Το 2020 ήταν μια χρονιά γεμάτη οικονομικές προκλήσεις για τις αεροπορικές εταιρείες που μετρούν ζημίες και καθηλωμένα αεροσκάφη λόγω των συνεχών lockdown εν μέσω πανδημίας.
Οι αεροπορικές εταιρείες μετατρέπουν τα παλιά τους αεροπλάνα σε φορτηγά και καταψύκτες, προκειμένου να κερδηθεί το στοίχημα της ασφαλούς κι επιτυχημένης μεταφοράς των εμβολίων κατά του κορονοϊού, αλλά και της αναπλήρωσης της ζημίας του κορονοϊού από την παροχή των υπηρεσιών τους στο e-commerce.
Σημειώνεται ότι το εμβόλιο της Pfizer / BionTech απαιτεί συνθήκες ακραίας κατάψυξης για να συντηρηθεί της τάξης των 70 βαθμών Κελσίου υπό το μηδέν, ενώ της Moderna -20 βαθμών.
Έτσι, σύμφωνα με το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, την ώρα που ο στόλος τους είναι καθηλωμένος στο έδαφος λόγω πανδημίας, οι αεροπορικές εταιρείες, από την Air Canada μέχρι την κινεζική κρατική εταιρεία CDB έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου μετατροπής των παλιών επιβατικών αεροσκαφών σε καταψύκτες και φορτηγά.
Ο σκοπός είναι τριπλός: Ο πρώτος είναι η ασφαλής μεταφορά των εμβολίων κατά του κορονοϊού ανά τον κόσμο, ο δεύτερος έχει να κάνει με την ισορροπία των ζημιών από τα κλειστά σύνορα εδώ και δέκα μήνες και ο τρίτος με την επανεκκίνηση των ταξιδιών. Ειδικά για το τελευταίο, οι εταιρείες θεωρούν ότι ο μεγαλύτερος στόχος είναι επιστροφή στην κανονικότητα, κι αυτό θα γίνει με τον όσο το δυνατόν ταχύτερο εμβολιασμό του παγκόσμιου πληθυσμού.
Πάντως, ο αγώνας μετατροπής των παλιών αεροσκαφών σε αεροπλάνα-φορτηγά έχει δημιουργήσει μια τεράστια επιχειρηματική ευκαιρία για τις εταιρείες μετατροπής, συμπεριλαμβανομένων της σιγκαπουριανής Singapore Technologies (ST) Engineering Ltd, της ισραηλινής Israel Aerospace Industries (IAI) και της αμερικανικής Aeronautical Engineers Inc.
Σύμφωνα με το πρακτορείο, οι μετατροπές επιβατικών αεροσκαφών σε αεροσκάφη-φορτηγά αναμένεται να αυξηθούν κατά 36%, φτάνοντας τα 90 αεροπλάνα το 2021 και τα 109 το 2022. «Εκτιμούμε ότι τα περισσότερα θα πωληθούν μέσα στο 2021 και τουλάχιστον το 40% μέσα στο 2022» δήλωσε στο Reuters ο Κρις Σέιμουρ της Cirium. «Υπάρχει μια αύξηση σε νεότερης γενιάς αεροσκάφη, κυρίως τα 737-800 και Α321, όπως επίσης και Α330, αν και παλαιότεροι τύποι αεροσκαφών όπως τα 767 συνεχίζουν να έχουν υψηλή ζήτηση, καθώς υπάρχει μεγάλη ζήτηση για αεροσκάφη-φορτηγά μεταφοράς των προϊόντων που πουλά η Amazon».
Η ίδια πηγή μεταδίδει πως οι μόνιμες μετατροπές των αεροσκαφών σε φορτηγά είναι ένα ακόμα οικονομικό στοίχημα για τις αεροπορικές εταιρείες, που έχουν δεχθεί τεράστιο πλήγμα από την πανδημία του κορονοϊού και ποντάρουν στο e-commerce «για να γυρίσουν το παιχνίδι του μειωμένου τζίρου». Η αεροπορική βιομηχανία υπολογίζει ότι η επαναφορά στην αεροπορική επιβατική κανονικότητα δεν θα έρθει πριν από 2024.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!