Το λιανικό εμπόριο μετά το τέλος της Black Friday και της Cyber Monday, βλέπει πλέον την περίοδο των εορτών, από την οποία εκτιμά ότι μπορεί να προσθέσει τζίρο που θα φτάσει ακόμη και τα 3 δισ. Ωστόσο, ο δρόμος δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα. Η ανησυχία που προκαλεί η νέα μετάλλαξη Oμικρον, έρχεται να προστεθεί σε ένα θολό περιβάλλον που δημιουργείται λόγω της επιδείνωσης των υγειονομικών δεικτών.
Οι επιχειρήσεις στον κλάδο του λιανεμπορίου περιμένουν με αγωνία την περίοδο των εορτών, ευελπιστώντας ότι θα μπορέσουν να καλύψουν ένα μέρος των απωλειών που έχουν υποστεί όλο αυτό το διάστημα.
Να σημειωθεί ότι ο τζίρος στην αγορά το 2019, είχε φτάσει περίπου τα 3,5 δισ. ευρώ, ενώ πέρυσι ήταν μειωμένος κατά 60% και δεν είχε περάσει πάνω από το 1,5 δισ.
Θολώνει ο στόχος των 3 δισ.
Για την φετινή περίοδο ο στόχος, πριν μερικές εβδομάδες ήταν στα 3 δισ. ευρώ, αλλά πλέον ο στόχος αυτός έχει θολώσει και κάποιοι εκτιμούν ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθεί, αν και κάποιοι σημειώνουν ότι υπάρχει ακόμη μεγάλος δρόμος για να διαμορφωθεί μία σαφής τάση.
Για το λιανικό εμπόριο, μία πρώτη αποτίμηση από την Black Friday, ήταν ότι οι πωλήσεις ήταν μεν μεγαλύτερες από πέρυσι αλλά αρκετά χαμηλότερες από αυτές του 2019. Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις ο τζίρος κινήθηκε περίπου στα περίπου 300 εκατ. ευρώ, ενώ πέρυσι ήταν στα 280 εκατ. και το 2019 στα 380 εκατ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι εφέτος υπήρξαν κάποιες σημαντικές διαφορές στην Black Friday σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές. Κι αυτό διότι στο «παιχνίδι» μπήκαν κι άλλες αλυσίδες, όπως σούπερ μάρκετ και φαρμακεία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, τη φετινή Black Friday, δηλαδή την Παρασκευή 26 Νοεμβρίου, οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ κατέγραψαν αύξηση 27% σε σύγκριση με τις τρεις προηγούμενες Παρασκευές του φετινού Νοεμβρίου (5, 12 και 19).
Τα ποτά ήταν η κατηγορία προϊόντων στα οποία καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων στην Black Friday σε σύγκριση με τις υπόλοιπες Παρασκευές του Νοεμβρίου.
Συγκεκριμένα, κατά 116% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των κόκκινων κρασιών, κατά 115% οι πωλήσεις ουίσκι, κατά 99% οι πωλήσεις βότκας, κατά 91% οι πωλήσεις ροζέ κρασιών και κατά 82% οι πωλήσεις λευκών κρασιών. Το μέσο «καλάθι» της Black Friday είχε αξία 81,50 ευρώ έναντι 75,50 ευρώ που ήταν η αξία του τις τρεις προηγούμενες Παρασκευές.
Υπερδιπλάσιες πωλήσεις (αύξηση 115%) σε σύγκριση με τις τρεις προηγούμενες Παρασκευές του Νοεμβρίου πραγματοποίησαν στις 26 Νοεμβρίου τα ηλεκτρονικά φαρμακεία.
Αγωνία και στον τουρισμό
Δεν είναι, όμως, μόνο το εμπόριο που ανησυχεί για την εορταστική περίοδο. Οπως σημειώσαμε και χθες, υπάρχει προβληματισμός και στους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον χειμερινό τουρισμό.
Ο συγκεκριμένος κλάδος στηρίζεται στην συντριπτική του πλειοψηφία σε Ελληνες ταξιδιώτες και αυτό ως εκ τούτου περιορίζει σημαντικά την δεξαμενή των υποψήφιων πελατών.
Ομως το πρόβλημα, λόγω της πανδημίας, των αυξημένων κρουσμάτων και της μετάλλαξης Δέλτα, δεν αγγίζει μόνο τους χειμερινούς προορισμούς, αλλά και τα ξενοδοχεία πόλης. Την περίοδο των εορτών παραδοσιακά αρκετοί είναι εκείνοι που επισκέπτονται τις μεγάλες πόλεις, είτε για ψώνια, είτε απλά για διασκέδαση, είτε για να συναντήσουν συγγενείς και φίλους.
Να σημειωθεί επίσης ότι τα ξενοδοχεία 12μηνης λειτουργίας, ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα, έχουν πληγεί σημαντικά λόγω της μη πραγματοποίησης συνεδρίων και γενικά εκδηλώσεων από επιχειρήσεις, οργανισμούς κ.ά. Επίσης, έχουν περιοριστεί σημαντικά τα επαγγελματικά ταξίδια.
Η αβεβαιότητα αυτή έρχεται να προστεθεί σε κάτι απολύτως βέβαιο όμως, όπως είναι το αυξημένο ενεργειακό κόστος που από το 25% που αντιπροσώπευε σε σχέση με το συνολικό λειτουργικό κόστος έχει εκτοξευθεί στο 40%.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!