Προχωρούν με τη Β' φάση οι διαγωνισμοί για τα έξι σιδηροδρομικά έργα της ΕΡΓΟΣΕ. Σε αυτή οι συμμετέχοντες προχωρούν από τη φάση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος στον ανταγωνιστικό διάλογο. Παράλληλα ξεκίνησαν και οι μελέτες των έργων για να προχωρήσει η ωριμότητά τους παράλληλα με τον διαγωνισμό.
Στον ανταγωνιστικό διάλογο θα συμμετέχουν εκπρόσωποι της ΕΡΓΟΣΕ, των ενδιαφερόμενων σχημάτων ενώ μέρος θα λάβει και η τοπική κοινωνία, καθώς η βέλτιστη τεχνική λύση ανά περίπτωση θα δοθεί προς διαβούλευση σε Δήμους και Περιφέρειες. Από αυτή τη διαδικασία θα οριστικοποιηθεί το τεχνικό αντικείμενο του κάθε έργου και θα ληφθεί τροποποιημένη (αν δεν υπάρχει) περιβαλλοντική μελέτη.
Στη ΒΙΙ' φάση θα ζητηθεί από τους ενδιαφερόμενους η υποβολή δεσμευτικών προσφορών από την οποία θα προκύψει ο ανάδοχος σε κάθε έργο.
Τα έξι σιδηροδρομικά έργα
Να θυμίσουμε πως τα έξι έργα αφορούν τη σύνδεση των λιμένων Ραφήνας, Λαυρίου, Πάτρας, Θεσσαλονίκης και τις γραμμές Θεσσαλονίκη-Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο. Πιο αναλυτικά:
- ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΤΟΞΟΤΕΣ ύψους 1,68 δισ. ευρώ (2,09 δισ. ευρώ με ΦΠΑ).
- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΜΕ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ-ETCS ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ-ΟΡΜΕΝΙΟ ύψους 1,07 δισ. ευρώ (1,33 δισ. ευρώ με ΦΠΑ).
- ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΡΑΦΗΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΡΑΦΗΝΑΣ ΜΕ ΤΟ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ύψους 309 εκατ. ευρώ (383,16 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ).
- ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΚΙΑΤΟ – ΠΑΤΡΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΙΟ – ΝΕΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΑΤΡΩΝ ύψους 477 εκατ. ευρώ (591,48 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ).
- ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΜΒΟ ΚΟΡΩΠΙΟΥ ΕΩΣ ΤΟ ΛΑΥΡΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΙΜΕΝΑ ΛΑΥΡΙΟΥ ύψους 391 εκατ. ευρώ (484,84 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ).
- ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ 6ΟΥ ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΛΙΜΕΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ & ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ύψους 53,5 εκατ. ευρώ (66,34 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ).
Η ανατομία των έξι έργων
Τα τρία από τα έξι έργα συνδέουν με το δίκτυο σημαντικά λιμάνια της χώρας. Τόσο η Ραφήνα, όσο και το Λαύριο αποτελούν σημαντικά λιμάνια ακτοπλοϊκών δρομολογίων προς τα νησιά του Αιγαίου ενώ παράλληλα εξυπηρετούνται και περιοχές των αναπτυσσόμενων πληθυσμιακά περιοχών της Λαυρεωτικής και της Ανατολικής Αττικής. Οι δύο νέες γραμμές θα εξυπηρετούν προαστιακά δρομολόγια ενώ υπάρχει εμπορικό ενδιαφέρον στην περίπτωση του λιμένα Λαυρίου.
Η σύνδεση της Πάτρας θα επιτρέψει στην τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας να συνδεθεί με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο μετά από πολλά χρόνια. Παράλληλα με την προβλεπόμενη υπογειοποίηση, εξυπηρετείται και ο Προαστιακός της πόλης αλλά και το νέο λιμάνι με πρόβλεψη για την ΒΙΠΕ. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε πως σύμφωνα με δημοσιεύματα η χρηματοδότηση απο το CEF απερρίφθη και θα χρειαστεί νέα πρόταση.
Η γραμμή Θεσσαλονίκη-Ξάνθη θα μεταμορφώσει τις σιδηροδρομικές μεταφορές στο ανατολικό τμήμα της λεγόμενης Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Υπολογίζεται πως με αυτή τη νέα ηλεκτροκινούμενη γραμμή 142χλμ θα μειωθεί ο χρόνος του δρομολογίου Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη κατά περίπου 3 ώρες και 30 λεπτά.
Η γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο προβλέπεται να γίνει διπλή και να αποκτήσει σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση και τηλεδιοίκηση. Είναι το ελληνικό τμήμα της λεγόμενης παράκαμψης Βοσπόρου και στόχο έχει την εμπορευματική κίνηση μεταξύ Αιγαίου και Μαύρης Θάλασσας.
Τέλος η σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με το εθνικό δίκτυο βοηθά στην ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης ενώ μαζί προβλέπεται και η ανάπτυξη του Δυτικού Προαστιακού Θεσσαλονίκης που θα εξυπηρετεί πολυπληθείς περιοχές και θα επαναφέρει στη ζωή παλιές σιδηροδρομικές γραμμές.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!