Στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης έρευνάς της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέληξε προσωρινά στο συμπέρασμα ότι τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) στην Κίνα επωφελούνται από αθέμιτες επιδοτήσεις, οι οποίες προκαλούν κίνδυνο οικονομικής ζημίας στους παραγωγούς BEV της ΕΕ. Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάσθηκαν επίσης οι πιθανές συνέπειες και ο αντίκτυπος των μέτρων στους εισαγωγείς, χρήστες και καταναλωτές BEV στην ΕΕ.
Η Κομισιόν επικοινώνησε με τις κινεζικές αρχές για να συζητήσει αυτά τα πορίσματα και να διερευνήσει πιθανούς τρόπους επίλυσης των ζητημάτων που εντοπίστηκαν, με τρόπο συμβατό με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου.
Στο πλαίσιο αυτό, προανήγγειλε το επίπεδο των προσωρινών αντισταθμιστικών δασμών που θα επιβάλει στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) από την Κίνα, κλιμακώνοντας ένα παγκόσμιο εμπορικό πόλεμο και αυξάνοντας το κόστος για μία σειρά εταιρειών, μεταξύ των οποίων η BYD, που πωλούν αυτοκίνητα στην Ευρώπη.
Εάν οι συζητήσεις με τις κινεζικές Αρχές δεν οδηγήσουν σε αποτελεσματική λύση, αυτοί οι προσωρινοί αντισταθμιστικοί δασμοί θα εισαχθούν από τις 4 Ιουλίου με εγγύηση (με τη μορφή που θα αποφασίσουν τα τελωνεία κάθε κράτους μέλους). Θα εισπράττονται μόνο εάν και εφόσον επιβληθούν οριστικοί δασμοί.
Οι ατομικοί δασμοί που θα εφαρμόσει η Επιτροπή στους τρεις Κινέζους παραγωγούς του δείγματος θα είναι:
• για τα αυτοκίνητα της BYD: 17,4%;
• για την Geely: 20%; και
• για τη SAIC: 38,1%.
'Αλλοι παραγωγοί BEV στην Κίνα, οι οποίοι συνεργάστηκαν στην έρευνα, αλλά δεν έχουν συμπεριληφθεί στο δείγμα, θα υπόκεινται σe σταθμισμένο μέσο δασμό 21%, ενώ όλοι οι άλλοι παραγωγοί BEV στην Κίνα, που δεν συνεργάστηκαν στην έρευνα, θα υπόκεινται σε δασμό 38,1%.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ανησυχία στην Ευρώπη από την επέλαση φτηνών κινεζικών μοντέλων
Η αντίδραση της Κίνας
Ερωτηθείσα για την πιθανόν επικείμενη αυτή ανακοίνωση, η εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών Λιν Τζιαν είπε ότι η έρευνα αυτή κατά των επιδοτήσεων αποτελεί κλασική περίπτωση προστατευτισμού.
«Η ΕΕ την χρησιμοποιεί ως δικαιολογία για να επιβάλει δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα», σημείωσε στη διάρκεια ενημέρωσης των δημοσιογράφων.
«Αυτό αντιβαίνει στις αρχές της οικονομίας της αγοράς και στους κανόνες του διεθνούς εμπορίου, διακυβεύει την οικονομική και εμπορική συνεργασία ανάμεσα στην Κίνα και την ΕΕ, όπως και την σταθερότητα της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων και των αλυσίδων τροφοδοσίας... Εντέλει αυτό θα είναι επιβλαβές για τα συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης» τόνισε η Λιν.
Η Κίνα θα λάβει όλα τα μέτρα για να υπερασπιστεί σθεναρά τα νόμιμα δικαιώματα και συμφέροντά της, σημείωσε τέλος η εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών.
Διαβάστε επίσης: Κομισιόν: Ανέβαλε για μετά τις ευρωεκλογές την απόφαση για δασμούς σε κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!