Η αλλαγή σελίδας στην πολιτική κατά της Covid-19 στην Κίνα σκορπά χαμόγελα στον όμιλο της Louis Vuitton, που βλέπει τα καταστήματά του να σφύζουν από πελάτες με... μεγάλα πορτοφόλια.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της LVMH, Mπερνάρ Αρνό προβλέπει με σούπερ χρονιά για τον όμιλο, καθώς όλο και περισσότεροι πλούσιοι καταναλωτές στην Κίνα επιστρέφουν στα καταστήματα του ομίλου.
«Έχουμε κάθε λόγο να είμαστε σίγουροι και αισιόδοξοι για την Κίνα», δήλωσε ο Αρνό κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των κερδών της εταιρείας.
«Στο Μακάο, όπου οι Κινέζοι μπορούν πλέον να ταξιδέψουν, η αλλαγή είναι θεαματική. Τα καταστήματα είναι γεμάτα και πραγματικά εκεί η αγορά επανέρχεται πολύ δυναμικά». Ο Αρνό εκτίμησε ότι «θα είναι μια εξαιρετική χρονιά» για τον όμιλο.
Ρεκόρ κερδών και πωλήσεων
Η LVMH ανακοίνωσε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ρεκόρ πωλήσεων και κερδών, με τα έσοδα του 2022 να αυξάνονται κατά 23% στα 79,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Τα κέρδη του ομίλου αυξήθηκαν 17% στα 14 δισεκατομμύρια ευρώ.
►Διαβάστε επίσης - Luxury: Καταναλωτές ειδών πολυτελείας ετών...13 - Η Gen Z εκτοξεύει τις πωλήσεις
Οι μετοχές της LVMH, της Richemont, της Kering και άλλων μεγάλων πολυτελών brands εκτινάχθηκαν στα ύψη αυτόν τον μήνα με ελπίδες για περαιτέρω κέρδη. Αλλωστε, η Κίνα αντιπροσώπευε το ένα τρίτο όλων των πωλήσεων ειδών πολυτελείας, προτού η πανδημία αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειες.
Ωστόσο, ο Οικονομικός Διευθυντής της LVMH, Jean-Jacques Guiony, υπογράμμισε ότι, ενώ η ανάκαμψη ήταν ισχυρή τον Ιανουάριο, «δεν έχουμε επιστρέψει στα επίπεδα του 2019. Απέχουμε πολύ από αυτό».
Burberry και Swatch
Νωρίτερα αυτόν τον μήνα η Burberry ανέφερε «πολύ θετικά σημάδια από την Κίνα» έπειτα από έναν δύσκολο Δεκέμβριο, ενώ η Swatch είπε ότι «η αύξηση των πωλήσεών της τον Ιανουάριο στην Κίνα ενισχύει την προσδοκία του Ομίλου να στοχεύσει σε έτος ρεκόρ το 2023».
Περιμένοντας τους Κινέζους τουρίστες
Ορισμένοι αναλυτές λένε ότι η επαναλειτουργία της Κίνας θα μπορούσε να σηματοδοτήσει μια «μεγάλη έκρηξη» για τα είδη πολυτελείας – δίνοντας ώθηση στις πωλήσεις και στην Ευρώπη, καθώς οι Κινέζοι τουρίστες το καλοκαίρι θα επιστρέψουν στο Παρίσι, το Μιλάνο και το Λονδίνο... για ψώνια.
«Εάν ξαναρχίσουν τα ταξίδια τους και κατευθυνθούν προς τις χώρες που τους προσελκύουν, πιθανότατα θα έρθουν στη Γαλλία και είμαστε έτοιμοι να τους δεχθούμε», ανέφερε ο Αρνό.
Επιβράδυνση στις ΗΠΑ
Η Bain & Co εκτιμά ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις πολυτελείας αυξήθηκαν κατά 22% το 2022, σε πάνω από 380 δισεκατομμύρια δολάρια, με τις ΗΠΑ να αντικαθιστούν την Κίνα ως την κορυφαία αγορά. Ακόμα κι αν η Κίνα ανακάμψει, η αύξηση των πωλήσεων πολυτελείας είναι πιθανό να είναι πιο αργή φέτος. Η Bain εκτιμά ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις θα μπορούσαν να αυξηθούν μεταξύ 3% και 8% το 2023,.
Υπάρχουν ήδη ενδείξεις ότι η αγορά των ΗΠΑ επιβραδύνεται. Η LVMH ανέφερε ότι τα έσοδα αυξήθηκαν 7% στις ΗΠΑ κατά το τέταρτο τρίμηνο, μια απότομη επιβράδυνση από την ανάπτυξη 26% και 22% τα δύο πρώτα τρίμηνα του έτους.
►Διαβάστε επίσης - Louis Vuitton: Εσπασε το κοντέρ η μετοχή της - Πάνω από τα 400 δισ. η χρηματιστηριακή αξία
Ο Οικονομικός Διευθυντής της LVMH, Jean-Jacques Guiony, ωστόσο, τόνισε ότι οι μειώσεις οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στις ευνοϊκές συγκρίσεις των δύο πρώτων τριμήνων και στην αύξηση του αριθμού των Αμερικανών που το καλοκαίρι εκμεταλλεύτηκαν το ισχυρό δολάριο για να αγοράσουν προϊόντα πολυτελείας στην Ευρώπη. Οπως είπε, οι πωλήσεις της Sephora - που ανήκει στην LVMH - δεν δείχνουν σημάδια αδυναμίας των καταναλωτών στις ΗΠΑ και είχαν «υψηλή ανάπτυξη το τέταρτο τρίμηνο». «Δεν ανησυχούμε», υπογράμμισε.
Με πληροφορίες από CNBC
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!