Νέα
  • ΓΔ: 1390.49 +0.56%
  • Τζίρος: 110,27 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΚΟΣΜΟΣ

Facebook και Amazon στην αντεπίθεση - Πόσα ξόδεψαν για lobbying

Facebook
Πηγή: Pexels

Αντιμέτωπη με μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην ιστορία της, λόγω του αντιμονοπωλιακού ελέγχου που υφίσταται στις ΗΠΑ, η Facebook αύξησε κατακόρυφα τις δαπάνες της για να ασκήσει «πίεση» στις αρμόδιες αρχές, το γνωστό ως lobbying. Το 2020 το μεγαλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο, ξόδεψε 19,7 εκατομμύρια δολάρια για να κάνει τη φωνή του να ακουστεί στην Ουάσιγκτον, αύξηση 18% σε σύγκριση με το 2019. Σύμφωνα με ανάλυση της Wall Street Journal, το ποσό αυτό καθιστά το Facebook το εταιρικό σχήμα με τις μεγαλύτερες δαπάνες για lobbying στις Ηνωμένες Πολιτείες, μπροστά από την Amazon και τον όμιλο τηλεπικοινωνιών Comcast.

«Είναι σαφές ότι το Διαδίκτυο χρειάζεται ενημερωμένους κανονισμούς, γι' αυτό θα συνεχίσουμε να εκφράζουμε την υποστήριξή μας για νέους κανόνες που αντιμετωπίζουν τις σημερινές πραγματικότητες», δήλωσε εκπρόσωπος της Facebook στη Wall Street Journal.

Ωστόσο η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ μάλλον διαφωνεί, αφού με τη συνδρομή 48 δικηγόρων, μήνυσε το Facebook τον Δεκέμβριο του 2020 για «παράνομη διατήρηση του μονοπωλίου της προσωπικής κοινωνικής δικτύωσης μέσω μιας μακρόχρονης πορείας "αντιανταγωνιστικής" συμπεριφοράς».

Διάγραμμα
Πηγή: Satista

Τα τελευταία χρόνια οι εκκλήσεις για ρύθμιση των τεχνολογικών κολοσσών έχουν γίνει πιο έντονες, με αυτούς που καλούν σε κρατική παρέμβαση να υποστηρίζουν ότι εταιρείες όπως η Facebook έχουν γίνει πολύ ισχυρές και πρέπει να ελεγχθούν από τις κυβερνήσεις. Για να αποφύγουν κάτι τέτοιο, τουλάχιστον στις ΗΠΑ, οι εταιρείες τεχνολογίας έχουν αυξήσει σημαντικά τις δαπάνες τους για lobbying.

Συγκεκριμένα, Google, Amazon, Facebook και η Apple ξόδεψαν συνολικά 51,7 εκατομμύρια δολάρια για να ασκήσουν «πίεση» στους γραφειοκράτες της Ουάσιγκτον τους τελευταίους δώδεκα μήνες, ποσό που συνιστά αύξηση 29% από το 2015 και σχεδόν 500% σε σύγκριση με το 2010.

Είναι ενδιαφέρον, ωστόσο, ότι η Google μείωσε τις δαπάνες της για lobbying το 2020 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, παρά το γεγονός ότι υπόκειται σε έντονη κριτική για τους κανόνες που εφαρμόζει «παράνομη διατήρηση μονοπωλίων στις αγορές διαφημίσεων μέσω της μηχανής αναζήτησης».

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ