Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΛΘ: Με την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης-Σμύρνης ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα

Θάνος Λιάγκος
Ο εκτελεστικός πρόεδρος του Δ.Σ. της ΟΛΘ και πρόεδρος της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος, Αθανάσιος Λιάγκος

Η έναρξη της διεθνούς ακτοπλοϊκής σύνδεσης μεταξύ Θεσσαλονίκης και Σμύρνης διευρύνει τις δυνατότητες διακίνησης εμπορευμάτων μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, ενισχύοντας τον τομέα των μεταφορών και προωθώντας παράλληλα την ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, τόνισε ο εκτελεστικός πρόεδρος του Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.), Θάνος Λιάγκος.

Η δήλωση έγινε με αφορμή τον κατάπλου στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης του πλοίου «Smyrna di Levante», το οποίο θα πραγματοποιήσει το απόγευμα της Δευτέρας 10 Οκτωβρίου το πρώτο δρομολόγιο για το λιμάνι της Σμύρνης.

Διαχρονικός στόχος η διεύρυνση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων

«Η διεύρυνση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων της Θεσσαλονίκης αποτελεί διαχρονικό στρατηγικό στόχο για την ΟΛΘ Α.Ε. Στη βάση αυτή δρομολογήσαμε άμεσα όλες τις απαραίτητες ενέργειες, σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, ώστε να διαμορφωθούν στον λιμένα Θεσσαλονίκης οι υποδομές για την υποδοχή και εξυπηρέτηση της νέας διεθνούς γραμμής, συμβάλλοντας στην ικανοποίηση ενός πάγιου αιτήματος του επιβατικού κοινού και των μεταφορικών εταιρειών», επισήμανε ο κ. Λιάγκος.

Μεταφορά 948 επιβατών και δεκάδων φορτηγών

Το «Smyrna di Levante» της εταιρείας Levante Ferries θα μπορεί να μεταφέρει 948 επιβάτες και δεκάδες φορτηγά

Πρόκειται για ένα πλοίο τύπου RoPax (μεταφοράς επιβατών, φορτηγών και φορτίου), μήκους περίπου 160 μέτρων, με μέγιστη ταχύτητα 20 κόμβων, το οποίο θα αναχωρεί από Θεσσαλονίκη για Σμύρνη κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή και από Σμύρνη για Θεσσαλονίκη κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Κυριακή, για ένα ταξίδι που θα διαρκεί έως 14 ώρες.

Για την εξυπηρέτησή του, στον ΟΛΘ έχει δημιουργηθεί η απαιτούμενη υποδομή πλεύρισης, αλλά και διεξαγωγής όλων των απαιτούμενων ελέγχων από τις αρμόδιες υπηρεσίες καθώς το γεγονός ότι η Τουρκία βρίσκεται εκτός ζώνης Σένγκεν, σημαίνει απαιτητικότερες τελωνειακές και άλλες διαδικασίες για επιβάτες και φορτία.

Πριν από 20 χρόνια η πρώτη συζήτηση για τη γραμμή

Την πρώτη φορά που συζητήθηκε σοβαρά η ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης - Σμύρνης ήταν το 2002, όταν τα Βαλκάνια περνούσαν σιγά σιγά από μια περίοδο αναταραχής, σε μια εποχή ηρεμίας. Η Γιουγκοσλαβία είχε μόλις επιστρέψει σε συνθήκες ειρήνης.

Ήταν τότε, που μια αντιπροσωπεία από τη Θεσσαλονίκη επισκέφτηκε για πρώτη φορά τη Σμύρνη, για να συζητήσει με τοπικούς άρχοντες και εκπροσώπους φορέων το ενδεχόμενο δημιουργίας ακτοπλοϊκής γραμμής μεταξύ των δύο πόλεων, η οποία θα εξυπηρετούσε κυρίως εμπορικές ροές, αλλά και επιβατική κίνηση.

Η τουρκική πλευρά έδειξε ήδη από τότε ενδιαφέρον για αυτή τη γραμμή, δεδομένου ότι χιλιάδες φορτηγά από την Τουρκία, φορτωμένα με εμπορεύματα κάθε είδους, χρειαζόταν να κάνουν καθημερινά έναν μεγάλο κύκλο για να προσεγγίσουν τις αγορές της Ελλάδας και της Κεντρικής Ευρώπης, με αποτέλεσμα να χάνεται πολύτιμος χρόνος και χρήμα.

Μετά από 20 χρόνια, η προσπάθεια αυτή μπαίνει στη φάση της υλοποίησης.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

 

 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ