Η Inditex, ιδιοκτήτρια της Zara, βλέπει τις ΗΠΑ ως μοχλό ανάπτυξης και για τα επόμενα δύο χρόνια σχεδιάζει «άνοιγμα» με νέα καταστήματα, μετεγκαταστάσεις και επεκτάσεις σε μεγάλες αμερικανικές πόλεις.
Στο πλάνο του διευθύνοντα συμβούλου Oscar Garcia Maceiras, ο οποίος ανέλαβε επικεφαλής πριν από περίπου έναν χρόνο, βρίσκονται τοποθεσίες σε Νέα Υόρκη, Βοστώνη, Σάρλοτ, Λος Άντζελες, Λας Βέγκας, Ντάλας, Σαν Αντόνιο και Μπατόν Ρουζ, ανέφεραν οι Financial Times.
Οι ΗΠΑ έχουν γίνει η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της Inditex με περίπου 7% - 8% των συνολικών εσόδων της και με λιγότερο από 2% του παγκόσμιου δικτύου καταστημάτων της, λόγω της ισχυρής ψηφιακής παρουσίας της, σύμφωνα με τους αναλυτές της Bryan Garnier.
Η ανταγωνίστρια Shein
Ωστόσο, η αύξηση του αποτυπώματος της Inditex στις ΗΠΑ βρίσκει απέναντι τον έντονο ανταγωνισμό της κινεζικής εταιρείας γρήγορης μόδας Shein. Σύμφωνα με την YipitData, οι δαπάνες της Shein στις ΗΠΑ ξεπέρασαν της Zara και της ανταγωνίστριά της H&M στα τέλη του 2021 και έκτοτε συνεχίζουν να αυξάνονται.
Ωστόσο, τα πιο ακριβά προϊόντα της Zara πιθανόν να της δώσουν μια ξεχωριστή θέση στις ΗΠΑ, καθώς υπάρχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης. Η H&M διαθέτει περίπου 500 καταστήματα στις ΗΠΑ και οι αναλυτές της UBS αναφέρουν ότι η Zara θα μπορούσε να στοχεύσει σε αυτό το νούμερο.
«Βλέπουμε σημαντικές ευκαιρίες μακροχρόνιας ανάπτυξης στις Ηνωμένες Πολιτείες. Πρόκειται για μια αγορά στην οποία για κάθε 100 δολάρια μόδας που πωλούνται, παίρνουμε λιγότερα από 50 σεντς», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Oscar Garcia Maceiras.
Η Inditex, με έδρα τη Μαδρίτη, απασχολεί περίπου 165.000 υπαλλήλους και έχει χρηματιστηριακή αξία περίπου 91,1 δισ. ευρώ (98,7 δισ. δολάρια). Στο τελευταίο οικονομικό έτος ανακοίνωσε αύξηση των πωλήσεων κατά 17,5% στα 32,6 δισ. ευρώ και αύξηση των καθαρών κερδών κατά 27% στα 4,1 δισ. ευρώ.
Οι μετοχές έχουν αυξηθεί κατά 22,5% μέχρι στιγμής φέτος, φθάνοντας τα 30,45 ευρώ. Οι αναλυτές έχουν μια μέση τιμή-στόχο στα €34,52, σύμφωνα με την FactSet, που σημαίνει πιθανή ανάπτυξη 13,4%.
Η Inditex επωφελείται από τα μεγάλα περιθώρια κέρδους του κλάδου, καθώς διατηρεί το 50% της παραγωγής της στην Ισπανία ή σε κοντινές αγορές όπως η Πορτογαλία, το Μαρόκο και η Τουρκία.
Η εταιρεία αναμένει σταθερό μικτό περιθώριο κέρδους το 2023, παρά τη συμφωνία για αύξηση μισθών 20% στους εργαζόμενους στα καταστήματα στην Ισπανία.