Σήμερα, 8 Μαρτίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας, όπου γιορτάζεται άτυπα από το 1910 και επίσημα από το 1975. Η Google, τιμώντας την ημέρα, αφιέρωσε το σημερινό Doodle της, στις πρωτοπόρες γυναίκες, στις ακριβίστριες, στις επιστήμονες, στις συγγραφείς και τις καλλιτέχνιδες που άνοιξαν το δρόμο για όλες τις υπόλοιπες γυναίκες.
Από την πρώτη γυναίκα αστροναύτη στην πρώτη γυναίκα που ανέβηκε στο Έβερεστ, πέρυσι ο κόσμος αναζήτησε στο Google Search τον όρο «η πρώτη γυναίκα που...», περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Οι πρωτοπόροι κάθε τομέα εξακολουθούν να εμπνέουν τις νέες γενιές, ειδικά όταν πρόκειται για νεαρές γυναίκες και κορίτσια που σήμερα αγωνίζονται να πετύχουν τις δικές τους πρωτιές. Η Google τιμά τις γυναίκες εκείνες, οι πρωτιές των οποίων πέρασαν στην ιστορία, καθώς και όλες όσες ακολούθησαν τα βήματά τους.
Οι πρωτιές της επόμενης γενιάς
Το 2020, ο αριθμός των επιχειρήσεων που καταγράφηκαν στη Google ως διοικούμενες από γυναίκες, αυξήθηκε παγκοσμίως κατά 163% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. H Google, μάλιστα υποστηρίζεται μέσα από τη μηχανή αναζήτησή της και αναδεικνύει τέτοιας μορφής επιχειρήσεις. Ψάχνοντας στο Google Search και στο Google Maps το «women led» εντοπίζονται άμεσα οι επιχειρήσεις διοικούμενες από γυναίκες στην εκάστοτε περιοχή.
Παράλληλα η εταιρεία προσφέρει διαφημιστική επιχορήγηση 6 εκ. δολαρίων στις Γυναίκες των Ηνωμένων Εθνών, ώστε να ευαισθητοποιηθεί το κοινό σχετικά με τις τεράστιες συνέπειες που έχει η COVID-19 στις γυναίκες και τα νέα κορίτσια.
Τα επιτεύγματα των γυναικών σε όλο τον κόσμο
Το Google Arts & Culture έχει συνεργαστεί με το Women of the World Foundation (Ίδρυμα για τις Γυναίκες του Κόσμου) προκειμένου να αναδείξουν 100 γυναικείες πρωτοβουλίες που προκαλούν τα στερεότυπα και επιφέρουν θετικές αλλαγές σε ευρεία κλίμακα. Στο πλαίσιο της έκθεσης μιας νέας φωτογράφου, οι θεατές συναντούν τις γυναίκες πίσω από εμπνευσμένα έργα και πρωτοβουλίες (meet the women behind) σε τομείς όπως η υγεία, η κλιματική αλλαγή και η ταυτότητα (health, climate change and identity). Επιπρόσθετα, εκπαιδευτές και σπουδαστές μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε 10 νέα μαθησιακά προγράμματα (10 new lesson plans) που καλύπτουν τομείς και ειδικότητες στους οποίους η θέση των γυναικών είναι παραδοσιακά παραγνωρισμένη – όπως η τέχνη, η επιστήμη και η μουσική.
Impact Challenge για τις Γυναίκες
Τέλος, με αφορμή την Ημέρα της Γυναίκας και τον παγκόσμιο εορτασμό της, το Google.org καλεί σε ένα Impact Challenge για Γυναίκες και Νέες Κοπέλες (Google.org Impact Challenge for Women and Girls), αναζητώντας ιδέες από μη κερδοσκοπικές και κοινωνικές οργανώσεις ανά τον κόσμο, που δραστηριοποιούνται με στόχο την οικονομική ενδυνάμωση των γυναικών και των νεαρών κοριτσιών και την ώθησή τους προς την ευημερία. Το Google.org θα παράσχει 25 εκ. δολάρια συνολικής χρηματοδότησης ενώ οι γυναίκες και κοπέλες δικαιούχοι του Impact Challenge θα έχουν καθοδήγηση από ειδικούς Googlers, διαφημιστική επιχορήγηση και γενική υποστήριξη προκειμένου να υλοποιήσουν τις ιδέες αυτές. Τα τελευταία 5 χρόνια το Google.org έχει δώσει πάνω από 55 εκ. δολάρια σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς που υποστηρίζουν την ισότητα των φύλων και την πρόσβαση σε ίσες ευκαιρίες για γυναίκες και νέα κορίτσια, σε όλο τον κόσμο.
Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία η φυλετική ανισότητα όχι μόνο δεν έχει υποχωρήσει αλλά έχει επιδεινωθεί από την εμφάνιση της Covid-19 και μετά. Σε όλο τον κόσμο, είναι δύο φορές πιο πιθανό να χάσουν τη δουλειά τους εξαιτίας της πανδημίας οι γυναίκες, παρά οι άνδρες. Στην Αμερική το 55% των χαμένων θέσεων εργασίας αφορά στις γυναίκες οι οποίες σηκώνουν επίσης, δυσανάλογα βαρύ φορτίο από την άποψη της μη αμειβόμενης οικιακής εργασίας που προσφέρουν. Επιπλέον, περίπου 20 εκ. νεαρά κορίτσια ανά τον κόσμο κινδυνεύουν να μη μπορέσουν να επιστρέψουν στο σχολείο. Η ανεργία, η απώλεια εισοδήματος και η έλλειψη πρόσβασης στην εκπαίδευση θα εμποδίσουν την οικονομική αποκατάσταση των γυναικών και των κοριτσιών, τόσο στη σημερινή γενιά όσο και στις επόμενες, ειδικά στις λιγότερο προνομιούχες κοινωνίες.
Η επιτροπή αξιολόγησης των ιδεών που έχουν τις μεγαλύτερες προοπτικές να προκαλέσουν θετικό αποτέλεσμα, αποτελείται από γυναίκες οι οποίες προέρχονται από πάνω από 15 χώρες και κατέχουν θέσεις ηγεσίας σε τομείς όπως οι δημόσιες πολιτικές παγκοσμίως, η συνηγορία, η έρευνα, οι επιχειρήσεις, η τεχνολογία και άλλες.
Οπως λέει και η Lorraine Twohill, Επικεφαλής Αντιπρόεδρος Global Marketing της Google, «με 250 εκ. λιγότερες γυναίκες online από τους άντρες, η Google έχει αναλάβει την αποστολή να γεφυρώσει αυτό το ψηφιακό χάσμα και να ενδυναμώσει τις γυναίκες και τα νεαρά κορίτσια μέσω της τεχνολογίας, σε συνεργασία με οργανισμούς όπως τα Γυναικεία Ηνωμένα Έθνη».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!