Χαμηλότερη των προσδοκιών αποδεικνύεται η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα το φετινό καλοκαίρι και όλα δείχνουν ότι στην μάχη διακοπές Vs Shopping therapy επικρατεί κατά κράτος η ανάγκη των πολιτών να αποδράσουν από την καθημερινότητα, ειδικά μετά από 3 χρόνια περιορισμών λόγω της πανδημίας.
Η ακρίβεια και οι υψηλές υποχρεώσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι καταναλωτές αναγκάζουν πολλούς να αφήσουν κατά μέρος της αγορές σε είδη, όπως ρούχα, παπούτσια, gadgets κ.λπ.
Οι έμποροι δεν κρύβουν την απογοήτευσή τους από την κίνηση που παρατηρήθηκε στην αγορά το τελευταίο χρονικό διάστημα και θεωρούν ότι ήταν πολύ κατώτερη των προσδοκιών. Βέβαια δεν χάνουν τις ελπίδες τους και θεωρούν ότι μπορεί ο Αύγουστος να καλύψει ένα μέρος από τις χαμένες πωλήσεις, είτε από τις αγορές της τελευταίας στιγμής, είτε από τους τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα.
Παρέμβαση της Πολιτείας ζητά το εμπόριο
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου, δεδομένων των απογοητευτικών αποτελεσμάτων – σύμφωνα με τα στοιχεία του - με την ολοκλήρωση των τριών πρώτων εβδομάδων από την έναρξη των καλοκαιρινών εκπτώσεων.
Πάει μάλιστα ένα βήμα πιο μακριά και σημειώνει ότι υπάρχει ανάγκη συνολικού σχεδίου διάσωσης του εμπορικού κόσμου. Χαρακτηριστικά σημειώνει «ο εμπορικός κόσμος περίμενε να τονωθεί η “αναιμική” αγοραστική κίνηση και η αγορά να πάρει μια μικρή ανάσα σε ένα ασφυκτικό περιβάλλον με τρέχουσες και συσσωρευμένες υποχρεώσεις. Ιδιαίτερα μάλιστα αν αναλογιστεί κανείς, πως τα ποσοστά των εκπτώσεων είναι ιδιαίτερα δελεαστικά, λόγω της προσπάθειας των επιχειρήσεων να κρατήσουν κοντά τους τους καταναλωτές», σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση του ΕΣΠ.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ, οι κυριότεροι λόγοι σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς που κρατούν την αγορά σε χαμηλά επίπεδα αγοραστικής κίνησης «είναι το αυξημένο ενεργειακό κόστος που βάζει και τα νοικοκυριά σε καθεστώς ρυθμίσεων, οι τιμές των καυσίμων, το κόστος στέγασης που έχει ανέβει σημαντικά, οι ανατιμήσεις σε μια σειρά αγαθών που πιέζουν το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών και κυρίως των πιο ευάλωτων, αλλά και η αβεβαιότητα για το αύριο που οδηγεί σε καταναλωτική αποχή».
Οι διακοπές νίκησαν τις αγορές στα καταστήματα
Επίσης σημειώνεται στην ανακοίνωση, ότι «οι υγειονομικοί περιορισμοί των δύο τελευταίων ετών οδηγούν το μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών να θέτουν σαν πρώτη προτεραιότητα την παραλία και όχι το shopping therapy», ενώ σαν τελευταίο παράθυρο αισιοδοξίας βλέπουν την αυξημένη τουριστική κίνηση ευελπιστώντας να οδηγήσει σε ψώνια της τελευταίας στιγμής τον Αύγουστο.
Μεγάλη βουτιά και στην Γερμανία
Το πρόβλημα πάντως με το εμπόριο δεν είναι ελληνικό, αλλά τουλάχιστον ευρωπαϊκό, αν όχι διεθνές. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά 8,8% υποχώρησε ο τζίρος στο λιανικό εμπόριο στη Γερμανία σε πραγματικούς όρους και σε ετήσια βάση τον Ιούνιο, σύμφωνα με τη Στατιστική Υπηρεσία της χώρας Destatis. Η ετήσια πτώση ήταν η μεγαλύτερη από τότε που άρχισαν να διατηρούνται αρχεία λιανικής το 1994. Σε μηνιαία βάση, ο τζίρος μειώθηκε κατά 1,6%.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!