Ρόδινες είναι οι εκτιμήσεις της Mastercard για τις εκτιμώμενες πωλήσεις της περίφημης Black Friday στην αμερικανική αγορά, καθώς το τέλος της πανδημίας θα προσελκύσει τους Αμερικανούς καταναλωτές στα καταστήματα. Φαίνεται, εξάλλου, πως η επιβράδυνση της οικονομίας για την ώρα δεν έχει επηρεάσει ιδιαίτερα τις δαπάνες.
«Περιμένουμε πως τα ψώνια της Black Friday να αναπτυχθεί με πλήρη δυναμική φέτος» σχολίασε η αμερικανική εταιρεία πιστωτικών καρτών προβλέποντας άλμα στις συνολικές λιανικές πωλήσεις σε ποσοστό 15%.
Ειδικά τα μεγάλα εμπορικά καταστήματα και εμπορικά κέντρα εκτιμάται πως θα καταγράψουν αύξηση κατά πάνω από 25% σε ετήσια βάση, καθώς οι καταναλωτές θα σπεύσουν να εκμεταλλευτούν τις προσφορές της ημέρας.
Τα οφέλη δεν θα περιοριστούν μόνο στο λιανεμπόριο. Το Spending Pulse της Mastercard προβλέπει πως πολύς κόσμος θα επιλέξει να δειπνήσει σε εστιατόριο, με την αύξηση της κατανάλωσης στην εστίαση να εκτιμάται πως θα ξεπεράσει το 35% σε ετήσια βάση.
Σε συνδυασμό δε, και με την εθνική Γιορτή των Ευχαριστιών, μία ημέρα πριν, πολλοί Αμερικανοί θα επιλέξουν και να ταξιδέψουν. Αεροπορικές εταιρείες και ξενοδοχεία θα δουν αύξηση των πωλήσεων που θα ξεπεράσει αντιστοίχως το 39% και 32%, σύμφωνα με την Mastercard.
Περισσότερες δαπάνες... περισσότερα χρέη
Σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε προ ημερών η Federal Reserve Bank of New York, οι υψηλές καταναλωτικές δαπάνες έχουν οδηγήσει σε κάθετη αύξηση των δαπανών μέσω πιστωτικών καρτών. Μάλιστα, για το τρίτο τρίμηνο του έτους ο τζίρος ανέβηκε κατά 15%, που είναι η μεγαλύτερη αύξηση τις τελευταίες δύο δεκαετίες.
Αυτό βέβαια αποτυπώθηκε και στη διόγκωση των χρεών των νοικοκυριών σε επίπεδα ρεκόρ. Για το τρίτο τρίμηνο του έτους, τα συνολικά χρέη των νοικοκυριών αυξήθηκαν κατά 8,3% σε ετήσια βάση, αγγίζοντας το ποσό ρεκόρ των 16,4 τρισ. δολαρίων. Πρόκειται για ένα ποσό που μεταφράζεται σε μια αύξηση άνω του 16% σε σχέση με τα προ της πανδημίας επίπεδα.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!