Με φουλ τις μηχανές θα τρέξουν οι μεγάλοι όμιλοι το Δεκέμβριο. Ο λόγος; Τρία μεγάλα έργα-ΣΔΙΤ έχουν φτάσει στο σημείο της κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών.
Επίσης, ακόμα δύο έργα είναι σε φάση προσφορών και αυτό δημιουργεί ένα κλίμα ευφορίας, καθώς συνολικά 5 μεγάλα έργα θα καταλήξουν σε κάποιον από τους 5 μεγάλους ομίλους της χώρας, γνωστότερους πλέον ως Big 5.
Τα έργα αυτά έχουν κόστος άνω του 1,4 δισ. ευρώ και είναι το... ορεκτικό, καθώς το 2022 θα ακολουθήσει η ανάθεση έργων που θα ξεπεράσει τα 4 δισ. ευρώ.
Στις 30 Δεκεμβρίου αναμένεται η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τα έργα-ΣΔΙΤ που αφορούν στο flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης και τον οδικό άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη. Η αρχική ημερομηνία ήταν η 20ή Δεκεμβρίου, αλλά παρατάθηκε. Τα δύο αυτά έργα έχουν κόστος 640 εκατ. ευρώ, ποσό στο οποίο δεν έχει συνυπολογιστεί ο ΦΠΑ. Στα δύο έργα συμμετέχουν τα εξής σχήματα:
- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- ΑΒΑΞ
- ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ
- ΙΝΤΡΑΚΑΤ
- ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – INTERTOLL EUROPE ZRt
Προσφορές και στον ΒΟΑΚ
Την ίδια ημερομηνία, στις 30 του μήνα δηλαδή, αναμένεται να κατατεθούν και οι προσφορές για το πρώτο από τα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ, από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη. Το έργο αυτό υλοποιείται επίσης μέσω της μεθόδου της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Το έργο είναι ύψους 350 εκατ. ευρώ και αφορά στο παραπάνω τμήμα μήκους 24 χιλιομέτρων. Τα σχήματα που θα κληθούν να δώσουν προσφορά είναι:
- ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ
- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- ΑΒΑΞ (με το fund Marguerite)
- Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL
Το 2022 αναμένεται να δοθούν οι προσφορές για το κεντρικό τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά-Ηράκλειο. Αρχές του 2022 εκτιμάται ότι θα δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο και το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος με κόστος περίπου 140 εκατ. ευρώ.
Το Ελληνικό
Νωρίτερα, τη Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου, θα κληθούν οι μεγάλες κατασκευαστικές να δώσουν τις προσφορές τους για τα έργα υποδομών στο Ελληνικό, τα οποία χονδρικά κοστολογούνται στα 250 εκατ. ευρώ.
Να σημειωθεί ότι ο διαγωνισμός για την κατασκευή τους είναι στον αέρα από το καλοκαίρι με κλειστό διαγωνισμό, στον οποίο κλήθηκαν οι:
- ΑΒΑΞ-RIZZANI DE ECCHER
- ΤΕΡΝΑ-ACC
- ΑΡΧΙΡΟΔΟΝ-BESIX
- ΙΝΤΡΑΚΑΤ-BOUYGUES
Στόχος είναι να υπάρξει δυνατός ανταγωνισμός μεταξύ των συμμετεχόντων και να καλυφθούν πλήρως οι αυστηρές προδιαγραφές που έχει θέσει η Lamda για τα έργα αυτά. Ο ανάδοχος εκτιμάται ότι θα γίνει γνωστός μέχρι τις αρχές του νέου έτους προκειμένου τα έργα να ξεκινήσουν Φεβρουάριο ή το αργότερο τον Μάρτιο.
Το Γραμματικό
Παράλληλα, σήμερα έχουμε την αποσφράγιση των προσφορών για τη Μονάδα Απορριμμάτων στο Γραμματικό, έργο ύψους 140 εκατ. ευρώ, με τελευταία προκαθορισμένη ημερομηνία την 9η Δεκεμβρίου 2021. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες κατέβηκαν η ΗΛΕΚΤΩΡ και τα σχήματα ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ-WATT, ΑΒΑΞ-ΑΑΓΗΣ.
Η άνοιξη των κατασκευών έχει κινητοποιήσει τους μεγάλους ομίλους της χώρας που βλέπουν ότι ανοίγονται νέες ευκαιρίες με έργα στα οποία μπορούν να εξασφαλίσουν μερίδιο και αύξηση του κατασκευαστικού τους υπολοίπου.
Ο Δεκέμβριος επίσης είναι ο μήνας που θα ξεκαθαρίσει πότε θα ξεκινήσει η εκδήλωση ενδιαφέροντος για τα έξι νέα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα ύψους 4 δισ. ευρώ που υλοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ. Εδώ θα πρέπει να βάλουμε μία άνω τελεία, καθώς αυτά τα έργα ναι μεν ξεκινούν τη διαγωνιστική τους διαδικασία, η χρηματοδότησή τους όμως θα αναζητηθεί να εξασφαλιστεί από ευρωπαϊκά κονδύλια που προς το παρόν δεν έχουν κλειδώσει.