Ξεκίνησε η διαδικασία υλοποίησης της υποθαλάσσιας ζεύξης της Λευκάδας με διαγωνισμό για την πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου. Μετά την εξαγγελία πριν από μερικές εβδομάδες για το έργο από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, έχουν αρχίσει οι πρώτες κινήσεις για να μπει το έργο σε τροχιά υλοποίησης.
Πριν από μερικές ημέρες, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ξεκίνησε διαδικασία διαπραγμάτευσης για την πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών.
Ποιες μελετητικές εταιρείες κλήθηκαν
Οι μελετητικές εταιρείες που κλήθηκαν είναι οι D.K.N.D. ENGINEERS O.E., OBERMEYER ΕΛΛΑΣ ΕΠΕ – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ και ΘΑΛΗΣ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ Ε.Ε. Το ποσό ανέρχεται σε 172.360 ευρώ (με ΦΠΑ).
Ο Τεχνικός Σύμβουλος θα αναλάβει την εκπόνηση προμελέτης οδοποϊίας και υδραυλικών έργων. Το έργο της υποθαλάσσιας έχει χαρακτηριστεί Εργο Εθνικού Επιπέδου και έχει ενταχθεί στον προγραμματικό σχεδιασμό της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ως «έργο προς υλοποίηση».
Το έργο προβλέπεται να υλοποιηθεί με τη μέθοδο της παραχώρησης. Επόμενα στάδια είναι να ολοκληρωθεί η ωρίμανση του για να μπορέσει να βγει η προκήρυξη του διαγωνισμού, η οποία εκτιμάται για το 2023.
Η σήραγγα και το οδικό δίκτυο
Το έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης της Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία είναι κατά πολλούς απαραίτητο, λόγω της μεγάλης κυκλοφοριακής κίνησης που υπάρχει στην είσοδο του νησιού κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Η υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας θα δώσει ανάσες στην πόλη του νησιού, ενώ θα αποτελεί την απόληξη του υπό κατασκευή έργου της διπλής σύνδεσης Λευκάδας με την Αμβρακία Οδό που θα λειτουργήσει πλήρως το 2023.
Παράλληλα με τον αυτοκινητόδρομο που θα φτάνει στην Αμβρακία θα δημιουργήσει έναν οδικό άξονα στον οποίο ο οδηγός θα χρειάζεται περίπου 40 λεπτά, οπότε η απόσταση από την Αθήνα θα μειωθεί στις 3 περίπου ώρες ή 40 λεπτά λιγότερο από ότι σήμερα.
Παράλληλα θα μπορέσει να αναπτυχθεί περαιτέρω ο οδικός τουρισμός της Λευκάδας, χωρίς να επιβαρύνει υπέρμετρα την λειτουργία της πόλης που υποφέρει για σχεδόν 4 μήνες κάθε χρόνο.
Ο σχεδιασμός του έργου
Η σύνδεση της Λευκάδας με το εθνικό δίκτυο θα γίνει με έργα συνολικού μήκους 3,11 χλμ. Πιο αναλυτικά τα 1,24 θα γίνουν σε επίχωμα, για τη διέλευση κάτω από τον δίαυλο της Λευκάδας προβλέπεται υποθαλάσσια σήραγγα συνολικού μήκους 1.030 μέτρων, εκ των οποίων 450 μέτρων αφορούν στο τμήμα κλειστής διατομής, ενώ 310 μ. και 270 μ. αφορούν στις προσβάσεις εισόδου και εξόδου αντίστοιχα. Η αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου αφορά σε μήκος 1,2 χλμ.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!