Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέβαλε την ανακοίνωση της απόφασής της για τους δασμούς που θα επιβάλει στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα για μετά τις ευρωεκλογές, ώστε να μην επηρεάσει την προεκλογική περίοδο, όπως μεταδίδει το Reuters.
Οι δασμοί, που αναμενόταν να ανακοινωθούν έως τις 5 Ιουνίου, δηλαδή την ερχόμενη Τετάρτη, θα αποτελέσουν πλήγμα για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που εξάγουν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ΕΕ. Εκτιμάται ότι το κόστος για τις κινέζικες εταιρείες θα ανέλθει σε κάποια δις ευρώ..
Η καθυστέρηση έχει στόχο να κρατήσει το θέμα εκτός της φάσης της προεκλογικής εκστρατείας, ανέφερε το Spiegel.
Η έρευνα, που ξεκίνησε επίσημα στις 4 Οκτωβρίου 2023, είχε προβλεφθεί να διαρκέσει έως και 13 μήνες. Η Επιτροπή μπορεί, ωστόσο, να επιβάλει προσωρινούς δασμούς για επιδοτήσεις εννέα μήνες μετά την έναρξη της έρευνας.
Προειδοποίηση σε τρεις κινεζικές εταιρείες
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προειδοποίησε τρεις κινεζικές εταιρείες παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων ότι δεν έχουν δώσει επαρκείς πληροφορίες για την έρευνα που κάνει για επιδοτήσεις από το κινεζικό κράτος. Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είπε ότι η νέα ημερομηνία για την ανακοίνωση των δασμών δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί.
Η BYD είναι μια από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που ελπίζουν να κερδίσουν μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη και δυνητικά αντιμετωπίζουν επιπλέον δασμούς, σύμφωνα με το Automotive News Europe.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, χαρακτήρισε ωστόσο «παγίδα» την επιβολή δασμών από τις ΕΕ και τις ΗΠΑ στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η Κίνα ζήτησε από την Κομισιόν να τερματίσει εντελώς την έρευνα, χαρακτηρίζοντάς την «παράλογη» και όχι σύμφωνη με τους διεθνείς κανόνες,
Η έρευνα της Κομισιόν έχει στόχο να εξακριβώσει καταρχάς κατά πόσον οι αλυσίδες ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα επωφελούνται από παράνομες επιδοτήσεις και κατά πόσον οι επιδοτήσεις αυτές προκαλούν ή απειλούν να προκαλέσουν οικονομική ζημία στους αντίστοιχους παραγωγούς της ΕΕ.
Εάν αποδειχθούν αληθείς και οι δύο αυτές υποθέσεις, η έρευνα θα εξετάσει τις πιθανές συνέπειες και επιπτώσεις των μέτρων στους εισαγωγείς, τους χρήστες και τους καταναλωτές ηλεκτρικών οχημάτων με συσσωρευτή στην ΕΕ.
Δηλώσεις φον ντερ Λάιεν
Με βάση τα πορίσματα της έρευνας, η Επιτροπή θα διαπιστώσει κατά πόσον είναι προς το συμφέρον της ΕΕ να διορθώσει τις επιπτώσεις των αθέμιτων εμπορικών πρακτικών που θα διαπιστωθούν, με την επιβολή δασμών κατά των επιδοτήσεων στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με συσσωρευτή από την Κίνα.
Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δήλωσε τα εξής: «Ο τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων παρουσιάζει τεράστιες δυνατότητες για τη μελλοντική ανταγωνιστικότητα και υπεροχή της Ευρώπης στον τομέα της πράσινης βιομηχανίας. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και άλλοι συναφείς τομείς της ΕΕ ήδη επενδύουν και καινοτομούν για να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητες αυτές. Όποτε διαπιστώνουμε ότι οι προσπάθειές τους παρεμποδίζονται από στρεβλώσεις της αγοράς και από αθέμιτο ανταγωνισμό, θα ενεργούμε αποφασιστικά. Και αυτό θα γίνεται με πλήρη σεβασμό των ενωσιακών και διεθνών υποχρεώσεών μας — διότι η Ευρώπη τηρεί τους κανόνες, τόσο εντός των συνόρων της όσο και παγκοσμίως. Αυτή η έρευνα κατά των επιδοτήσεων θα είναι διεξοδική, δίκαιη και τεκμηριωμένη.»
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!