Καθορίστηκε το πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας της Επιτροπής Διαχείρισης Αφερεγγυότητας του υπουργείου Οικονομικών, που τελεί υπό την εποπτεία της ειδικής γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.
Στην αρμοδιότητα της επιτροπής υπάγονται η χορήγηση της άδειας διαχειριστή αφερεγγυότητας, η ανανέωση και η ανάκλησή της, η μέριμνα για την τήρηση του μητρώου των πιστοποιημένων προσώπων, η μέριμνα για την τήρηση του μητρώου διαχειριστών αφερεγγυότητας καθώς και η εξειδίκευση της εξεταστέας ύλης για τη χορήγηση της άδειας.
Στην αρμοδιότητα της επιτροπής υπάγεται, επίσης, και ο έλεγχος της τήρησης των νόμιμων υποχρεώσεων των πιστοποιημένων προσώπων και των διαχειριστών, καθώς και η θέσπιση προδιαγραφών υποχρεωτικής ασφάλισης επαγγελματικής ευθύνης. Στο πλαίσιο αυτό, η επιτροπή ελέγχει την τήρηση των νομίμων προϋποθέσεων για την εγγραφή στις βαθμίδες Α’ και Β’ του Μητρώου Διαχειριστών Αφερεγγυότητας.
Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Δικαιοσύνης Χρήστου Σταϊκούρα και Κώστα Τσιάρα, η επιτροπή συγκροτείται από τον πρόεδρο και κατ’ ελάχιστον 4 μέλη και κατά μέγιστο 8, καθώς και από ισάριθμους αναπληρωτές τους με τριετή θητεία, η οποία μπορεί να ανανεωθεί μέχρι δύο φορές. Ο πρόεδρος της επιτροπής, με τον αναπληρωτή του, καθώς και τα μέλη της με τους αναπληρωτές τους ορίζονται με απόφαση του υπουργού Οικονομικών ενώ η θητεία του κάθε αναπληρωτή είναι ίση με τη θητεία του αντίστοιχου τακτικού. Κατά την άσκηση των καθηκόντων τους ο πρόεδρος και τα μέλη της επιτροπής δεν υπόκεινται σε οποιονδήποτε ιεραρχικό ή διοικητικό έλεγχο και απολαμβάνουν προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας.
Η πιστοποίηση διαχειριστή αφερεγγυότητας χορηγείται με απόφαση της επιτροπής Διαχείρισης Αφερεγγυότητας, σύμφωνα με απόφαση της επιτροπής εξετάσεων και μετά από αξιολόγηση των αιτήσεων και των σχετικών δικαιολογητικών. Με ίδια απόφαση και διαδικασία, πραγματοποιείται τόσο η ανανέωση όσο και η τυχόν ανάκληση της άδειας, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του νόμου. Η επιτροπή συνεδριάζει στην ειδική γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους τακτικά μία φορά κάθε μήνα, και εκτάκτως, ύστερα από πρόταση του προέδρου ή του 1/3 των μελών της, καθώς και κάθε φορά που ανακύπτει ζήτημα αρμοδιότητάς της.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!