Κομβικής σημασίας για την Amazon, αλλά και ευρύτερα το ηλεκτρονικό εμπόριο, θεωρείται η απόφαση που εξέδωσε σήμερα το ανώτατο δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (CJEU), σύμφωνα με το οποίο η online πλατφόρμα αγορών μπορεί να θεωρηθεί υπόλογη για τη διαφήμιση προϊόντων-μαϊμού της πασίγνωστης εταιρείας πανάκριβων παπουτσιών Christian Louboutin.
Η απόφαση μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βάση για ανάλογες υποθέσεις που αφορούν μαϊμού προϊόντα που διαφημίζονται σε πλατφόρμες ξεγελώντας τους Ευρωπαίους καταναλωτές.
Πάντως, το Ανώτατο Δικαστήριο διευκρίνισε πως εναπόκειται στα εθνικά δικαστήρια να αποφασίσουν για το αν τελικά η εταιρεία ήταν υπόλογη σε συγκεκριμένες υποθέσεις που έφτασαν στις δικαστικές τους αίθουσες.
Πρόκειται για υποθέσεις στο Βέλγιο και στο Λουξεμβούργο, που αφορούσαν κατηγορίες της εταιρείας Christian Louboutin κατά της Amazon, με τον ισχυρισμό πως είχε ευθύνη διότι πρόβαλε διαφημίσεις για fake προϊόντα, με τις χαρακτηριστικές λαμπερές κόκκινες σόλες, της γνωστής γαλλικής φίρμας.
Η κόκκινη σόλα είχε κατοχυρωθεί ως εμπορικό σήμα κατατεθέν της εταιρείας στην ΕΕ.
Νομική ευθύνη
Τελικά οι υποθέσεις έφτασαν στο ανώτατο επίπεδο του CJEU που επιβεβαίωσε ότι σε νομικό επίπεδο η Amazon (και ουσιαστικά οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες εμπορίου) έχουν ευθύνη για τυχόν παραβίαση πνευματικών και εμπορικών δικαιωμάτων από διαφημίσεις προϊόντων-μαϊμού, στην προκειμένη περίπτωση της κόκκινης σόλας της Louboutin.
Οι δικηγόροι της γαλλικής εταιρείας δήλωσαν ικανοποιημένοι και εξήγησαν πως σε αυτή τη φάση η Louboutin δεν επιδιώκει οικονομική αποζημίωση, απλά θέλει να σταματήσουν άμεσα τέτοιου είδους πρακτικές, που της προκαλούν όχι μόνο οικονομική αλλά και επικοινωνιακή ζημιά από την προώθηση αμφιλεγόμενης ποιότητας προϊόντα στους καταναλωτές.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!