Το πολυαναμένομενο τρίτο master plan της Tesla φαίνεται πως έμεινε από… καύσιμα!
Η πολυαναμενόμενη ημέρα επενδυτών της εταιρείας απογοήτευσε, καθώς περιλάμβανε άφθονη συζήτηση για την μετάβαση προς την νέα εποχή της πράσινης ενέργειας και τις περιβαλλοντολογικές ανησυχίες του ίδιου του Ίλον Μασκ, αλλά ελάχιστα απτά στοιχεία για τα νέα σχέδια της εταιρείας ή την παρουσίαση ενός νέου και φτηνότερου μοντέλου, όπως ανέφεραν τα σενάρια που είχαν κυκλοφορήσει. Ο πήχης είχε τοποθετηθεί ψηλά και είναι λογικό και επόμενο πως η… απότομη προσγείωση αποτυπώνεται στην πορεία της μετοχής σήμερα, η οποία έφτασε να υποχωρεί κατά πάνω από 8%.
Αυτή την ώρα, στις 6.30 ώρα Ελλάδος, η μετοχή πέφτει κατά 6,50% στα 189 δολάρια, με την χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας να υποχωρεί κατά περίπου 50 δισ. δολάρια.
Διαψεύστηκαν οι προσδοκίες
Το πρόβλημα είναι πως με τον ανταγωνισμό να γίνεται ολοένα πιο σκληρός, καθώς όλες οι βιομηχανίες αυτοκινήτου στρέφονται στην ηλεκτροκίνηση και επενδύουν τεράστια ποσά προς την κατεύθυνση αυτή, το μερίδιο αγοράς της Tesla αναπόφευκτα θα συρρικνωθεί.
Για την ώρα το πλεονέκτημα της είναι πως συνεχίζει να έχει μια υψηλή παραγωγή, σε υψηλότερα επίπεδα από τους ανταγωνιστές της και αυτό της έδωσε πρόσφατα τη δυνατότητα να μειώσει και τις τιμές, ώστε να τονώσει τις πωλήσεις. Όμως, η πολύωρη παρουσίαση ολοκληρώθηκε χωρίς οι μέτοχοι να ακούσουν αυτό που περίμεναν: πληροφορίες για ένα νέο μοντέλο αυτοκινήτου και κυρίως για ένα φτηνότερο μοντέλο.
Ακόμη και η δέσμευση για ένα νέο πακέτο τεράστιων επενδύσεων, ύψους 10 τρισ. δολαρίων, για τη δημιουργία ενός βιώσιμου ενεργειακού μέλλοντος στερείτο πιο αναλυτικών πληροφοριών. Η μόνη, ουσιαστική, είδηση ήταν η επιβεβαίωση ότι η εταιρεία θα χτίσει ένα νέο εργοστάσιο στο Μεξικό, που θα αναλάβει και την παραγωγή της νέας γενιάς μοντέλων της εταιρείας. Όμως, πότε θα έρθουν ακριβώς τα νέα μοντέλα και σε ποια τιμή δεν έχει αποσαφηνιστεί.
Η εταιρεία δημοσίευσε το πρώτο της master plan, τον Αύγουστο του 2006, όταν παρουσίασε και τα σχέδια της για τα πρώτα EVs ευρείας κυκλοφορίας. Δέκα χρόνια μετά, το δεύτερο master plan επικεντρώθηκε στη νέα εποχή της αυτόνομης οδήγησης και την παρουσίαση της νέας τεχνολογίας, μαζί με τις βελτιωμένες βερσιόν μπαταριών ενεργειακής αποθήκευσης. Το τρίτο master plan υπήρχε η ελπίδα ότι θα επικεντρωνόταν στη νέα γενιά φτηνότερων μοντέλων, με τιμή γύρω στα 25.000 δολάρια. Όμως, γι’ αυτό οι επενδυτές θα πρέπει να περιμένουν ακόμη…
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!