Νέα

ΚΟΣΜΟΣ

Άπιαστο όνειρο φαίνεται πως είναι το Metaverse

Πηγή: Associated Press

Πριν από ένα χρόνο ο ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ανακοίνωσε τη μετονομασία της μητρικής εταιρείας απο Facebook σε Meta και την ίδια στιγμή τη δημιουργία ενός καινούργιου project που θα αλλάξει την εικόνα που έχουμε για το διαδίκτυο, τοποθετώντας μας σε μια τρισδιάστατη απεικόνιση του χώρου τον οποίο μπορούμε να εξερευνήσουμε μέσω του ψηφιακού avatar, που θα διαθέτουμε. 

«Είμαστε πεπεισμένοι ότι το Metaverse θα είναι ο διάδοχος του διαδικτύου, σαν να βρισκόμαστε στον ίδιο χώρο με τους ανθρώπους ανεξάρτητα από το πόσο μακριά είμαστε στην πραγματικότητα» υπογράμμιζε τότε ο ίδιος.

Οι βαρύγδουπες δηλώσεις του ένα χρόνο πριν για το εικονικό μέλλον που έρχεται, ελάχιστα αντικατοπτρίζουν τη σημερινή πραγματικότητα. Η Meta, μητρική εταιρεία του Facebook και του Instagram, εξακολουθεί να βασίζεται στα διαφημιστικά έσοδα μέσω αυτών των πλατφορμών.

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ τόνισε πως η αλλαγή θα πάρει χρόνο. Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο τεχνολογικό ιστότοπο «The Verge», δήλωσε πως: «Δεν σημαίνει πως αυτά τα πράγματα είναι έτοιμα σε δύο με τρία χρόνια». Ωστόσο ο όμιλος είναι αποφασισμένος να προχωρήσει αυτό το εγχείρημα παίρνοντας όσο χρόνο χρειαστεί.

 

Μηχανή «κατανάλωσης» χρημάτων

Το εγχείρημα, ωστόσο, φαίνεται πως μέχρι στιγμής είναι μια μηχανή που «τρώει» χρήματα. Μόνο το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, το Reality Labs - το τμήμα που αφορά το Metaverse και τη δημιουργία γυαλιών εικονικής πραγματικότητας – σημείωσε απώλεια ύψους 5,77 δισ. δολάρια. Συνολικά όμως τα κέρδη της Meta μειώνονται αισθητά, καθώς το πρώτο εξάμηνο του 2022 οι meta-πλατφόρμες σημείωσαν κέρδη ύψους 22,65 δισ. δολαρίων έναντι 28 δισ. του προηγούμενου έτους.

Οι δυσκολίες είναι ποικίλες. Από τη μία πλευρά οι διαφημιζόμενες εταιρείες μειώνουν τα έξοδα μάρκετινγκ λόγω του υψηλού πληθωρισμού και της επισφαλούς οικονομικής συγκυρίας. Από την άλλη πλευρά τα μέτρα προστασίας προσωπικών δεδομένων της Apple κοστίζουν στην Meta δισεκατομμύρια.

Οι πάροχοι εφαρμογών, όπως το Facebook, πρέπει πλέον να ζητούν άδεια από τους χρήστες iPhone, εάν θέλουν να ιχνηλατούν τη συμπεριφορά τους μέσω διαφορετικών υπηρεσιών και εφαρμογών. Ως εκ τούτου πολλοί το απέρριψαν και με αυτόν τον τρόπο επιχειρηματικά μοντέλα διαδικτυακής διαφήμισης, που βασίζονταν σε αυτή την «παρακολούθηση», ναυάγησαν.

Ο ιδρυτής του Facebook πάντως διαβεβαίωσε πως δεν θα υπάρξουν περικοπές στις επενδύσεις του Metaverse. Αντίθετα λαμβάνονται μέτρα εξοικονόμησης σε άλλους τομείς.

Η Meta ελπίζει τώρα πως θα μπορέσει να καταφέρει να... ενθουσιάσει τις εταιρείες μέσω του μοντέλου εικονικής πραγματικότητας, όπου οι εταιρείες θα έχουν την δυνατότητα να στεγάσουν τις επιχειρήσεις τους. Ο ίδιος ο Ζούκεμπεργκ επισήμανε πως οι 200 εκατ. υπολογιστές που αγοράζονται ετησίως κάποια στιγμή θα μπορούσαν να αντικατασταθούν με τα εξελιγμένα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας. Όλα αυτά, όμως, μελλοντικά...

 

Μεγάλος ανταγωνισμός για το μέλλον του διαδικτύου

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ χαίρεται που κατάφερε να παρουσιάσει το μελλοντικό του εγχείρημα ένα χρόνο πριν και όχι τώρα που βρίσκεται υπό πίεση. Για πόσο καιρό, όμως, θα συνεχίσει να κυνηγάει αυτό το όνειρο είναι κάτι που θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το πόσο κερδοφόρο είναι το Facebook.

Η μητρική εταιρία Meta δεν αποτελεί τίποτα παραπάνω από έναν απλό επισκέπτη στις πλατφόρμες της Apple και της Google και ο ανταγωνισμός μόνο ευκαταφρόνητος δεν είναι.

Ήδη η πολυεθνική εταιρεία Nvidia, η οποία ειδικεύεται στην τεχνητή νοημοσύνη, λειτουργεί την πλατφόρμα «Omniverse» όπου οι εταιρείες μπορούν να δημιουργήσουν οπτικά εφέ και συστήματα προσομοίωσης, ώστε να βελτιώσουν τις διαδικασίες τους.

«Κατά τη δική μας άποψη το Metaverse είναι ο συνεχιστής του Διαδικτύου» σημειώνει ο μάνατζερ της εταιρείας Nvidia, Ρεβ Λεμπαρέντιαν. Παρόλ' αυτά η μεταφορά από ένα δισδιάστατο κόσμο σε ένα τρισδιάστατο απαιτεί πολλές προδιαγραφές από τους συμμετέχοντες.

Την ίδια στιγμή η Apple, η οποία βρίσκεται σε διαμάχη με την Meta, έχει αναπτύξει εδώ και χρόνια το δικό της αντίστοιχο «Metaverse», αν και η ιδέα ίσως δεν ονομαστεί έτσι. 

Η Apple, σύμφωνα με αναλυτές και μιντιακές πηγές, αναμένεται να παραγάγει γυαλιά εικονικής πραγματικότητας -παρόμοια με αυτά της Meta- τα οποία θα μπορούν να καταγράφουν μέσω κάμερας το περιβάλλον του χρήστη παρέχοντάς του περισσότερες λεπτομέρειες. Αν συμβεί αυτό, τότε ο αγώνας για το Metaverse θα βρεθεί ξανά στο προσκήνιο.

Με πληροφορίες από Deutsche Welle, Αντρέι Σοκόλοφ, dpa

Επιμέλεια: Ιωσηφίνα Τσαγκαλίδου

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ