Επειτα από χρόνια σχεδιασμού και μεγάλης οικονομικής επένδυσης, η Uber εγκαταλείπει το πρότζεκτ των αυτόνομων οχημάτων, που κινούνται χωρίς οδηγό, καθώς αποδείχθηκε πολύ δυσκολότερο κι ακριβότερο των προσδοκιών της.
Υπενθυμίζεται ότι το 2017, στην Αριζόνα, αυτόνομο όχημα της Uber ανατράπηκε όταν ενεπλάκη σε τροχαίο με άλλο αυτοκίνητο, ο οδηγός του οποίου είχε όμως την υπαιτιότητα του ατυχήματος, επειδή δεν παραχώρησε προτεραιότητα, όπως προέβλεπε ο ΚΟΚ. Τότε, δεν είχε τραυματιστεί κανείς.
Ωστόσο, τον Μάρτιο του 2018, κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών δρομολογίων ενός αυτόνομου οχήματος επίσης στην Αριζόνα, είχε βρει τον θάνατο από αυτοκίνητο της Uber μια 49χρονη ποδηλάτισσα. Τον Νοέμβριο του 2019, η Επιτροπή Ασφαλείας Μεταφορών στις ΗΠΑ επέρριψε ευθύνες για το δυστύχημα στην Uber για ελλιπή προσοχή σε θέματα ασφαλείας.
Νωρίτερα, στις 13 Ιουνίου του ίδιου έτους, η Uber σε συνεργασία με τη σουηδική Volvo παρουσίασαν ένα πλήρως αυτόνομο XC90. Το SUV εξελίχθηκε από τις δύο εταιρείες στο πλαίσιο της συνεργασίας που ξεκίνησε το 2016.
Ωστόσο, η γιγαντιαία αυτή προσπάθεια της Uber αποδείχθηκε ένας νομικός και οικονομικός πονοκέφαλος κι έλαβε επίσημα τέλος με την ανακοίνωση της 7ης Δεκεμβρίου για εγκατάλειψη του σχεδίου. Η Uber ανακοίνωσε πως παραδίδει το μεγαλεπήβολο πρότζεκτ στη startup Aurora. Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι θα επενδύσει στη startup της Σίλικον Βάλεϊ και 400 εκατομμύρια δολάρια. Επί της ουσίας, δηλαδή, η Uber πληρώνει για να «ξεφορτωθεί» τα αυτόνομα οχήματα. Δηλώνει μάλιστα και πρόθυμη να δώσει στην Aurora την άδεια για ό,τι τεχνολογία δημιουργήσει.
Το ντιλ των 400 εκατομμυρίων σηματοδοτεί το τέλος της πολύχρονης προσπάθειας της Uber να αντικαταστήσει τους οδηγούς των οχημάτων από την τεχνολογία και αποτελεί ένα δεδικασμένο για όλες τις εν δυνάμει εταιρείες που θα θελήσουν να επενδύσουν στην τεχνολογία των αυτόνομων οχημάτων, που ήδη έχει δεχθεί δισεκατομμύρια δολάρια σε επενδύσεις από τη Σίλικον Βάλεϊ, αλλά και από αυτοκινητοβιομηχανίες. Ωστόσο, ακόμη κανένας δεν έχει καταφέρει βγάλει σε παραγωγή τους στόλους των ρομποτικών οχημάτων που υπολογιζόταν ότι θα κυκλοφορούσαν μέχρι σήμερα.
Από την πλευρά του, ο εκτελεστικός διευθυντής της Aurora Κρις Άρμσον ξεκαθάρισε ότι το πρώτο προϊόν της εταιρείας δεν θα είναι ένα ταξί-ρομπότ, που θα μπορούσε να βοηθήσει την Uber. Αυτό που προτίθεται να κάνει είναι να στραφεί στα φορτηγά χωρίς οδηγούς, καθώς ο Άρμσον πιστεύει ότι το συγκεκριμένο πεδίο έχει πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα κι ο λόγος είναι ότι κινούνται σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας χωρίς φανάρια και δεν μεταφέρουν επιβάτες, αλλά εμπορεύματα.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!