O ναυτιλιακός κολοσσός, A.P. Moller-Maersk, που αποτελεί βαρόμετρο για την παγκόσμια οικονομία, χαμήλωσε την πρόβλεψή του για το παγκόσμιο εμπόριο κοντέινερ, δηλώνοντας ότι η αδύναμη ζήτηση συνεχίζει να εμποδίζει την οικονομική δραστηριότητα μετά τα επί σειρά ετών σοκ από την πλευρά της προσφοράς.
Η εταιρεία ανέφερε σήμερα σε ανακοίνωσή της ότι η παγκόσμια κίνηση εμπορευματοκιβωτίων θα μειωθεί φέτος 4% έναντι 2,5% που ήταν η προηγούμενη πρόβλεψη, καθώς δεν υπάρχουν ουσιαστικές ενδείξεις ανάκαμψης της κίνησης στη συνέχεια του έτους.
«Η άποψή μας δεν είναι ότι θα υπάρξει ύφεση, αλλά ότι το περιβάλλον θα είναι πραγματικά υποτονικό και θα συνεχιστεί έτσι έως το τέλος του έτους», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk, Vincent Clerc, μιλώντας στο Bloomberg.
Προσδοκία ανάκαμψης το 2024
H προσδοκία, πρόσθεσε, είναι «να δούμε κάποια ανάκαμψη της αγοράς το 2024 και επάνοδο σε θετικό έδαφος ανάπτυξης», πρόσθεσε.
Ο ίδιος είπε ότι υπάρχει ακόμη αρκετή ανησυχία για την παγκόσμια οικονομία. Υπάρχουν πολλά κινούμενα κομμάτια τώρα λόγω των αυξήσεων στα επιτόκια και του κινδύνου ύφεσης» καθώς και αβεβαιότητα αναφορικά με την αύξηση του κινεζικού ΑΕΠ και τη ζήτηση της Κίνας το επόμενο έτος, πρόσθεσε.
Δεν εξαντλήθηκαν τα αποθέματα
Η Maersk, όπως και ο υπόλοιπος ναυτιλιακός κλάδος, αντιμετωπίζει μία απότομη αναπροσαρμογή μετά από τα ρεκόρ κερδών το 2021 και το 2022 χάρη στην αύξηση της ζήτησης για καταναλωτικά προϊόντα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σε συνδυασμό με την περιορισμένη διαθεσιμότητα πλοίων.
Η ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας έχει χάσει τη δυναμική της και οι εταιρείες κάνουν κουμάντο με τα υπάρχοντα αποθέματα αντί της μεταφοράς νέων προϊόντων από την Ασία στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Η Maersk ανέμενε να δει τα αποθέματα να εξαντλούνται σταδιακά, αλλά δήλωσε πως «φαίνεται ότι (η μείωσή τους) είναι παρατεταμένη και πλέον αναμένεται να διαρκέσει έως το τέλος του έτους», προσθέτοντας ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις σημαντικής αύξησης στους όγκους το β’ εξάμηνο του έτους».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!