Η διακοπή των διαδικτυακών υπηρεσιών της Microsoft προκάλεσε προβλήματα που αποδιοργάνωσαν τις υπηρεσίες αεροπορικών εταιρειών, τραπεζών και του χρηματιστηρίου του Λονδίνου την Παρασκευή καθώς ο αντίκτυπος ήταν πολύ μεγάλος και επεκτάθηκε από τις ΗΠΑ στην Ασία.
Η McDonald's, η United Airlines Holdings και ο χρηματιστηριακός όμιλος LSE ήταν μεταξύ των μεγάλων εταιρειών που αποκάλυψαν διάφορα προβλήματα στην επικοινωνία με πελάτες τους.
Αναστολή πτήσεων από KLM
Η KLM ανακοίνωσε ότι αναστέλλει τις περισσότερες πτήσεις λόγω παγκόσμιας διακοπής λειτουργίας των υπολογιστών της. Πρόκειται για τις πιο γνωστές από μία μακρά λίστα εταιρειών, από την Ιαπωνία έως την Ινδία και τις ΗΠΑ, που ανέφεραν προβλήματα στη λειτουργία τους.
To black out της Microsoft δεν δημιούργησε προβλήματα σε ελληνικές τράπεζες και τη ΔΙΑΣ και όλα τα πληροφοριακά συστήματά τους λειτουργούν κανονικά.
Δεν ήταν σαφές αρχικά τι προκάλεσε τα προβλήματα που συνέπεσαν με τη διαταραχή της Microsoft. Αρκετές εφημερίδες ανέφεραν ότι τουλάχιστον ορισμένα από τα προβλήματα προήλθαν από το λογισμικό κυβερνοασφάλειας της εταιρείας CrowdStrike Holdings.
Με ανάρτησή του στο Χ, ο διευθύνων σύμβουλος της CrowdStrike Holdings ανέφερε ότι το σφάλμα εντοπίστηκε και επιδιορθώθηκε, προσθέτοντας ότι δεν επρόκειτο για κυβερνοεπίθεση.
Τι δήλωσε η Microsoft
Μεγεθύνοντας το θέμα, η Microsoft ανέφερε επίσης ένα φαινομενικά άσχετο πρόβλημα με την υπηρεσία cloud της πλατφόρμας της Azure.
H Microsoft ανέφερε ότι ήταν ενήμερη για το πρόβλημα που δημιουργήθηκε από την πλατφόρμα software τρίτης εταιρείας και πρόσθεσε ότι διόρθωσε ένα ξεχωριστό σφάλμα που επηρέαζε τις εφαρμογές Microsoft 365.
Οι αλυσιδωτές αποτυχίες υπηρεσιών την Παρασκευή υπογράμμισαν τον τρόπο με τον οποίο ένα αυξανόμενο ποσοστό επιχειρήσεων έχει μεταφέρει υπηρεσίες και διαδικασίες υποστήριξης στο διαδίκτυο τα τελευταία χρόνια, επιδιώκοντας να μειώσουν το κόστος ή να ενοποιήσουν καλύτερα τις θυγατρικές τους παγκοσμίως. Το 2017, μια σειρά σφαλμάτων στην υπηρεσία cloud της Amazon.com διέκοψε τη λειτουργία δεκάδων χιλιάδων ιστοσελίδων, συμπεριλαμβανομένου του ESPN.com.
Οι πρώτες δυσλειτουργίες εμφανίστηκαν στις ΗΠΑ αργά την Πέμπτη και αποδόθηκαν σε βλάβη των υπηρεσιών της Microsoft, συμπεριλαμβανομένων των Azure και 365.
Η Frontier Airlines, μονάδα της Frontier Group Holdings Inc. με έδρα το Ντένβερ, καθήλωσε τις πτήσεις για πάνω από δύο ώρες. Η αεροπορική εταιρεία άρχισε ξανά τις πτήσεις από τις 11 μ.μ. ώρα Νέας Υόρκης.
Τι δήλωσε το LSE
Ο όμιλος LSE Group, ο οποίος διαχειρίζεται το χρηματιστήριο του Λονδίνου, δήλωσε ότι αντιμετωπίζει ένα παγκόσμιο τεχνικό πρόβλημα που εμποδίζει τη δημοσίευση ειδήσεων.
Στην Ασία, οι Ιάπωνες χρήστες άρχισαν να αναφέρουν δυσλειτουργίες με υπηρεσίες όπως το Microsoft 365 το απόγευμα. Οι αεροπορικές εταιρείες στα αεροδρόμια της Βομβάης, της Ναρίτα, της Σιγκαπούρης και του Χονγκ Κονγκ επέστρεψαν στον χειροκίνητο έλεγχο των επιβατών.
Τα τελευταία προβλήματα ήρθαν αμέσως μετά την ανακοίνωση της Microsoft ότι είχε επιλύσει μια διακοπή λειτουργίας των υπηρεσιών cloud Azure.
Οι σελίδες κατάστασης της εταιρείας είχαν δείξει νωρίτερα ότι το Azure και το Microsoft 365 αντιμετώπιζαν προβλήματα για αρκετές ώρες.
Με πληροφορίες από Bloomberg
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!