Αντίστροφη μέτρηση για την εκκίνηση του διαγωνισμού για τη νέα περίοδο παραχώρησης της Αττικής Οδού. Μετά την ανακοίνωση του ADP από το ΤΑΙΠΕΔ, έγινε γνωστό πως το μεγαλύτερο asset υποδομών βαίνει ολοταχώς για ένα νέο διαγωνισμό.
Προς το παρόν το ΤΑΙΠΕΔ προετοιμάζει τα τεύχη δημοπράτησης με τους τεχνικούς συμβούλους του έργου που είναι οι Avaris, Tolplan (Νότια Αφρική), Infrata (Βρετανία). Επόμενο βήμα είναι να καθοριστεί το πλαίσιο λήξης της περιόδου παραχώρησης και να καθοριστεί η περίμετρος του νέου διαγωνισμού.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΤΑΙΠΕΔ, η νέα διαγωνιστική διαδικασία θα βγει στον αέρα το πρώτο τρίμηνο του 2022. Σε αυτήν αναμένεται να κατέβουν όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας, συμπεριλαμβανομένων και των ξένων ομίλων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
Ενδιαφέρον θα έχει η συμμετοχή νέων ξένων εταιρειών και οι νέες συμμαχίες που θα χτιστούν ενόψει του νέου διαγωνισμού. Παράλληλα θα έχει μεγάλη αξία το πώς θα διαμορφωθεί το πλαίσιο της νέας περιόδου της σύμβασης παραχώρησης, δηλαδή ο χρόνος, ο τρόπος με τον οποίο θα προσδιοριστεί η πληρωμή των διοδίων και τυχόν συμπληρωματικά έργα.
Η Hill και οι 4 επεκτάσεις της Αττικής Οδού
Παράλληλα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναμένει την απόφαση του πορίσματος από τη Hill International για την τρέχουσα σύμβαση της Αττικής Οδού, από το οποίο θα εξαρτηθεί τελικά και η λήξη της τρέχουσας σύμβασης. Υπενθυμίζεται ότι η Hill International έχει επιλεγεί και προσληφθεί από τις αρχές του χρόνου από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ώστε να ελέγξει μια σειρά από δεδομένα.
Βέβαια, ένα άλλο σημείο ενδιαφέροντος είναι οι 4 επεκτάσεις της Αττικής Οδού που θα δημοπρατήσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, συνολικού ύψους 1,5 δισ. ευρώ. Αυτές οι επεκτάσεις θα δημοπρατηθούν το επόμενο χρονικό διάστημα, αρχής γενομένης με την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, προϋπολογισμού γύρω στα 350 εκατ. ευρώ.
Οι επόμενοι διαγωνισμοί αφορούν στη σύνδεση της Αττικής Οδού με τα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου αλλά και η επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού έως τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, έργο τεχνικά δύσκολο, με σήραγγες και υπογειοποιήσεις εντός αστικού ιστού που θεωρείται επιβεβλημένο για την απρόσκοπτη λειτουργία και πρόσβαση στο εν εξελίξει project του Ελληνικού.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!