Η γαλλική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Carrefour τοποθέτησε ταμπελάκια στα ράφια της, σε προϊόντα από σοκολάτες Lindt μέχρι παγωμένο τσάι Lipton, για να πιέσει τους κορυφαίους προμηθευτές Nestle, PepsiCo και Unilever να μειώσουν τις τιμές ενόψει των πολυαναμενόμενων μεταξύ τους διαπραγματεύσεων.
Η Carrefour «στιγμάτισε» προϊόντα που έχουν συρρικνωθεί σε μέγεθος αλλά κοστίζουν περισσότερο, αν και έχουν μειωθεί οι τιμές των πρώτων υλών, προκειμένου να κερδίσει τη στήριξη των καταναλωτών, καθώς οι λιανοπωλητές ετοιμάζονται για διαπραγματεύσεις με τα κορυφαία brands στον κόσμο, οι οποίες πρόκειται να ξεκινήσουν σύντομα και να ολοκληρωθούν έως τις 15 Οκτωβρίου.
«Προφανώς, ο στόχος με τον "στιγματισμό" αυτών των προϊόντων είναι να πούμε στους κατασκευαστές να επανεξετάσουν την τιμολογιακή τους πολιτική», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Stefen Bompais, διευθυντικό στέλεχος της Carrefour.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Carrefour, Alexandre Bompard, έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι οι εταιρείες δεν συνεργάζονται στις προσπάθειες για μείωση των τιμών σε βασικά είδη διατροφής, παρά την πτώση του κόστους των πρώτων υλών.
Σε αυτό τον υποστηρίζει ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, Μπρούνο Λεμέρ, ο οποίος τον Ιούνιο κάλεσε στο υπουργείο του 75 μεγάλους λιανοπωλητές και τους προέτρεψε να μειώσουν τις τιμές. Μετά από ένα νέο γύρο συναντήσεων τον περασμένο μήνα, ο Λεμέρ δήλωσε ότι η Unilever, η Nestle και η PepsiCo είναι μεταξύ των εταιρειών που δεν αλλάζουν ρότα.
Πρακτική μείωσης όγκου
Από τη Δευτέρα, στα καταστήματά της στη Γαλλία η Carrefour έχει τοποθετήσει σε 26 προϊόντα ετικέτες που αναγράφουν: «Σε αυτό το προϊόν μειώθηκε ο όγκος ή το βάρος του και αυξήθηκε η πραγματική τιμή από τον προμηθευτή».
Για παράδειγμα, η Carrefour δήλωσε ότι ένα μπουκάλι παγωμένου τσαγιού Lipton με γεύση ροδάκινο, που παράγεται από την PepsiCo, συρρικνώθηκε σε 1,25 λίτρα από 1,5 λίτρα, με αποτέλεσμα την αύξηση της πραγματικής τιμής ανά λίτρο κατά 40%.
Το βρεφικό γάλα Guigoz που παράγεται από τη Nestle μειώθηκε από 900 γραμμάρια (31,75 ουγκιές) σε 830 γραμμάρια, ενώ παγωτό Viennetta, που παράγεται από τη Unilever, συρρικνώθηκε σε 320 γραμμάρια από 350 γραμμάρια.
Οι ομάδες καταναλωτών αναφέρουν ότι η «συρρίκνωση» είναι μια ευρέως διαδεδομένη πρακτική, για την οποία είναι ένοχα και σούπερ μάρκετ όπως η Carrefour όσον αφορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Η Γαλλία, όπως και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, πιέζει τις μεγάλες επιχειρήσεις να παγώσουν ή να μειώσουν τις τιμές των τροφίμων και των μεταφορών - με ανάμεικτα αποτελέσματα μέχρι στιγμής.
Ωστόσο, η κίνηση της Carrefour να κατονομάσει και να ντροπιάσει τους προμηθευτές της σηματοδοτεί μια κλιμάκωση μεταξύ λιανοπωλητών και μεγάλων πολυεθνικών.
Οι ετικέτες θα βρίσκονται σε όλα τα γαλλικά καταστήματα Carrefour μέχρις ότου οι συγκεκριμένοι προμηθευτές συμφωνήσουν σε μειώσεις τιμών, δήλωσε ο Bompais.
Η Carrefour πιθανόν να επεκτείνει την πρακτική αυτή και σε άλλα αγαθά, ωστόσο δεν σχεδιάζει να το κάνει και σε άλλες χώρες.
Με πληροφορίες από Reuters
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!