Η Amazon πρόκειται να πετύχει ένα σημαντικό ορόσημο το 2024: Να γίνει ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τους αναλυτές της J.P. Morgan Doug Anmuth και Bryan M. Smilek.
Εάν αυτό συμβεί, η Amazon θα εκτοπίσει την Walmart από την πρώτη θέση. Θα πρόκειται για μια τεράστια αλλαγή, η οποία θα οφείλεται στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, στους ταχύτερους χρόνους παράδοσης και στο Amazon Prime. Οι εκτιμήσεις της J.P. Morgan δείχνουν ότι, το 2023 ο ακαθάριστος όγκος εμπορευμάτων της Amazon θα αυξηθεί κατά 11,6% σε ετήσια βάση, στα 477 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αν και οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η Amazon, είδαν μεγάλη άνθηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πέρυσι υπήρξε υποχώρηση. Ήταν η πρώτη χρονιά από το 2009 που το ηλεκτρονικό εμπόριο στις ΗΠΑ αναπτύχθηκε λιγότερο από 10%, σημείωσαν οι αναλυτές.
Φέτος, ο ακαθάριστος όγκος εμπορευμάτων της Amazon αυξάνεται λόγω της σταθερής ανάπτυξης σε κατηγορίες όπως τα είδη παντοπωλείου και τα είδη ένδυσης, της ταχύτερης παράδοσης, αλλά και της συνδρομητικής υπηρεσίας Amazon Prime, έγραψαν οι αναλυτές.
Η επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου της Amazon θα επωφεληθεί μεταξύ άλλων και από τις αυξημένες δυνατότητες business-to-business και τις νέες προσφορές fintech, πρόσθεσαν.
Amazon Prime
Η J.P. Morgan εκτιμά ότι μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους θα υπάρχουν περίπου 300 εκατομμύρια μέλη του Prime παγκοσμίως. Το 2021, ο τότε διευθύνων σύμβουλος Τζεφ Μπέζος δήλωσε ότι η εταιρεία έχει «περισσότερα από 200 εκατομμύρια μέλη Prime παγκοσμίως».
Η Amazon έχει επίσης τεράστιο έλεγχο στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου και, στο τέλος του 2023, οι αναλυτές της J.P. Morgan αναμένουν ότι το μερίδιο της εταιρείας θα είναι 42,2%, μια αύξηση 106 μονάδων βάσης σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Επίσης, η J.P. Morgan αναμένει ότι η Amazon θα αξιοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, δημιουργώντας «μια διαδραστική εμπειρία συνομιλίας», η οποία οι αναλυτές πιστεύουν ότι «θα επιτρέψει στην Amazon και σε άλλους λιανοπωλητές να παρέχουν μια πιο εξατομικευμένη εμπειρία πελατών» αλλά και να αξιοποιήσει ένα εύρος ιστορικού αγορών και δεδομένων πελατών ώστε να βελτιώσει τις εξατομικευμένες συστάσεις.