Η σαμπάνια είναι παραδοσιακά το ποτό της Πρωτοχρονιάς, όμως φέτος φαίνεται πως έχει να αντιμετωπίσει αρκετό ανταγωνισμό, όχι τόσο από γούστο όσο από ανάγκη, καθώς ο υψηλός πληθωρισμός και η ακρίβεια έχουν «σφίξει» τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών.
Σύμφωνα με στοιχεία της Drizly Drinks, οι πωλήσεις σαμπάνιας θα κυριαρχήσουν και φέτος. Όμως, παρουσιάζουν μια πτώση της τάξεως του 4% σε σχέση με πέρυσι. Την ίδια ώρα αφρώδεις οίνοι, όπως το prosecco, παρουσιάζουν τεράστια αύξηση στις πωλήσεις που φτάνει έως και το 20% σε σχέση με πέρυσι.
Τσουχτερές τιμές
Ο λόγος έχει να κάνει με τις υψηλές τιμές σε ένα διάστημα που τα οικονομικά των καταναλωτών έχουν… στριμωχθεί. Οι πωλήσεις των πιο ακριβών ποτών έχουν μειωθεί σε συλλογικό επίπεδο, αν και έχουν αυξηθεί από τα πλουσιότερα νοικοκυριά, καθώς οι τιμές τους έχουν ακολουθήσει το ρεύμα των ανατιμήσεων σε όλα τα προϊόντα.
Μάλιστα, ειδικά οι τιμές στις σαμπάνιες επιβαρύνθηκαν και από την… ουρά των περσινών προβλημάτων στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες που προκάλεσαν προβλήματα παραγωγής και ελλείψεις στις πρώτες ύλες, όπως τα μπουκάλια.
Στην αμερικανική αγορά ενδεικτικά η μέση τιμή της σαμπάνιας φέτος κυμαίνεται κατά μέσο όρο στα 56 δολάρια και φτάνει έως και στα 73 δολάρια, όταν ένα μπουκάλι prosecco κοστίζει περίπου 14 με 20 δολάρια.
Ουσιαστικά δηλαδή από το 2020, το κόστος της σαμπάνιας έχει αυξηθεί κατά περίπου 25%. Μόνο την τελευταία χρονιά κατά τουλάχιστον 6%.
Γιορτές χωρίς αλκοόλ
Παράλληλα υπάρχει μια σταθερά αυξανόμενη αύξηση της ζήτησης για μη αλκοολούχα ποτά ή ποτά με λίγο αλκοόλ, παρά το γεγονός ότι θεωρητικά δεν έχουν… εορταστικό χαρακτήρα. Την τελευταία διετία, η συγκεκριμένη αγορά έχει αυξηθεί στις ΗΠΑ στα 16 εκατ. δολάρια και παρουσιάζει ζήτηση και στην περίοδο των γιορτών. Στην πλατφόρμα της Drizly, η ζήτηση για μη αλκοολούχα κρασιά έχει καταγράψει μια αύξηση κατά 500% σε ετήσια βάση.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!