Ενώ η Amazon είχε επικεντρώσει την προσοχή της στη δυναμική είσοδό της σε μεγαλύτερες αγορές, εταιρείες όπως η πολωνική Allegro είχαν τον χρόνο να προετοιμαστούν για να... αντιμετωπίσουν τον κολοσσό του διαδικτυακού εμπορίου, προωθώντας προγράμματα ανταμοιβών για τους πιστούς πελάτες, δωρεάν παραδόσεις και άλλες παροχές.
«Δε νομίζω να αλλάξουμε... η Allegro έχει θέσει ψηλά τον πήχη», σημείωσε η Elzbieta Modrakowska από την Πολωνία, η οποία ψωνίζει σε καθημερινή βάση διαδικτυακά, από οργανικά τρόφιμα μέχρι μπαταρίες. Είναι μία από τους 20 εκατ. πελάτες της εταιρείας στην Πολωνία, μια χώρα με πληθυσμό 38 εκατομμύρια
«Η Allegro δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της να παραλαμβάνουν τα δέματά τους από θυρίδες. Η αναμονή για κούριερ ή η παραλαβή από ταχυδρομείο δεν αποτελούν πραγματικές επιλογές...», υπογραμμίζει η Elzbieta.
Η Amazon λάνσαρε την πολωνική ιστοσελίδα της την Τρίτη 3 Μαρτίου. Αναφερόμενο στον ανταγωνισμό, στέλεχος της Amazon δήλωσε: «Υπάρχει χώρος για πολλούς, δεν είναι περίπτωση 'ο νικητής τα παίρνει όλα'».
Ο τεχνολογικός κολοσσός έχει μικρή παρουσία στην αναδυόμενη ευρωπαϊκή αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η αγορά της Πολωνίας υπολογίζεται ότι φτάνει τα 16 δισ. ευρώ, ενώ αυτή της Τσεχίας τα 6 δισ. Μέχρι σήμερα, ο τεχνολογικός γίγαντας διαχειρίζονταν κέντρα logistics και εξυπηρετούσε πελάτες της γερμανικής ιστοσελίδας.
Στο ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο κυριαρχούν οι αγορές της Βρετανίας και της Γερμανιας, η οποίες αποτιμώνται σε 1 τρισ. και 700 δισ. αντίστοιχα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Euromonitor. Ωστόσο, ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς στην Πολωνία αγγίζει το 42%, καθιστώντας την ελκυστικό στόχο.
Στελέχη της Allegro σημείωσαν στο Reuters ότι η εταιρεία βελτίωσε τις υπηρεσίες της κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές επέλεξαν τις διαδικτυακές αγορές. «Μειώσαμε τις προμήθειες και παρέχουμε διευκολύνσεις στην πληρωμή» υπογράμμισε ο CEO της εταιρείας, Francois Nuyts και πρόσθεσε: «Είμαστε πεπεισμένοι ότι αν εξυπηρετήσουμε με τον καλύτερο τρόπο αγοραστές και πωλητές, δεν θα αποχωρήσουν από την πλατφόρμα μας».
Ξεκίνησε σαν την... Apple
Η Allegro, ξεκίνησε πριν από 20 χρόνια σε ένα γκαράζ στο Πόζναν και έκανε πρεμιέρα στο χρηματιστήριο της Βαρσοβίας τον Οκτώβριο, πραγματοποιώντας τη μεγαλύτερη IPO της χρονιάς. Αυτή τη στιγμή κατατάσσεται στη 13η θέση της λίστας με τις δημοφιλέστερες πλατφόρμες e-commerce παγκοσμίως με 220 εκατ. επισκέψεις κάθε μήνα. Η Amazon φιγουράρει στην κορυφή της λίστας με 4,5 δισ. μηνιαίες επισκέψεις, ενώ η κινεζική AliExpress δέχεται, σύμφωνα με τη Statista, 467 εκατ. μηνιαίες επισκέχmonthly visits, according to Statista.
Στην Πολωνία ωστόσο, το μερίδιο της Allegro ανέρχεται σε 33%, της AliExpress στο 3,6% και της Amazon στο 1,3%. Η αύξηση της κίνησης λόγω πανδημίας «αναγκάζει» την Allegro να επιταχύνει τα σχέδιά για στελέχωση ενός logistic center με 1.200 υπαλλήλους και επενδύσεις στο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης.
Για να ανταγωνιστεί την Allegro η Amazon, θα πρέπει να προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις, ωστόσο η πολωνική εταιρεία θα έχει τη δυνατότητα να προστατεύσει τη θέση της στην αγορά για αρκετό χρονικό διάστημα. Την ίδια ώρα, η πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Alza, ο μεγαλύτερος «παίκτης» στην Τσεχία με κέρδη 1,7 δισ. δολάρια το 2020, δυναμώνει προκειμένου να αντιμετωπίσει νέες αφίξεις
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!