Μικτές τάσεις σημειώνουν οι τιμές του πετρελαίου την Τρίτη, με τις αρχές της Κίνας να ανακοινώνουν ότι ο ρυθμός ανάπτυξης της οικονομίας της χώρας ανήλθε στο 3% του ΑΕΠ το 2022· πρόκειται για ένα από τα χαμηλότερα επίπεδα που έχει ανακοινωθεί από το Πεκίνο τα τελευταία 40 χρόνια και πολύ μακριά από τον στόχο του 5,5% της κυβέρνησης. Ωστόσο, οι traders προσβλέπουν σε αναζωογόνηση της κινεζικής ζήτησης φέτος και αναμένουν τις σημερινές προβλέψεις του ΟΠΕΚ για το πώς θα κινηθεί η παγκόσμια αγορά πετρελαίου.
Τις πρώτες πρωινές ώρες, τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent αυξήθηκαν κατά 16 σεντς (0,2%), στα 84,62 δολάρια, ανακτώντας μέρος της απώλειας του 1% που σημείωσαν χθες.
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του αμερικανικού αργού πετρελαίου West Texas Intermediate (WTI) υποχώρησαν 60 σεντς, (0,8%), στα 79,26 δολάρια, από το κλείσιμο της Παρασκευής.
«Το αργό Brent έχει κερδίσει σχεδόν 10% τις τελευταίες 10 ημέρες καθώς η αισιοδοξία για το άνοιγμα της Κίνας ενίσχυσε τις προσδοκίες για αύξηση της ζήτησης. Ωστόσο, οι προοπτικές για την υπόλοιπη παγκόσμια οικονομία είναι αβέβαιες», ανέφεραν οι αναλυτές της ANZ.
►Διαβάστε επίσης - Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ: Πιθανή θεωρείται μια παγκόσμια ύφεση το 2023
Η ANZ επεσήμανε την αύξηση της προσφοράς αργού από τη Ρωσία που επιβαρύνει την αγορά, με τις θαλάσσιες εξαγωγές να αυξάνονται την περασμένη εβδομάδαστα 3,8 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, το υψηλότερο επίπεδο από τον Απρίλιο.
Αισιόδοξες προοπτικές για την Κίνα το 2023
Το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της Κίνας αυξήθηκε κατά 3% το 2022, πολύ μακριά από τον επίσημο στόχο του 5,5%, σημειώνοντας τη δεύτερη χειρότερη επίδοση από το 1976, καθώς το τελευταίο τρίμηνο η χώρα επλήγη σκληρά από τους αυστηρούς περιορισμούς για την ανάσχεση της πανδημίας του κορονοϊού, αλλά και την ύφεση στην αγορά ακινήτων, τομέας που αντιπροσωπεύει μαζί με τις κατασκευές πάνω από το ένα τέταρτο του κινεζικού ΑΕΠ.
Τα στοιχεία δείχνουν επίσης ότι η παραγωγή πετρελαίου στα διυλιστήρια της Κίνας μειώθηκε κατά 3,4% το 2022, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Πρόκειται για την πρώτη ετήσια πτώση από το 2001, ενώ η ημερήσια διακίνηση πετρελαίου τον Δεκέμβριο αυξήθηκε στο δεύτερο υψηλότερο επίπεδο για το 2022.
«Με ένα ισχυρότερο κλείσιμο του 2022, από αυτό που περιμέναμε, συν τις ενδείξεις για αύξηση των δαπανών στη λιανική, οι προοπτικές για την αύξηση του ΑΕΠ το 2023 έχουν βελτιωθεί σε σύγκριση με τις προηγούμενες εκτιμήσειςμας», δήλωσε η οικονομολόγος Iris Peng.
►Διαβάστε επίσης - Κίνα: Στο 3% επιβραδύνθηκε η ανάπτυξη το 2022
Ωστόσο, η Peng προειδοποιεί ότι η Κίνα εξακολουθεί να αντιμετωπίζει κινδύνους, συμπεριλαμβανομένων των πιθανών υφέσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη φέτος.
Υπενθυμίζεται τα δύο τρίτα των επικεφαλής οικονομολόγων του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, που ερωτήθηκαν από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF), αναμένουν παγκόσμια ύφεση το 2023, σύμφωνα με έρευνα του Φόρουμ που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα.
Επίσης, η άνοδος του δολαρίου από τα χαμηλά επτά μηνών άσκησε πίεση στις τιμές του πετρελαίου, καθώς ένα ισχυρότερο δολάριο καθιστά το πετρέλαιο πιο ακριβό για όσους κατέχουν άλλα νομίσματα.
Εν αναμονή του ΟΠΕΚ
Επισημαίνεται ότι ο Οργανισμός Πετρελαιοεξαγωγικών Χωρών έχει προγραμματίσει να δημοσιεύσει σήμερα τη μηνιαία έκθεσή του για την παγκόσμια αγορά πετρελαίου. Ο ΟΠΕΚ+ είχε αποφασίσει τη μείωση παραγωγής πετρελαίου κατά 2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα από τον Νοέμβριο που στη συνέχεια παρέμεινε σταθερή για το υπόλοιπο του έτους.
Σήμερα, η αγορά αναμένει να δει εάν το καρτέλ θα αναθεωρήσει τις προσδοκίες του για τη ζήτηση πετρελαίου φέτος.
Με πληροφορίες από Reuters
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!