Οι υψηλές τιμές στο λίθιο θα επιμείνουν για πολλά χρόνια ακόμη προειδοποίησε η Albemarle, που είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής του πολύτιμου αυτού χημικού στοιχείου παγκοσμίως, παρά τον αγώνα δρόμου που γίνεται για την αύξηση της παραγωγής διεθνώς.
Η αγορά λιθίου «κράσαρε» μεταξύ 2018 και 2020, λόγω της υπερπροσφοράς και της αντίστοιχης μείωσης της ζήτησης, καθώς πολλές κυβερνήσεις «έκοψαν» τις επιδοτήσεις στα ηλεκτρικά οχήματα. Το διάστημα αυτό, οι τιμές κατέρρευσαν επίσης από τα 25.000 δολάρια τον τόνο κάτω από τις 6.000 δολάρια.
Η εκτόξευση της ηλεκτροκίνησης
Όμως, η επιτάχυνση της πορείας προς την πράσινη μετάβαση των οικονομιών, βασικό συστατικό της οποίας αποτελεί η ηλεκτροκίνηση, έφερε μια θεαματική ανάκαμψη στη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα που έφερε και μια αντίστοιχη ζήτηση για λίθιο, που απαιτείται για τις μπαταριών τους.
Έτσι, οι τιμές αυξήθηκαν κατά πάνω από δέκα φορές μέσα στην τελευταία διετία, έως και στα 80.000 δολάρια τον τόνο και παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα και την περσινή χρονιά, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιδίδονται σε αγώνα δρόμου για τη διασφάλιση ικανών αποθεμάτων για να καλύψουν την παραγωγή τους και την ολοένα αυξανόμενη ζήτηση.
Είναι χαρακτηριστικό πως το 2019 η αγορά χρειάστηκε συνολικά περίπου 300.000 τόνους με ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως των 30 έως 50 χιλιάδων τόνων, ενώ φέτος ο ρυθμός ανάπτυξης εκτινάχθηκε στους 200.000 τόνους ετησίως.
Η Goldman Sachs σε έκθεση της προέβλεψε πως θα υπάρξει μια διόρθωση των τιμών λιθίου στα 11.000 δολάρια τον τόνο μέχρι το 2024, καθώς ο κλάδος ηλεκτροκίνησης στην Κίνα θα βρεθεί αντιμέτωπος με υπερπροσφορά οχημάτων, ενώ παράλληλα η παγκόσμια παραγωγή του μετάλλου θα αυξηθεί χάρη σε νέα project εκμετάλλευσης κοιτασμάτων που δρομολογούνται σε Χιλή, Αυστραλία και Κίνα. Ωστόσο, σίγουρα οι τιμές θα παραμείνουν μακροπρόθεσμα ψηλά, καθώς η ηλεκτροκίνηση θα μονοπωλεί τη βιομηχανία παραγωγής οχημάτων.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!