Υπό την πίεση του ελληνικού ναυτικού, οι έμποροι ρωσικού πετρελαίου έχουν βρει ένα νέο μέρος για να το μεταφορτώνουν στη Μεσόγειο Θάλασσα, δείχνοντας πόσο δύσκολο θα είναι να παταχθεί μια δραστηριότητα που έχει θορυβήσει τόσο τις ρυθμιστικές αρχές όσο και τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις.
Μικρότερα δεξαμενόπλοια μεταφορτώνουν ρωσικό αργό σε ένα μεγαλύτερο, κοντά στην πόλη Ναντόρ, στο ανατολικό άκρο των ακτών του Μαρόκου στη Μεσόγειο, σύμφωνα με τα δεδομένα παρακολούθησης πλοίων που συγκέντρωσε το Bloomberg.
Από τον περασμένο μήνα, το πολεμικό ναυτικό της Ελλάδας πραγματοποιεί ασκήσεις στην τοποθεσία όπου γινόταν αυτή η ανταλλαγή στο παρελθόν, στον Λακωνικό Κόλπο, ώστε να την αποτρέψει.
Τα δεδομένα του Bloomberg δείχνουν το πλοίο Rolin, ένα πολύ μεγάλο δεξαμενόπλοιο (VLCC), να παραλαμβάνει αργό πετρέλαιο Urals από το μικρότερο δεξαμενόπλοιο Serendi στα ανοικτά της μαροκινής πόλης, κάτι που συνέβη για πρώτη φορά.
Το Serendi είναι ένα πλοίο κλάσης Aframax. Δύο άλλα - το Ocean AMZ και το Sea Fidelity - έχουν επίσης φτάσει στην περιοχή. Και τα τρία φόρτωσαν περίπου 730.000 βαρέλια Urals από το λιμάνι Πριμόρσκ της Ρωσίας στη Βαλτική Θάλασσα τον περασμένο μήνα.
Περίπου το 80% του ρωσικού αργού πετρελαίου Urals αποστέλλεται στην Ασία, κυρίως στην Ινδία και την Κίνα. Η χρήση των VLCC προσφέρει οικονομίες κλίμακας για τη ναυτιλία σε μεγαλύτερες αποστάσεις, αλλά τα ευρωπαϊκά κράτη είναι επιφυλακτικά ως προς την άδεια μεταφόρτωσης πετρελαίου κοντά στις ακτές τους.
Μία ισπανική περιοχή, που βρίσκεται δυτικότερα από το Μαρόκο, αποτελούσε παλαιότερα μια δημοφιλή τοποθεσία για μεταφορές των Urals, αλλά χρησιμοποιήθηκε ελάχιστα το τελευταίο έτος εν μέσω πιέσεων από τις τοπικές αρχές και την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, ο οργανισμός του ΟΗΕ που θέτει κανόνες για τη ναυτιλία, έχει χαρακτηρίσει τη μεταφόρτωση φορτίων στους ανοιχτούς ωκεανούς ως «επικίνδυνη πρακτική».
Με πληροφορίες από Bloomberg
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!