Το Ευρωπαϊκό Γενικό Σχέδιο Υποδομής Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων, παρέχει τεκμηριωμένη ανάλυση σχετικά με την υποδομή και τις επενδύσεις που απαιτούνται για την επίτευξη των στόχων μείωσης του CO2 «Fit for 55» της ΕΕ. Δημιουργεί επίσης επίγνωση των παραγόντων που μπορεί να επιβραδύνουν την ανάπτυξη της υποδομής και προτείνει παρεμβάσεις για την επιτάχυνση της.
Συγχρονίζοντας τις ανάγκες φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, επέκτασης δικτύου και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας με τους στόχους CO2, τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και το στόλο, το Masterplan Charging παρέχει μια ολιστική προοπτική σε όλες τις χώρες της ΕΕ και τους τύπους οχημάτων (αυτοκίνητα, φορτηγά, φορτηγά και λεωφορεία).
Πράγματι, η απαιτούμενη υποδομή φόρτισης μπορεί να αναπτυχθεί με επιτυχία μόνο με την υιοθέτηση μιας διακλαδικής προσέγγισης. Για το λόγο αυτό, το Masterplan Charging αναπτύχθηκε με τη συμβολή βιομηχανικών ενώσεων από όλο το τοπίο της ηλεκτροκίνησης, με αναλυτική υποστήριξη από την McKinsey.
Μέχρι το 2030 απαιτούνται έως και 6,8 εκατ. δημόσια σημεία φόρτισης προκειμένου να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση κατά 55% του CO2 για τα επιβατικά αυτοκίνητα. Μέχρι και 14.000 δημόσια σημεία φόρτισης πρέπει να εγκαθίστανται την εβδομάδα μεταξύ 2021 και 2030 για αυτοκίνητα - σε σύγκριση με μόλις 2.000 την εβδομάδα αυτή τη στιγμή.
Θα χρειαστούν περίπου 184 σημεία φόρτισης για κάθε 100 χλμ. δρόμου για αυτοκίνητα. Τα φορτηγά θα χρειάζονται έως και 279.000 σημεία φόρτισης έως το 2030, εκ των οποίων το 84% θα βρίσκεται σε κόμβους στόλου. Τα υπόλοιπα απαιτούμενα σημεία φόρτισης θα είναι κυρίως δημόσια (γρήγορα) κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων και δημόσια σημεία φόρτισης κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Για τα λεωφορεία, μέχρι το 2030 θα χρειαστούν συνολικά έως και 56.000 σημεία φόρτισης, εκ των οποίων το 92% θα είναι σε κόμβους στόλου. Τα άλλα 4.000 σημεία φόρτισης θα πρέπει να επιτρέπουν τη γρήγορη φόρτιση σε αυτοκινητόδρομους, ειδικά για περιφερειακά λεωφορεία και πούλμαν.
Κατά μέσο όρο, θα απαιτούνται 24.000 δημόσιοι γρήγοροι φορτιστές για φορτηγά και λεωφορεία (στα 47.000 χλμ. του βασικού δικτύου TEN-T), με αποτέλεσμα κατά μέσο όρο 51 σημεία γρήγορης φόρτισης κάθε 100 χλμ.
Μέχρι το 2030 θα χρειαστεί να επενδυθεί συνολικό ποσό έως και 280 δισ. ευρώ για την εγκατάσταση δημόσιων και ιδιωτικών σημείων φόρτισης, την αναβάθμιση του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας και τη δημιουργία δυναμικότητας για την παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας.
Για τις δημόσιες υποδομές χρέωσης, αυτό ανέρχεται σε 8 δισ. ευρώ ετησίως. Αυτό το ποσοστό αντιπροσωπεύει μόνο περίπου το 16% της επένδυσης σε δίκτυα 5G και υψηλής ταχύτητας Διαδικτύου.
Το Γενικό Σχέδιο Υποδομής Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων παρέχει τεκμηριωμένη ανάλυση σχετικά με την υποδομή και τις επενδύσεις που απαιτούνται για την επίτευξη των στόχων μείωσης του CO2 «Fit for 55» της ΕΕ.
Οι σύλλογοι που συμμετείχαν ήταν: Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). WindEurope και SolarPower Europe, που αντιπροσωπεύουν τον τομέα παραγωγής ενέργειας. Eurelectric, που αντιπροσωπεύει την ευρύτερη βιομηχανία ηλεκτρικής ενέργειας. Η European Association of Automotive Suppliers (CLEPA), η ChargeUp Europe και η FuelsEurope εξέτασαν επίσης την έκθεση.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!