Το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου στο Κατάρ έχει, μέχρι στιγμής, τραβήξει τα βλέμματα για όλους τους λάθος λόγους. Αναφορές για μίζες που δόθηκαν στους αξιωματούχους της FIFA από τους διοργανωτές ώστε να διεξαχθεί το Μουντιάλ στη χώρα μέχρι τους φόβους για καταπάτηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων με στοχοποίηση της ΛΟΑΤ+ κοινότητας.
Επιπρόσθετο πρόβλημα των παραπάνω και η επιλογή να διεξαχθεί η διοργάνωση για πρώτη φορά τον χειμώνα, ώστε να αποφευχθεί η ασφυκτική ζέστη της ερήμου. Κάπου εδώ εμπλέκονται οι βρετανικές παμπ καθώς βρισκόμαστε προ των πυλών του Μουντιάλ στις 20 Νοεμβρίου.
Η πηγαία αγάπη των Βρετανών για το ποδόσφαιρο λειτουργεί, όπως είναι γνωστό, και ως τεράστια οικονομική ανάσα για τις παμπ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Euro 2020 που υπολογίζεται ότι τα ταμεία των παμπ εισέπραξαν πάνω από 700 εκατομμύρια στερλίνες.
Τι γίνεται όμως όταν μια αθλητική διοργάνωση διεξάγεται για πρώτη φορά το χειμώνα;
«Σταυρώνουμε τα δάχτυλα μας ώστε η Εθνική Αγγλίας να πάει καλά». Αύτη είναι τουλάχιστον η απάντηση του Κρις Κόντσι, υπεύθυνου αθλητικού μάρκετινγκ σε μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες παμπ του Ηνωμένου Βασιλείου «Greene King», στους Financial Times.
Ο πρώτος αγώνας της Εθνικής Αγγλίας είναι μόλις στις 21 Νοεμβρίου. Γενικά όμως οι πρώτοι γύροι της διοργάνωσης δεν έχουν το ίδιο ενδιαφέρον, όπως υποθετικά θα είχε ένας ημιτελικός ή τελικός με την συμμετοχή της Αγγλίας.
Μπύρα και ποτά μέσα στο χειμώνα
Αυτή είναι η γενικότερη αντιμετώπιση του κλάδου διεθνώς, καθώς η περίοδος του χειμώνα για αθλητικό γεγονός δε βοηθάει ιδιαίτερα στην κατανάλωση.
Ειδικά οι ιδιοκτήτες των βρετανικών παμπ είχαν συνηθίσει να υπεργεμίζουν τους χώρους τους και να ανοίγουν τις πίσω αυλές τους με γιγαντοοθόνες και τραπεζάκια χάρη στον καλό καλοκαιρινό καιρό. Με την θερμοκρασία, όμως, να πέφτει και τη βροχή να επικρατεί είναι δύσκολο να δημιουργηθεί μία παρόμοια εικόνα.
Παράλληλα δε, τα τεράστια λειτουργικά κόστη εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης προβληματίζουν την εστίαση. Όπως εκτιμούν, χρειάζονται τουλάχιστον 20% περισσότερο τζίρο σε σχέση με τα προ – πανδημίας επίπεδα απλά για να επιβιώσουν.
Κάτι τέτοιο όμως δεν προβλέπεται ιδιαίτερα αισιόδοξο. Το διαρκώς αυξανόμενο κόστος ζωής και από την μεριά των καταναλωτών έχει μειώσει κατά πολύ την κατανάλωση ενώ αρκετοί πια προτιμούν να δουν ποδόσφαιρο στο σπίτι, ώστε να μην πληρώσουν το φαγητό και τη μπίρα έξω.
Έρευνα που διεξήγαγε η Heineken μαζί με την εταιρεία ερευνών KAM, διαπίστωσε ότι τα 2/3 των θαμώνων θα είναι πιο προσεκτικά στον αριθμό των ποτών που θα καταναλώσουν. Βέβαια σύμφωνα με την ίδια έρευνα, τουλάχιστον 16 εκατομμύρια Βρετανία θα δουν έστω έναν αγώνα σε παμπ.
Η χριστουγεννιάτικη περίοδος μειώνει ακόμα περισσότερο τις ελπίδες για έναν καλό τζίρο. Το γεγονός ότι το Μουντιάλ συμπίπτει με την εορταστική περίοδο, καθώς ολοκληρώνεται στις 18 Νοεμβρίου, βάζει σε δίλημμα στους πιεσμένους οικονομικά Βρετανούς. Θα πρέπει, δηλαδή, να επιλέξουν ανάμεσα σε μπίρα ή σε δώρα.
Άλλωστε, η πίεση των Βρετανών εξαιτίας του αυξανομένου κόστους ζωής φαίνεται ήδη. Οι πωλήσεις στις παμπ, τις προηγούμενες πέντε εβδομάδες, μειώθηκαν κατά 1,1% σύμφωνα με την JD Wetherspoon και σε σχέση με το 2019.
Με πληροφορίες από Deutsche Welle, Ζωή Κατζαγιαννάκη, Λονδίνο
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!