόματα στην άυλη ψηφιακή κάρτα ή στον λογαριασμό του δικαιούχου.
Μπορώ να διορθώσω την αίτηση που έχω υποβάλει;
Ναι, μέχρι την 2α Μαΐου 2023. Ωστόσο, διευκρινίζεται ότι δεν είναι δυνατή η αλλαγή τρόπου καταβολής της ενίσχυσης, παρά μόνο η διόρθωση των στοιχείων (π.χ. λάθος IBAN).
Πότε γίνεται η καταβολή του ποσού;
Όσοι δικαιούχοι επιλέξουν την έκδοση άυλης ψηφιακής κάρτας θα λάβουν την ενίσχυση ως εξής:
- 3 ή 20 Μαρτίου (ανάλογα αν υποβάλουν την αίτηση πριν ή μετά την 28η Φεβρουαρίου) για τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο
- 3 Απριλίου για τον μήνα Απρίλιο
- 3 Μαΐου για τον μήνα Μάιο
- 3 Ιουνίου για τον μήνα Ιούνιο και
- 3 Ιουλίου για τον μήνα Ιούλιο.
Όσοι δικαιούχοι επιλέξουν την κατάθεση σε προσωπικό τραπεζικό λογαριασμό θα λάβουν την ενίσχυση ως εξής:
- 3 ή 20 Μαρτίου (ανάλογα αν υποβάλουν την αίτηση πριν ή μετά την 28η Φεβρουαρίου) για τους μήνες Φεβρουάριο, Μάρτιο και Απρίλιο και
- 3 Μαΐου για τους μήνες Μάιο, Ιούνιο και Ιούλιο.
Πού και πώς χρησιμοποιώ το Market Pass;
H άυλη ψηφιακή κάρτα χρησιμοποιείται (μέσω του smartphone στο οποίο θα εγκατασταθεί) σε POS που διαθέτουν Super Market, παντοπωλεία, κρεοπωλεία, ζαχαροπλαστεία, καταστήματα γαλακτοκομικών προϊόντων, αρτοποιεία και διάφορα καταστήματα τροφίμων.
Εάν επιλεγεί η κατάθεση σε προσωπικό τραπεζικό λογαριασμό, το ποσό μπορεί να χρησιμοποιηθεί οπουδήποτε και με οποιονδήποτε τρόπο επιθυμεί ο δικαιούχος.
Μέχρι πότε μπορώ να χρησιμοποιώ την άυλη ψηφιακή κάρτα του Market Pass;
Η άυλη ψηφιακή κάρτα ισχύει μέχρι το τέλος Αυγούστου 2023 και έπειτα απενεργοποιείται.
Πρέπει να ξοδέψω μέρος ή το σύνολο του ποσού που πιστώθηκε στην κάρτα μου για να λάβω την ενίσχυση του επόμενου μήνα;
Όχι. Η ενίσχυση καταβάλλεται ανεξάρτητα από την ύπαρξη και το ύψος προηγούμενων δαπανών.
Αν δεν ξοδέψω το σύνολο του ποσού που πιστώθηκε στην κάρτα μου μέχρι το τέλος του μήνα, το χάνω;
Όχι, το αδιάθετο ποσό κάθε μήνα παραμένει μέσα στην κάρτα μέχρι το τέλος του προγράμματος, δηλαδή μέχρι το τέλος Αυγούστου.
Πού μπορώ να απευθυνθώ για διευκρινίσεις για τη λειτουργία της πλατφόρμας;
Για οποιαδήποτε απορία μπορείτε να καλέσετε από Δευτέρα έως Παρασκευή 09:00-17:00 στο Τηλέφωνο Εξυπηρέτησης Κοινού 210-2156327 ή να υποβάλετε το ερώτημά σας μέσω email στο [email protected].
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!