Μικρές αυξήσεις παρουσιάζονται στην αγορά των καυσίμων, αφού εκτός από την τιμή στο πετρέλαιο θέρμανσης που ήταν αναμενόμενο να κινηθεί ανοδικά εξαιτίας της μείωσης στην επιδότηση στην αντλία, ακολουθούν βενζίνη και diesel κίνησης, ενώ μάλλον απαισιόδοξες είναι οι προβλέψεις για την εξέλιξη των τιμών.
Σήμερα οι αγορές ήταν κλειστές και δεν μπόρεσε να καταγραφεί η τάση για την πορεία της διεθνούς τιμής του πετρελαίου, αν και όλα τα δεδομένα συγκλίνουν στην εκτίμηση ότι τουλάχιστον σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα η κίνηση θα είναι ανοδική.
Αυτό οφείλεται αφενός στο ότι έχουν αρθεί τα περιοριστικά μέτρα λόγω της έξαρσης του κορονοϊού στην Κίνα πράγμα που αναμένεται να τονώσει την ζήτηση και αφετέρου εξαιτίας του ότι ο χειμώνας εφέτος στην Ευρώπη είναι εξαιρετικά ήπιος πράγμα που σημαίνει ότι η πίεση λόγω των υψηλών τιμών στην ενέργεια (φυσικό αέριο και ρεύμα) δεν είναι τόσο μεγάλη.
Στην Αττική από σήμερα πρώτη εργάσιμη του νέου έτους έχουν εμφανιστεί οι πρώτες αυξήσεις στην αντλία που έχουν να κάνουν με τις νέες προμήθειες καυσίμων.
Πρεμιέρα με αυξήσεις στην αντλία
Έτσι λοιπόν με βάση τα στοιχεία που έχει στην διάθεσή της η imerisia και τα οποία αντλούνται από το fuelgr υπάρχει αύξηση, μικρή βέβαια σε όλους των τύπων των καυσίμων, σε σχέση με την τελευταία ημέρα του περασμένου έτους.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η αμόλυβδη βενζίνη των 95 οκτανίων σε πρατήριο των βορειοανατολικών προαστείων είναι στα 1,816 ευρώ το λίτρο, έναντι 1,799 ευρώ το λίτρο που ήταν στις 30 Δεκεμβρίου.
Σε άλλο πρατήριο σε κεντρική λεωφόρο η βενζίνη ήταν στις 29 Δεκεμβρίου στα 1,855 ευρώ, ενώ χθες ήταν στα 1,869 ευρώ το λίτρο.
Σε ότι αφορά το πετρέλαιο θέρμανσης οι αυξήσεις εκτιμάται ότι θα φανούν μέσα στις επόμενες ημέρες και όταν θα υπάρξει εκτελωνισμός για τις νέες ποσότητες με τις νέες, με χαμηλότερη επιδότηση, τιμές.
Ψαλίδι στην επιδότηση
Η αύξηση αυτή εκτιμάται ότι θα είναι πέριξ των 14 λεπτών το λίτρο και θα προέλθει τόσο από το «κούρεμα» της κρατικής επιδότησης από τα 25 στα 15 λεπτά το λίτρο, καθώς και από το τέλος της επιδότησης από τα διυλιστήρια που ανέρχονταν στα 3,75 λεπτά το λίτρο.
Το 2022 έκλεισε, σύμφωνα με πληροφορίες, με οριακή άνοδο των πωλήσεων των υγρών καυσίμων, έναντι του 2021.
Με αύξηση έκλεισε το 2022 για τις ποσότητες των καυσίμων που πουλήθηκαν. Συγκεκριμένα όπως αναφέρουν οι σχετικές πληροφορίες, η αύξηση ήταν κοντά στο 2% για το σύνολο της αγοράς και των προϊόντων,.
Μόνο για τις βενζίνες, παρατηρήθηκε πτώση κοντά στο 2% και εντοπίζεται χρονικά κυρίως το δεύτερο εξάμηνο του 2022.
Αντίθετα αύξηση καταγράφηκε στις πωλήσεις των πετρελαίων. Το ντίζελ κίνησης είχε υψηλότερη ζήτηση κατά περίπου 3,5% με 4%. Αποδίδεται αφενός στην άνοδο της τουριστικής κίνησης καθώς και στους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.
Μεγάλη ήταν και η ζήτηση του πετρελαίου θέρμανσης. Πηγές της αγοράς πετρελαιοειδών εκτιμούν πως το 2022 η αύξηση ήταν της τάξης του 6% σε σχέση με το 2021.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!