Σε τρεις άξονες κινείται η στρατηγική του υπουργείου Ενέργειας για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης σύμφωνα με όσα είπε χθες μιλώντας στο συνέδριο ηλεκτροκίνησης Ecomobility, η Γενική Γραμματέας Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου.
Ειδικότερα, το υπουργείο θα δώσει πιο ελκυστικά κίνητρα για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με το νέο Πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», θα προχωρήσει σε ενέργειας εποπτείας μέσω της ΡΑΕ και προσπάθειες μείωσης του ΦΠΑ και θα δώσει έμφαση στην ανάπτυξη δικτύου δημόσιων φορτιστών.
Ταυτόχρονα, την ηλεκτροκίνηση θα προωθήσει και ο Κλιματικός Νόμος που αναμένεται να ψηφιστεί το επόμενο διάστημα, επιβάλλοντας τρεις τομές:
- από 1/1/2025 όλα τα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη να είναι ηλεκτρικά, όπως και το 1/3 το οχημάτων προς μίσθωση.
- από 1/1/2023 το ¼ των εταιρικών αυτοκινήτων να είναι υβριδικά ή ηλεκτρικά
- από 1/1/30 να επιτρέπεται μόνο η πώληση επιβατικών αυτοκινήτων που θα είναι μηδενικών εκπομπών
Περισσότερα κίνητρα
Στη δημιουργία χρηματοδοτικών κινήτρων, στη μείωση του κόστους χρέωσης της φόρτισης και στην ανάπτυξη των δημόσιων υποδομών φόρτισης σε όλη τη χώρα.
Νέα χρηματοδοτικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρόκειται να φέρει το νέο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», για το οποίο η ΚΥΑ αναμένεται την επόμενη εβδομάδα με στόχο να βγει μέχρι τον Απρίλιο.
«Το νέο πρόγραμμα θα είναι σημαντικά αναβαθμισμένο σε σχέση με το προηγούμενο και θα προσφέρει πιο ελκυστικά κίνητρα» σημείωσε η κυρία Σδούκου. Όσον αφορά τα ταξί όπως ανακοινώθηκε θα προσφέρει 40% επιδότηση μέχρι 22.000 ευρώ και θα συνεχιστεί μέχρι το 2024, αξιοποιώντας κονδύλι 40 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Μείωση τιμής φόρτισης
Η μείωση των τιμών στη φόρτιση είναι ο δεύτερος άξονας ενεργειών του ΥΠΕΝ για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
"Είναι ανάγκη να εξορθολογιστούν και να μειωθούν οι τιμές χρέωσης της δημόσιας φόρτισης" σημείωσε η κυρία Σδούκου, και όπως είπε πραγματοποιούνται συζητήσεις με το υπουργείο Οικονομικών για να μειωθεί ο ΦΠΑ από το 24% στο 6%. Επίσης, τόνισε το θέμα των τιμών θα παρακολουθεί και η ΡΑΕ, ώστε να λειτουργεί ο ανταγωνισμός και να προστατεύεται ο καταναλωτής.
Όπως είπε σήμερα οι τιμές ανέρχονται σε 0,45-0,50 ευρώ/KW και 0,60/KW στην ταχυφόρτιση κάτι που δημιουργεί κίνδυνο να αποθαρρυνθούν όσοι καταναλωτές δε διαθέτουν δυνατότητα φόρτιση στο σπίτι ή στην εργασία τους.
Δίκτυο Δημόσιων Φορτιστών
Τρίτος άξονας είναι να αναπτυχθεί ένα ισορροπημένο σε όλη τη χώρα δίκτυο δημόσιων φορτιστών. Με βάση την πορεία ανάπτυξης της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων χρειάζονται 12.000 δημόσιοι φορτιστές μέχρι το 2025 που θα πρέπει να φτάσουν τους 90.000 μέχρι το 2030, από τους οποίους οι 10.000 θα είναι ταχυφορτιστές ή υπερταχυφορτιστές.
Τα κεφάλαια που απαιτούνται για την ανάπτυξή τους υπολογίζονται σε 500 εκατ. ευρώ. Σημείωσε, ότι το πρόγραμμα "Φορτίζω Παντού" από το ταμείο Ανάκαμψης ένα κονδύλι 80 εκατ. ευρώ προορίζεται για επιδότηση της αγοράς, εγκατάστασης και σύνδεσης φορτιστών στο δίκτυο.
Μοχλός για την ανάπτυξη δικτύου δημόσιων φορτιστών θα είναι οι Δήμοι οι οποίοι μέσω διαγωνισμών θα αναθέτουν στους Φορείς Εκπροσώπησης Φόρτισης Υποδομών Οχημάτων, που είναι σήμερα 15, την ανάπτυξη των δικτύων φόρτισης.
Ήδη όπως είπε, 330 Δήμοι εκπόνησαν Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) στο πλαίσιο του προγράμματος του Πράσινου Ταμείου. Τα σχέδια αυτά αφορούν την τοποθέτηση 11.000 δημόσιων φορτιστών από τους οποίους οι 2.200 έχουν ήδη χωροθετηθεί. Για τη διενέργεια των διαγωνισμών που θα ακολουθήσουν, το ΥΠΕΝ θα δημοσιεύσει Πρότυπο Τεύχος Προδιαγραφών που πρέπει να πληρούν οι ενδιαφερόμενοι Φορείς Εκπροσώπησης Φόρτισης Υποδομών Οχημάτων, που θα θελήσουν να συμμετάσχουν στους διαγωνισμούς των Δήμων.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!