Τρεις μεγάλοι διαγωνισμοί τεχνικών συμβούλων που θα κληθούν να βοηθήσουν στην υλοποίηση των μεγάλων έργων τρέχουν (ή θα τρέξουν) σε Αττικό Μετρό, υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ΕΡΓΟΣΕ. Οι διαγωνισμοί αυτοί συγκεντρωτικά έχουν προϋπολογισμό που αγγίζει τα 130 εκατ. ευρώ και όπως είναι λογικό έχουν τραβήξει το ενδιαφέρον των μεγάλων συμβουλευτικών εταιρειών.
Άνοιξαν οι τεχνικές προσφορές στον διαγωνισμό του ΥΠΟΜΕ
Ο πιο προχωρημένος από τους τρεις είναι ο διαγωνισμός - πλαίσιο για την πρόσληψη Τεχνικών Συμβούλων του υπουργείου Υποδομών για να τρέξουν τα νέα μεγάλα έργα υποδομών. Πρόκειται για διαγωνισμό ο οποίος θα δίνει την ευκαιρία στο υπουργείο να συμβληθεί σε 3 σχήματα, τα οποία θα συμμετέχουν στην υλοποίηση έργων. Σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου οι τεχνικές προσφορές άνοιξαν και η βαθμολογία όπως καταγράφεται είναι η παρακάτω:
- Ένωση AECOM – OMEK – ΔΡΟΜΟΣ 118,94
- Ένωση ΗΙLL – NAMA – CONCEPT – ΛΔΚ – ΤΡΕΚ – ΣΑΜΑΡΑΣ 129,53
- PLANET (με δάνεια από ΙLF AUSTRIA – DENCO – ΣΟΦΙΟΣ – ΚΙΩΝ – ΕΜΠΕΙΡΙΑ – ΟΜΕΤΕ – ΓΕΩΣΥΣΤΑ – ΤΣΑΚΟΥΜΗΣ – ΕΥΡΩΣΥΜΒΟΥΛΟΙ) 133,84
- Ένωση ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ με ΕΝVIROPLAN (με δάνειο από EUROPEAN PROFILES) 115,82
- ΣΑΛΦΩ (με δάνεια από Ζ&Α και SYSTEMA) 134,13
Πώς θα προχωρήσει ο διαγωνισμός
Μέσα στον Αύγουστο αναμένεται να ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές και να αναδειχθεί ο μειοδότης και ακολούθως μέχρι το τέλος φθινοπώρου να πέσουν οι υπογραφές. Ο μεγάλος αυτός διαγωνισμός έχει κόστος με ΦΠΑ 46,5 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 37,5 εκατ. ευρώ) και είναι ο μεγαλύτερος που έχει βγει στη χώρα τα τελευταία χρόνια. Η κατάθεση των φακέλων των συμμετεχόντων πραγματοποιήθηκε στις 11 Μαΐου και η αποσφράγιση των προσφορών έγινε στις 18 Μαΐου.
Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού πλαισίου από τους συνολικά πέντε συμμετέχοντες το υπουργείο ΥΠΟΜΕ θα επιλέξει τελικά τρία σχήματα με τα οποία θα συμβληθεί. Η επιλογή θα γίνει κατά 85% από την τεχνική επάρκεια των σχημάτων και κατά 15% από την οικονομική τους προσφορά. Αυτό γίνεται για να διασφαλιστεί η τεχνική αρτιότητα στην συνδρομή του έργου του υπουργείου.
Σε κάθε νέο έργο που θα θέλει να τρέξει το Υποδομών, θα φωνάζει τα τρία αυτά σχήματα που θα καλούνται κάθε φορά, για κάθε έργο να δίνουν την προσφορά τους για να προσλαμβάνονται και να βοηθούν στην ωρίμανση και θέση προς δημοπράτηση των έργων.
Ο διαγωνισμός συμβούλου της Αττικό Μετρό
Με 4 σχήματα διεξήχθη ο χθεσινός διαγωνισμός για τον Τεχνικό Σύμβουλο για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Η Αττικό Μετρό έχει βάλει ως στόχο μέχρι το Φθινόπωρο να έχει υπογραφεί η σχετική σύμβαση για να μπορέσει να πιάσει ο σύμβουλος άμεσα δουλειά στην απαιτητική από όλες τις απόψεις ανάθεση για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο.
Τα 4 σχήματα που έδωσαν το «παρών» είναι:
- Υπό Σύσταση Κοινοπραξία ΣΑΛΦΩ και ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ Α.Ε.- ΕGIS RAILWAY Anonyme (limited)
- AECOM LIMITED, ARTELIA SAS
- ΕΝΩΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ HILL INTERNATIONAL N.V.-NAMA ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗΤΕΣ-CONCEPT ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε.
- ΕΝΩΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ : INDRA SISTEMAS S.E.- SENER INGENIERA SISTEMAS S.E.- ADT ΩΜΕΓΑ ΑΤΕ
Συμβολή στην υλοποίηση των νέων μεγάλων έργων
Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται για να καλυφθούν οι ανάγκες της Αττικό Μετρό και προκειμένου να την βοηθήσει στην υλοποίηση των έργων «Γραμμή 4 – τμήμα Α΄: Άλσος Βεΐκου – Γουδή», «Επέκταση της γραμμής 3, τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς», καθώς και των λοιπών έργων του μετρό και του τραμ στην Αττική, καθώς και στην υλοποίηση όλων των δραστηριοτήτων που απαρτίζουν το τεχνικό αντικείμενο της Αττικό Μετρό Α.Ε. και εμπεριέχονται στις αρμοδιότητές της.
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι με τον ΦΠΑ 44 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 35,48 εκατ. ευρώ). Η διάρκεια των υπηρεσιών του συμβούλου θα είναι 60 μήνες και κατά τη διάρκεια αυτή θα παίξει κρίσιμο ρόλο στην προώθηση των νέων project που θα προωθήσει η Αττικό Μετρό.
Έρχεται και ο διαγωνισμός της ΕΡΓΟΣΕ
Παράλληλα σε αναμονή είμαστε για την προκήρυξη ακόμα ενός μεγάλου διαγωνισμού συμβούλου από την ΕΡΓΟΣΕ, διαγωνισμός αρκετά μεγάλος προϋπολογισμό που αφορά τα τρέχοντα έργα. Πρόκειται για διαγωνισμό ύψους 42 εκατ. ευρώ ο οποίος εκτιμάται ότι θα προκηρυχθεί τις επόμενες ημέρες.
Ο ρόλος του Τεχνικού Συμβούλου έχει αναβαθμιστεί καθώς, σύμφωνα με πηγές, κρίνεται απαραίτητος για να μπορέσουν τα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα που τίθενται με στόχο να πάψει το διαρκές φαινόμενο των "αιώνιων έργων". Το γεγονός δηλαδή πως τα έργα που σχεδιάζονται κάνουν πολλά χρόνια για να υπογραφούν, ενώ όταν ξεκινούν, ξεχνούν να ολοκληρωθούν.
Η αγορά από την πλευρά της δεν ξεχνά να το επισημαίνει αυτό με κάθε ευκαιρία. Έχει γίνει πλέον αντιληπτό πως και η εποχή των ατελείωτων δικαστικών εμπλοκών τελικά ζημίωνε την ίδια την αγορά η οποία από τη μία ζητούσε νέο αντικείμενο αλλά όταν αυτό ήταν διαθέσιμο, μπλοκάριζε και δεν υπήρχε μία σταθερή ροή στην παραγωγή των δημόσιων έργων.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!