Για παραβίαση των κανονισμών της ΕΕ κατηγόρησε σήμερα εκπρόσωπος της Κομισιόν την Bluesky, την ταχέως αναπτυσσόμενη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, υποστηρίζοντας πως παραλείπει να αποκαλύψει στις ευρωπαϊκές αρχές σημαντικές λεπτομέρειες για τη λειτουργία της.
«Όλες οι πλατφόρμες στην ΕΕ, ακόμη και οι μικρότερες όπως η Bluesky, πρέπει να έχουν μια ειδική σελίδα στον ιστότοπό τους, όπου θα αναφέρεται πόσους αριθμούς χρηστών έχουν στην ΕΕ και πού είναι νόμιμα εγκατεστημένες» ανέφερε ο εκπρόσωπος της Κομισιόν, προσθέτοντας ότι η Bluesky προς το παρόν δεν έχει προχωρήσει σε τέτοια ενέργεια.
Πρόσθεσε πως δεδομένου ότι η Bluesky επί του παρόντος δεν κατατάσσεται στις πολύ μεγάλες πλατφόρμες, σύμφωνα με τον νόμο της ΕΕ για τις ψηφιακές υπηρεσίες, η Επιτροπή δεν έχει ακόμη απευθυνθεί στην εταιρεία σχετικά με το ζήτημα αυτό. Αντ' αυτού, η Κομισιόν έχει επικοινωνήσει με τις 27 εθνικές κυβερνήσεις για να ελέγξει «αν μπορούν να βρουν κάποιο ίχνος της Bluesky».
Τι είναι η Bluesky
Σύμφωνα με το BBC, η Bluesky περιγράφει τον εαυτό της ως «τα social media όπως θα έπρεπε να είναι», αν και μοιάζει οπτικά με άλλες πλατφόρμες, με τους χρήστες της να μπορούν να δημοσιεύουν, να σχολιάζουν, να κοινοποιούν και να κάνουν like σε αναρτήσεις.
Μοιάζει δηλαδή με το Twitter, όπως ονομαζόταν το σημερινό «Χ» πριν το αγοράσει ο Ίλον Μασκ.
Η βασική διαφορά
Η βασική διαφορά ωστόσο βρίσκεται στο γεγονός ότι το Bluesky είναι «αποκεντρωμένο», κάτι που ουσιαστικά σημαίνει ότι οι χρήστες μπορούν να φιλοξενούν τα δεδομένα τους σε διακομιστές που δεν ανήκουν στην εταιρεία.
Αυτό σημαίνει ότι, αντί να περιορίζονται στο να έχουν έναν συγκεκριμένο λογαριασμό που σχετίζεται με τη Bluesky, οι χρήστες μπορούν (αν θέλουν) να εγγραφούν χρησιμοποιώντας έναν άλλον λογαριασμό που οι ίδιοι κατέχουν.
Ωστόσο, σύμφωνα πάντα με το BBC, η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών δημιουργεί νέα προφίλ, τα οποία συνήθως έχουν την κατάληξη «.bsky.social».
Ο ιδρυτής και η CEO
Οι ομοιότητες με το παλιό Twitter οφείλονται πιθανώς στο γεγονός ότι το Bluesky δημιουργήθηκε από τον πρώην επικεφαλής του σημερινού «Χ», τον Τζακ Ντόρσεϊ, ο οποίος παλιότερα είχε δηλώσει ότι ήθελε η Bluesky να αποτελέσει μια αποκεντρωμένη εκδοχή του Twitter, που δεν θα ανήκει σε κανένα άτομο ή οντότητα.
Ωστόσο ο Ντόρσεϊ παραιτήθηκε από το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας τον Μάιο του 2024, και τον Σεπτέμβριο διέγραψε τον λογαριασμό του. Η εταιρεία διευθύνεται από την CEO Τζέι Γκρέιμπερ, στην οποία ανήκει και η πλειοψηφία των μετοχών.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!