Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, παραβρέθηκε σήμερα στην πρώτη τακτική συνεδρίαση του νέου Εθνικού Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής.
Στην εκδήλωση παρόντες ήταν επίσης ο Υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, ο Πρόεδρος του Συμβουλίου, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, η Γενική Γραμματέας Βιομηχανίας, Βίκυ Λοϊζου, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, και η Γενική Γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα.
Ο κ. Θεοδωρικάκος συνομίλησε με μέλη του Συμβουλίου και εκπροσώπους της αγοράς και του κλάδου των logistics. Στην ομιλία του ανέδειξε την κομβική σημασία των logistics στον παραγωγικό μετασχηματισμό της πατρίδας μας και επισήμανε πως η αύξηση της συμμετοχής των logistics στο ΑΕΠ της χώρας αποτελεί στρατηγικό στόχο της Κυβέρνησης.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης υπογράμμισε επίσης, πως Πολιτεία και επιχειρήσεις του κλάδου μαζί μπορούν να συμβάλλουν σε αυτόν τον στόχο.
Η ομιλία του κ. Θεοδωρικάκου
«Εδώ από το ιστορικό κτίριο του Υπουργείου μας στην Πλατεία Κάνιγγος για την έναρξη των εργασιών του νέου Εθνικού Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής.
Πριν μερικές ημέρες, μαζί με τον Πρωθυπουργό της χώρας Κυριάκο Μητσοτάκη, παρουσιάσαμε το σχέδιό μας για την υλοποίηση του νέου παραγωγικού μοντέλου της χώρας μας. Για μια Ελλάδα με οικονομία σύγχρονη, ανταγωνιστική, εξωστρεφή, καινοτόμο και δυναμική, η οποία θα μπορεί να στηριχθεί στις δυνάμεις της και να πορευτεί με ασφάλεια στο μέλλον.
Όπως άλλωστε έχω τονίσει κατ’ επανάληψη από την πρώτη ημέρα που ανέλαβα τα κρίσιμα καθήκοντα του Υπουργού Ανάπτυξης, η παραγωγική ανασυγκρότηση της ελληνικής οικονομίας αποτελεί εθνική αναγκαιότητα και όρο ασφάλειας και αυτάρκειας για την πατρίδα μας.
Ενισχύουμε με περισσότερα από 3 δισ. ευρώ τα επόμενα τρία χρόνια μεγάλες ιδιωτικές επενδύσεις. Ένα παραγωγικό μοντέλο που δίνει έμφαση στην αποφασιστική ενίσχυση του ρόλου της παραγωγικής βιομηχανίας, της καινοτομίας και της εξωστρέφειας και αποτελεί τη δική μας απάντηση στον αυξανόμενο διεθνή ανταγωνισμό και ασφαλώς στις προκλήσεις της κλιματικής κρίσης οι οποίες έχουν χτυπήσει για τα καλά την πόρτα και της Ελλάδας.
Είναι ταυτόχρονα η δική μας θετική πρόταση για την αντιμετώπιση του οξύτατου δημογραφικού προβλήματος στην πατρίδα μας. Γι’ αυτό άλλωστε και δίνουμε τεράστια βαρύτητα στις παραμεθόριες περιοχές, από την Ήπειρο και τη Μακεδονία μας, μέχρι τον Έβρο και τη Θράκη, αλλά και τη Θεσσαλία. Ώστε να δοθούν κίνητρα στα νέα παιδιά να μείνουν στον τόπο τους, να υλοποιήσουν το όραμά τους και φυσικά να δημιουργήσουν εκεί τις οικογένειές τους.
Είμαστε εδώ όμως να μιλήσουμε για την ουσιαστική συμβολή της Εφοδιαστικής στην ελληνική οικονομία και την παραγωγική βάση της χώρας. Αποτελεί τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στις πύλες εισόδου των πρώτων υλών, τις μονάδες παραγωγής και τα κέντρα κατανάλωσης τόσο στη χώρα μας όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη, γι’ αυτό και είναι σημαντικός κρίκος του νέου παραγωγικού μοντέλου.
Η Κυβέρνηση - μέσω της προηγούμενης Κυβερνητικής Επιτροπής - έχει υιοθετήσει την Εθνική Στρατηγική για:
- Αποτελεσματικά εθνικά Logistics που θα κάνουν φτηνότερες και γρηγορότερες τις μεταφορές και τη διαχείριση των προϊόντων από το σημείο παραγωγής στο σημείο κατανάλωσης, συμπεριλαμβανομένων και όλων των ενδιάμεσων σταδίων αποθήκευσης και τυποποίησης.
- Συνεχίζουμε να στηρίζουμε το όραμα ώστε η Ελλάδα να γίνει πύλη εισόδου για την Ευρώπη αλλά και παγκόσμιο διαμετακομιστικό κέντρο.
- Στην πρόσφατη Στρατηγική αναδεικνύεται ο σημαντικός ρόλος των ψηφιοποίησης της Εφοδιαστικής και η επιτακτική ανάγκη να μειωθεί το ανθρακικό αποτύπωμα των δραστηριοτήτων της. Αυτοί είναι πολύ σημαντικοί στόχοι που εναρμονίζονται με τις γενικότερες πολιτικές της Κυβέρνησης για την παραγωγική ανασυγκρότηση της ελληνικής οικονομίας.
Αναγνωρίζουμε ότι η Εφοδιαστική συμμετέχει αυξανόμενα στο ΑΕΠ της χώρας μας, σχεδόν 12%, το οποίο αν και είναι εντυπωσιακό, ακόμη όμως υστερεί από ευρωπαϊκές χώρες με παρόμοια χαρακτηριστικά, δηλαδή με σημαντικά λιμάνια και πύλες εισόδου παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων.
Η θέση της χώρας μας από τη σύσταση του Εθνικού Συμβουλίου με τον νόμο 4302/2014 έχει βελτιωθεί εντυπωσιακά στην παγκόσμια κατάταξη της Παγκόσμιας Τράπεζας: Από τη θέση Νο69 έχουμε ανέβει στη θέση Νο19, δηλαδή κατά 50 θέσεις.
Όμως, τώρα ξεκινάνε τα πιο δύσκολα, διότι οι χώρες που είναι Global Logistics Hubs όπως η Ολλανδία, το Βέλγιο, το Χονγκ Κονγκ, τα Εμιράτα, η Δανία, τις οποίες θέλουμε φτάσουμε, είναι στην πρώτη δεκάδα.
Επομένως, απαιτείται πιο σκληρή δουλειά απ’ όλους, ώστε να αναλάβουμε τις αναγκαίες πρωτοβουλίες και να πετύχουμε τους στόχους που προανέφερα. Έχει γίνει πολλή δουλειά με την προηγούμενη Κυβερνητική Επιτροπή και το προηγούμενο Εθνικό Συμβούλιο, αλλά τώρα είναι η στιγμή να πετύχουμε πολλά περισσότερα.
Φίλες και φίλοι, ο κλάδος των logistics αντιμετωπίζει μεγάλες προκλήσεις: σε ένα περιβάλλον μεγάλων διεθνών ανακατατάξεων, Πολιτεία και επιχειρήσεις του κλάδου μαζί θα συμβάλλουν στην αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου της χώρας. Πρέπει η Εφοδιαστική να αυξήσει την εγχώρια προστιθέμενη αξία και η Κυβέρνηση θα στηρίξει την προσπάθεια αυτή με όλες της τις δυνάμεις.
Θα επαναλάβω αυτό που είπα στις 21 Οκτωβρίου όταν παρουσιάσαμε το σχέδιο για την παραγωγική ανασυγκρότηση της ελληνικής οικονομίας: Ήδη υλοποιούνται έξι οργανωμένοι υποδοχείς υψηλής συγκέντρωσης εφοδιαστικής τόσο στην Αττική όσο και στην Θεσσαλονίκη, προσελκύοντας σημαντικές ιδιωτικές επενδύσεις.
Σημειώνω ότι κάποιες από αυτές είναι παραχωρήσεις του ελληνικού δημοσίου, αλλά υλοποιούνται με ιδιωτικά κεφάλαια. Πιστεύω ότι όταν υλοποιηθούν, θα δώσουν οικονομίες κλίμακας, υπηρεσίες εφοδιαστικής υψηλής εξειδίκευσης και φυσικά την ευκαιρία σε όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου να γίνουν πιο ανταγωνιστικές.
Θέλουμε η αγορά, οι επιχειρήσεις του κλάδου, μέσα και από το Εθνικό Συμβούλιο να προτείνουν στην κυβερνητική επιτροπή όλες αυτές τις νομοθετικές αλλά και χρηματοδοτικές πρωτοβουλίες ώστε να γίνουν πιο ανταγωνιστικές.
Θέλουμε να μετατραπούν από πάροχοι υπηρεσιών σε ελληνικές εμπορικές και παραγωγικές επιχειρήσεις, σε παρόχους υπηρεσιών προστεθειμένης αξίας σε παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, προσελκύοντας ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον των πολυεθνικών που επενδύουν στον κλάδο. Στοχεύοντας σε υπηρεσίες όχι μόνο εθνικών αλλά και διεθνών logistics.
Όλοι μαζί, λοιπόν, θα συνεχίσουμε από κοινού να υλοποιούμε τις απαραίτητες δράσεις για να πιάσουμε τους εθνικής στόχους και να αναβαθμίσουμε περαιτέρω τον σημαντικό αυτό κλάδο τα επόμενα χρόνια. Για μια Ελλάδα πιο ανταγωνιστική, πιο εξωστρεφή, πιο ελκυστική επενδυτικά. Με περισσότερες καλοπληρωμένες δουλειές και καλύτερη ποιότητα ζωής για όλους τους συμπολίτες μας».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!