Νέα
  • ΓΔ: 1401.58 +0.28%
  • Τζίρος: 93,54 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΚΟΣΜΟΣ

Alpha Bank: Η Ευρώπη πρέπει να είναι προσεκτική στην εμπορική πολιτικής της έναντι της Κίνας

Alpha Bank / Πηγή: Εurokinissi
Alpha Bank / Πηγή: Εurokinissi

Η κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας μπορεί να επηρεάσει το παγκόσμιο εμπόριο και ειδικότερα την Ευρώπη, ως έναν βαθμό, σύμφωνα με ανάλυση της Alpha Bank.

«Με τα σημερινά δεδομένα, η προσέγγιση της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαφέρει από την αντίστοιχη των ΗΠΑ, καθώς συμβαδίζει περισσότερο με τους κανόνες του ΠΟΕ. Άλλωστε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διεξάγει έρευνα για τα επιδοτούμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα, θέλοντας να προστατεύσει τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η αύξηση των δασμών φαίνεται να είναι το πιθανότερο σενάριο και για την ΕΕ, όμως, θα προέλθει μετά από εκτεταμένη συζήτηση και ενδελεχή ανάλυση των δεδομένων και χωρίς βιασύνη», σημειώνεται.

«Βέβαια, οι πολύ υψηλοί δασμοί στις ΗΠΑ ασκούν σημαντική πίεση στις ευρωπαϊκές χώρες να επιταχύνουν τις διαδικασίες. Ενδεχομένως, η κινεζική κυβέρνηση, αποκομμένη, σε μεγάλο βαθμό, από την αγορά των ΗΠΑ, να επιδιώξει να επικεντρωθεί στην τεράστια αγορά της ΕΕ, όσον αφορά στις εξαγωγές της π.χ. ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Μία τέτοια εξέλιξη έχει τη σημασία της, αν λάβουμε υπόψη το γεγονός ότι το μερίδιο των εξαγωγών κινεζικών αγαθών προς την ΕΕ, όπως τα ηλεκτροκίνητα οχήματα και οι μπαταρίες, συνεχώς αυξάνεται. Σύμφωνα με τη μελέτη “US tariffs imposed have little impact on EU-China trade” του Kiel Institute (Μάϊος 2024, το 2023, η Κίνα πώλησε στην ΕΕ σχεδόν 500.000 οχήματα, περισσότερα από οπουδήποτε αλλού στον κόσμο. Αυτό αντιστοιχεί σχεδόν στο 1/3 των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που εξήγαγε η Κίνα, το οποίο ανήλθε σε περίπου 1,5 εκατ. οχήματα.

Ωστόσο, οι δασμοί που επιβλήθηκαν πρόσφατα από την αμερικανική κυβέρνηση στις εισαγωγές από την Κίνα, και δη στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, είναι απίθανο να έχουν αρνητικές εμπορικές συνέπειες στην Ευρώπη. Και τούτο επειδή ο αριθμός των ηλεκτροκίνητων οχημάτων που εισάγονται στις ΗΠΑ από την Κίνα είναι τόσο μικρός, μόνο 12.000 ετησίως, που η πιθανή ανακατεύθυνση προς άλλες αγορές, όπως ο Καναδάς, το Μεξικό, η ΕΕ, η Ιαπωνία, η Ινδία κ.ά., είναι πρακτικά αμελητέα».

Η Ευρώπη οφείλει να παρακολουθεί στενά τις εμπορικές πολιτικές των άλλων χωρών και αν αυτές υπερβαίνουν τα όρια του αθέμιτου ανταγωνισμού: εν προκειμένω τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ και την πολιτική επιδοτήσεων στην Κίνα, που της επιτρέπει να κατασκευάζει φθηνά ηλεκτρικά οχήματα και να τα πουλά σε άλλες χώρες, αναφέρει η ανάλυση.

«Όμως, η Κίνα αποτελεί έναν σημαντικό εμπορικό εταίρο για την Ευρώπη και επομένως, η αντίδρασή της θα πρέπει να είναι προσεκτική και μελετημένη, επιδιώκοντας μία εποικοδομητική σχέση με την Κίνα, τόσο για οικονομικούς, όσο και για γεωπολιτικούς λόγους.

Ειδικότερα, σήμερα, που η Ευρώπη προσπαθεί να σχεδιάσει και να εφαρμόσει μία δίκαιη εμπορική στρατηγική, προς όφελος των αυτοκινητοβιομηχανιών της και των Ευρωπαίων καταναλωτών και να επισπεύσει την πράσινη μετάβαση».

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ