Η συμμαχία ΤΕΡΝΑ - Μυτιληναίος επικράτησε στο πρώτο από τα τρία έργα που δημοπρατεί η ΕΡΓΟΣΕ. Το έργο αφορά στην εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο, εργολαβία η οποία επαναδημοπρατήθηκε λόγω ακύρωσης του προηγούμενου διαγωνισμού.
Με τη χθεσινή αποσφράγιση των προσφορών, η κοινοπραξία των δύο μεγάλων ομίλων αναδείχθηκε μειοδότρια με ποσοστό έκπτωσης 18,34%. Είναι η πρώτη φορά που συνεργάζονται σε επίπεδο μεγάλων έργων και τελικά η συνεργασία είχε και συνέχεια.
Φάκελοι για άλλα δύο έργα
Σύμφωνα με πληροφορίες, χθες η ΕΡΓΟΣΕ είχε καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση των φακέλων για δύο ακόμα σιδηροδρομικά έργα. Το πρώτο αφορούσε την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και το δεύτερο τα έργα β' φάσης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας.
Στα δύο έργα τελικά έδωσαν το «παρών» τρία σχήματα. Το πρώτο ήταν και η πάλι η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ - Μυτιληναίος, το δεύτερο η κοινοπραξία Ιντρακάτ - Σιδηροδρομικά Εργα και το τρίτο η ΑΒΑΞ.
Αυτό που περιμένουμε τώρα είναι να δούμε αν η επικράτηση του διδύμου ΤΕΡΝΑ - Μυτιληναίος συνεχίσει και στο επόμενο διάστημα ή αν ένα από τα άλλα δύο σχήματα θα μπορέσει να αποσπάσει κάποια από τις δύο εργολαβίες.
Αξίζει να αναφέρουμε πως τόσο η Ιντρακάτ όσο και η ΑΒΑΞ ήδη έχουν αναδειχθεί ανάδοχοι σε άλλα σιδηροδρομικά έργα. Πιο συγκεκριμένα, η Ιντρακάτ είναι προσωρινός ανάδοχος του έργου Λάρισα-Βόλος και η ΑΒΑΞ μαζί με την Alstom στο έργο για τη σηματοδότηση του τμήματος Θεσσαλονίκη-Ειδομένη.
Ποια είναι τα 4 έργα που δημοπρατούνται το Νοέμβριο
Αναλυτικά τα έργα που δημοπρατούνται το Νοέμβριο είναι τα εξής:
- Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης και αντιθορυβικών ηχοπετασμάτων στο τμήμα Κιάτο – Αίγιο, προϋπολογισμού μελέτης 84 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
- Κατασκευή σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων (κτήρια, αποβάθρες, στέγαστρα και περιβάλλων χώρος), επιδομής, ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, ETCS, τηλεπικοινωνιών και Η/Μ εγκαταστάσεων σήραγγας Παναγοπούλας για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Πάτρα, στο τμήμα Αίγιο – Ρίο, προϋπολογισμού μελέτης 175 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
- Υπολειπόμενες εργασίες σιδηροδρομικής υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών και σύνδεση του με Μετρό – Β΄ φάση Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, προϋπολογισμού μελέτης 42,1 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
- Κατασκευή ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και ETCS της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και κατασκευή νέας παρακαμπτηρίου γραμμής στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Σοφάδων, προϋπολογισμού μελέτης 72,8 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
Τα δύο πρώτα έργα αφορούν στην ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής του δικτύου Πειραιάς – Αθήνα – Κιάτο – Πάτρα, που εντάσσεται στη γραμμή Πειραιάς – Θεσσαλονίκη – Σύνορα και συνδέεται με το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο. Αποτελούν τμήμα των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Κόρινθος – Πάτρα, που αποσκοπούν στον περιορισμό των ατυχημάτων, τη βελτίωση των ελληνικών μεταφορών με σιδηρόδρομο και στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρόμου.
Ακόμα 6 έργα
Μέσα στον Νοέμβριο περιμένουμε και τη δημοπράτηση του μεγάλου έργου των 170 εκατ. ευρώ που αφορά στην εργολαβία -με το κλειδί- για τη λειτουργία της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το Αίγιο μέχρι το Ρίο. Από όλους τους προηγούμενους διαγωνισμούς ο συγκεκριμένος είναι ο μεγαλύτερος σε προϋπολογισμό.
Συνολικά τα έξι έργα της ΕΡΓΟΣΕ φτάνουν σε κόστος τα 600 εκατ. ευρώ. Παράλληλα προετοιμάζονται για να δημοπρατηθούν ακόμα έξι έργα με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου ύψους 3,3 δισ. ευρώ. Πρόκειται για τα έργα επέκτασης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς Ραφήνα και Λαύριο, το Ρίο-Λιμένας Πάτρας, τη νέα γραμμή Θεσσαλονίκη-Ξάνθη, τη σύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης με το δίκτυο μαζί με το Δυτικό Προαστιακό και τη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο.