Οι λάτρεις των ειδών πολυτελείας (luxury) είναι όλο και νεότεροι σε ηλικία αλλά και πιο εύποροι, σύμφωνα με έκθεση της Bain & Co.
Η Generation Y, γνωστή και ως «millennials», και η Generation Z αντιπροσώπευσαν πέρυσι σχεδόν το σύνολο της ανάπτυξης στην αγορά ειδών πολυτελείας. Οπως αναφέρει η έκθεση, η Gen Z και η ακόμη νεότερη Generation Alpha (άτομα κάτω των 13 ετών) αναμένεται να αποτελέσουν το ένα τρίτο της αγοράς ειδών πολυτελείας έως το 2030, δείχνοντας «μια πιο πρώιμη στάση απέναντι στην πολυτέλεια» σε σχέση με τις παλαιότερες γενιές.
Οι καταναλωτές της Gen Z αρχίζουν να αγοράζουν προϊόντα πολυτελείας - από τσάντες και παπούτσια επώνυμων σχεδιαστών, μέχρι ρολόγια, κοσμήματα, ρούχα και προϊόντα ομορφιάς - στην ηλικία των 15 ετών, τρία έως πέντε χρόνια νωρίτερα από ό,τι οι millennials, αναφέρει η έκθεση.
►Διαβάστε επίσης - Louis Vuitton: Εσπασε το κοντέρ η μετοχή της - Πάνω από τα 400 δισ. η χρηματιστηριακή αξία
«Μέχρι το 2030, οι νεότερες γενιές (γενιές Y, Z και Alpha) θα γίνουν με διαφορά οι μεγαλύτεροι καταναλωτές ειδών πολυτελείας, αντιπροσωπεύοντας το 80% των παγκόσμιων αγορών», τονίζει η έκθεση.
Εκτοξεύτηκαν οι πωλήσεις
Οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας μέχρι στιγμής έχουν μείνει απρόσβλητες από την αύξηση των επιτοκίων, την επιβράδυνση της οικονομίας και τον υψηλό πληθωρισμό. Η Bain & Co εκτιμά ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις ειδών πολυτελείας αυξήθηκαν κατά 22% το 2022, στα 353 δισεκατομμύρια ευρώ.
Φέτος, οι πωλήσεις πολυτελών προϊόντων αναμένεται να αυξηθούν μεταξύ 3% και 8%, ανάλογα με την ανάκαμψη της Κίνας και την πορεία των οικονομιών σε ΗΠΑ και Ευρώπη.
Στις ΗΠΑ τα πρωτεία
Οι ΗΠΑ ανέκτησαν την πρώτη θέση στις πωλήσεις ειδών πολυτελείας το 2022, ξεπερνώντας την Κίνα, με αύξηση πωλήσεων 25% και συνολικές πωλήσεις 113 δισεκατομμυρίων ευρώ. Οι πωλήσεις στην Κίνα μειώθηκαν κατά 1% λόγω των περιορισμών για την ανάσχεση της πανδημίας. Η Ευρώπη σημείωσε ισχυρή ανάπτυξη, στο 27%, βοηθούμενη σε μεγάλο βαθμό από τις καλοκαιρινές δαπάνες των Αμερικανών τουριστών σε είδη πολυτελείας.
Τα αξεσουάρ, με πρώτα τις τσάντες, οδήγησαν την ανάπτυξη των ειδών πολυτελείας το 2022 κάτι που αναμένεται να συμβεί και τα επόμενα χρόνια.
Οι πωλήσεις δερμάτινων ειδών αυξήθηκαν κατά 23% - 25% πέρυσι και πάνω από 40% σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα!
Ωστόσο, το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης του κλάδου προήλθε από τις αυξήσεις των τιμών. Για παράδειγμα, η μικρή, κλασική, τσάντα Classic Flap της Chanel, τώρα κοστίζει 60% πάνω σε σχέση με πριν από την πανδημία. Η Bain εκτιμά ότι το 70% της αύξησης των κερδών από τις πωλήσεις δερμάτινων ειδών το 2022 προήλθε από τις ανατιμήσεις.
Γιατί αγοράζουν ακριβά περισσότεροι νέοι
Αναλυτές αναφέρουν ότι η απήχηση των πολυτελών εμπορικών σημάτων σε όλο και πιο νέους σε ηλικία καταναλωτές συνδέεται με την αύξηση της δημιουργίας πλούτου τα τελευταία χρόνια, σε συνδυασμό με την επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
«Αυτό που έχει αλλάξει είναι το επίπεδο ευμάρειας του πελάτη των ΗΠΑ και η επικράτηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που "λένε" στον πελάτη τι είναι ωραίο», δήλωσε ο Jan Rogers Kniffen, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων λιανικής J Rogers Kniffen WWE.
Με πληροφορίες από CNBC
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!