Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΚΟΣΜΟΣ

Σανίδα σωτηρίας για την τουριστική βιομηχανία το εμβόλιο

Τα πάνω - κάτω στα ταξίδια και στη μετά-εμβολίου εποχή. Η τουριστική βιομηχανία αναζητεί τρόπους να ανακάμψει και εξετάζει ακόμη και τα ανέπαφα ταξίδια / Πηγή: Pixabay
Τα πάνω - κάτω στα ταξίδια και στη μετά-εμβολίου εποχή. Η τουριστική βιομηχανία αναζητεί τρόπους να ανακάμψει και εξετάζει ακόμη και τα ανέπαφα ταξίδια / Πηγή: Pixabay

Η ανακοίνωση τουλάχιστον τριών φαρμακευτικών εταιρειών για την παρασκευή επιτυχημένων εμβολίων κατά του κορονοϊού, έχει προκαλέσει ένα κύμα αισιοδοξίας αναφορικά με την επανεκκίνηση της ταξιδιωτικής βιομηχανίας, την ώρα που το σύνολο του αεροπορικού στόλου παραμένει καθηλωμένο στο έδαφος λόγω πανδημίας.  

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με έρευνα της Allianz, το 49% των ταξιδιωτών δηλώνει πως θα ξεκινήσει εκ νέου να ταξιδεύει μετά το λανσάρισμα ενός επιτυχημένου εμβολίου, υπάρχουν πολλές αμφιβολίες για το κατά πόσο μπορεί να ανακάμψει η τουριστική βιομηχανία.   

Σύμφωνα με το εξειδικευμένο στον συγκεκριμένο τομέα portal, traveldailymedia.com, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες διαπίστωσαν ότι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα και τις αερομεταφορές είδαν αμέσως μετά τις ανακοινώσεις, άνοδο στις αναζητήσεις και τις κρατήσεις για το 2021.  

Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία του βρετανικού ταξιδιωτικού site κρατήσεων KAYAK.co.uk για το τριήμερο 9-11 Νοεμβρίου στο οποίο διαπιστώθηκε μια αύξηση 76% στις διεθνείς αναζητήσεις για τα Χριστούγεννα, σε σχέση με το τριήμερο προ των ανακοινώσεων 2-4 Νοεμβρίου.  

Να σημειωθεί ότι αμέσως μετά την ανακοίνωση στις 10 Νοεμβρίου της Pfizer για 95% αποτελεσματικότητα του εμβολίου της, οι διαδικτυακές αναζητήσεις για ταξίδια στις 11 Νοεμβρίου, αυξήθηκαν μέσα σε ένα 24ωρο κατά 27%.Ωστόσο, τις επόμενες ημέρες το ποσοστό κατέβηκε στο 6%.  

Αύξηση κατά 20% στις κρατήσεις παρατήρησε και ο CEO της Dnata Travel Group, στο οποίο ανήκουν τα Travelbag, Travel Republic και Netflights, Τζον Μπέβαν. Όπως δηλώνει στο CNN, αυτοί που μπορούν να πληρώσουν ένα ταξίδι στο εξωτερικό για το 2021 τρέχουν να κάνουν κράτηση για να προλάβουν τις προσφορές του κορονοϊού. «Οι περισσότεροι δεν πήγαν διακοπές φέτος, για αυτό φροντίζουν να κακομάθουν τους εαυτούς τους από τώρα για το 2021, κλείνοντας ακριβότερα δωμάτια σε σχέση με πέρυσι» δήλωσε χαρακτηριστικά.   

Την ίδια άποψη συμμερίζεται και ο συνιδρυτής της εταιρείας πολυτελών ταξιδιών αναψυχής Black Tomato, Τομ Μάρσαντ. «Οι άνθρωποι έχασαν με απελπισία την ευκαιρία να ταξιδέψουν και θέλουν κάτι να περιμένουν στο μέλλον. Έτσι λένε: “Αυτό το πρώτο μου ταξίδι, θα το κάνω ξεχωριστό”» δηλώνει από την πλευρά του.  

Ωστόσο, όπως μεταδίδει το αμερικανικό δίκτυο CNBC, για να φτάσει η ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία σε εποχές προ-κορονοϊού, μπορεί να χρειαστούν χρόνια και οι εν δυνάμει ταξιδιώτες κρατούν μια στάση αναμονής.  

Ο αναλυτής της InsuranceQuotes.com Μπράιαν Ο’ Κόνελ δεν εμφανίζεται αισιόδοξος. «Δεν είμαι αισιόδοξος για τα ταξίδια στο πρώτο μισό του 2021, ακόμη και αν μέσα σε αυτό το χρονικό πλαίσιο, γίνει μαζική παραγωγή εμβολίων. Η λέξη κλειδί είναι η προσοχή, καθώς το εμβόλιο θα πάρει μήνες μέχρι να διανεμηθεί ευρέως σε ΗΠΑ και στο εξωτερικό» δηλώνει χαρακτηριστικά.  

Ο CEO της Kayak Στιβ Χάφνερ εμφανίζεται στο CNBC αισιόδοξος για το δεύτερο μισό του 2021 με την προϋπόθεση ότι θα έχει διατεθεί μαζικά το εμβόλιο κατά του κορονοϊού.  

Βαλίτσες και... πιστοποιητικό εμβολιασμού  

Την ίδια ώρα, η πανδημία φαίνεται πως θα αλλάξει μια για πάντα τον τρόπο που ταξιδεύουμε, αλλά και τον τρόπο των κρατήσεων. Σε έρευνα που διεξήγαγαν τον Οκτώβριο Tripadvisor και Phocuswright, το 63% των ταξιδιωτών δήλωσαν πως στη μετά-κορονοϊού εποχή θα ελέγχουν τις πρακτικές απολύμανσης και υγιεινής των ξενοδοχείων πριν κλείσουν δωμάτιο.  

Όπως δηλώνει στο CNN η επικεφαλής ιατρός στην Trailfinders Travel Clinic στη Μεγάλη Βρετανία Δρ. Φελίσιτι Νίκολσον, «θα πάρει καιρό μέχρι να επιστρέψουμε στην κανονικότητα». Η ίδια εκτιμά πως πολλά κράτη, κυρίως στην αρχή, θα υιοθετήσουν μια αυστηρή πολιτική και πως για να επιτρέψουν την είσοδο σε ταξιδιώτες θα τους υποχρεώνουν πρώτα να έχουν εμβολιαστεί.  

Κατά την ίδια, η πρακτική που ακολουθείται από συγκεκριμένες χώρες και υποχρεώνει τον ταξιδιώτη να φέρει το διεθνές πιστοποιητικό εμβολιασμού για συγκεκριμένα εμβόλια, θα υιοθετηθεί από το σύνολο των χωρών για το εμβόλιο κατά του κορονοϊού.  

Ανέπαφα ταξίδια  

Εκτός από αυτό, οι αεροπορικές και τα αεροδρόμια φαίνεται πως θα επιδοθούν σε ένα ράλι προσαρμογής της νέας πραγματικότητας για ανέπαφα ταξίδια.  

Μιλώντας στο CNN, ο Μπέβαν εκτιμά πως όλες οι διαδικασίες ελέγχου στα αεροδρόμια θα γίνουν ανέπαφες, ενώ οι αεροπορικές εταιρείες φαίνεται πως θα υιοθετήσουν τα αυστηρά πρωτόκολλα καθαριότητας. «Τον Αύγουστο πέταξα με EasyJet στην Ελλάδα και η καμπίνα ήταν πεντακάθαρη και μας υποχρέωσαν να καθόμαστε στις θέσεις μας μέχρι να βγουν οι επιβάτες της μπροστινής μας σειράς πρώτοι κι έτσι δεν υπήρξε αυτός ο γνωστός συνωστισμός για την αποβίβαση. Ήταν όλα τόσο ήρεμα» είπε χαρακτηριστικά.  

Όσο για τους περιορισμούς στην κατανάλωση φαγητού μέσα στο αεροπλάνο, ο ίδιος εκτιμά πως αυτοί θα παραμείνουν έως ότου ο κόσμος να αισθανθεί και πάλι άνετα. «Θεωρώ ότι θα είμαστε πολύ πιο προσεκτικοί για μεγάλο χρονικό διάστημα. Δεν μπορώ να μας φανταστώ να αγκαλιαζόμαστε ή να κάνουμε χειραψίες με ανθρώπους που δεν γνωρίζουμε για αρκετό καιρό» πρόσθεσε.  

Η ευελιξία ήρθε για να μείνει  

Μέσα όμως, σε αυτή τη θλιβερή κατάσταση, η πανδημία έφερε κι ένα καλό αναφορικά με τα αεροπορικά ταξίδια. Ποιο είναι αυτό; Η ευελιξία. Οι περισσότερες ταξιδιωτικές προσφορές για το 2021 είναι απόλυτα ευέλικτες και φαίνεται πως αυτό είναι κάτι που συνεχιστεί σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.  

Για παράδειγμα, η Black Tomato προσφέρει συνολική επιστροφή χρημάτων μέχρι και 30 ημέρες πριν από την αναχώρηση. Και σύμφωνα με τους ειδικούς, η ευελιξία είναι ο μοναδικός τρόπος να ανακάμψει η τουριστική βιομηχανία μετά την πανδημία. «Οι υπηρεσίες μας δεν ήταν ποτέ καλύτερες. Είμαι πολύ περήφανος για τον τρόπο που επιχειρούμε να κινηθούμε αυτή τη χρονιά» δήλωσε από την πλευρά του στο CNBC ο Στιβ Χάφνερ.  

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ